dhosting.pldhosting.pl
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
Strona główna/Baza wiedzy/Poczta/Filtry antyspamowe

Rodzaje filtrów antyspamowych – RBL

509 wyświetleń 0

Autor: Jan Elastyczny
23.03.2021

„RBL” (Realtime Blackhole List) jest to czarna lista adresów IP oraz klas adresowych, zawierająca dane spamerskich komputerów, jak również źle zabezpieczone serwery pocztowe, z których przeprowadzane są ataki.

Zanaczenie tej opcji powoduje sprawdzenie czy dany adres IP nadawcy znajduje się w tym spisie. Jeżeli tak, to e-mail jest odrzucany.

Skuteczność jest dosyć wysoka, jednak nie ma możliwości przechwycenia odrzuconych listów. Ponadto na „RBL” mogą znajdować się adresy osób posiadających dynamicznie przydzielane adresy używane wcześniej przez osoby rozsyłające spam.

Aktualnie korzystamy z list dostarczanych przez następujące serwisy:

  • bl.spamcop.net
  • zen.spamhaus.org
  • dnsbl-1.uceprotect.net
  • cbl.abuseat.org
  • virus.rbl.jp
  • dyndns.rbl.jp
  • zen.spamhaus.org
  • db.wpbl.info

Niezależnie od ustawienia w dPanelu uruchomiony jest globalny filtr „RBL” dla dwóch list: „SpamCop” oraz „SpamHaus”. Są to listy o wysokim stopniu zaufania i zawierają wyłącznie adresy IP, które wysyłają spam. Filtr uruchomiony jest na stałe, aby wstępnie filtrować wiadomości i od razu odrzucać te, które pochodzą z serwerów na pewno wysyłających spam.

Na czarnej liście umieszczany jest adres IP serwera, a nie adres e-mail nadawcy. Ma to dwie znaczące konsekwencje:

1. Nie można zastosować mechanizmu białych list adresów e-mail.

2. To nie nadawca wiadomości musiał spowodować umieszczenie adresu IP na liście. Adres IP może być współdzielony przez wielu użytkowników i wystarczy, że tylko jeden będzie wysyłał niechcianą korespondencję i adres znajdzie się na takiej liście.

Za monitoring wysyłanych wiadomości (czy nie jest to SPAM) oraz za monitoring własnych adresów IP (czy nie są na liście „RBL”) odpowiada administrator serwera nadawcy.

Tags:Realtime Blackhole Listspffiltry antyspamowefiltrowanie spamurbllisty rblspamcopspamhaus

Czy ten artykuł był pomocy?

Tak  Nie
Powiązane artykuły
  • Obsługa gestów w dpoczta.pl
  • Jak zaimportować/wyeksportować listę zadań?
  • Jak przenieść zadanie pomiędzy listami?
  • Jak założyć listę zadań?
  • Jak ustawić status zadania?
  • Jak ustawić przypomnienie do zadania?
Elastyczny Web Hosting
Fachowe poradniki
  • Drzewo kategorii i tagi – jak zarządzać strukturą serwisu contentowego
  • Headless CMS – WordPress jako backend Twojego serwisu
  • Jak stworzyć wtyczkę do WordPressa? Poradnik dla początkujących
  • Jak założyć bloga? Kompletny przewodnik instalacji WordPressa dla początkujących
  • Jekyll, generator stron statycznych, alternatywą dla WordPressa
  • Tailwind CSS – utility-first framework alternatywą dla Bootstrap
  • Vue.js jako wtyczka do WordPressa
  • Wielojęzyczna strona w WordPressie bez użycia wtyczek – jak ją stworzyć?
  • WordPress MultiSite – omówienie, instalacja oraz konfiguracja
Filtry antyspamowe
  • Rodzaje filtrów antyspamowych – RBL
  • Jak ustawić punktację filtrowania wiadomości spamowych w dpoczta.pl?
  • Jak korzystać z filtrowania wiadomości w dpoczta.pl?
  • Rodzaje filtrów antyspamowych – DKIM
  • Rodzaje filtrów antyspamowych – SPF / MXFILTER
  • Rodzaje filtrów antyspamowych – SpamAssassin
Pokaż wszystko 12  
Najpopularniejsze
  • W jaki sposób skonfigurować program pocztowy?
  • Czym różni się CC od BCC podczas wysyłania wiadomości e-mail?
  • Jak wykonać polecenie traceroute w systemie Windows?
  • Jak skonfigurować pocztę w Outlook 365?
  • Jak odbierać pocztę ze swojej skrzynki na Gmailu?
Kategorie
  • Kalendarz
  • Pozostałe
    • Program Partnerski
    • Bezpieczeństwo
    • Zarządzanie kontem
    • Inne
  • Domeny
    • Registry Lock
    • Rejestracja i odnowienia domen
    • Transfery domen
    • Zarządzanie domenami w dPanelu
  • Faktury i płatności
    • Faktury VAT
    • Inne
    • Metody i płatności
    • Problemy z płatnością
    • RODO
    • Zarządzanie fakturami i płatnościami w dPanelu
  • Hosting
    • Bazy danych
    • Certyfikaty SSL
    • Cloudflare
    • CRON
    • Inne
    • Elastyczny Web Hosting
    • Kooperacja
    • FTP
    • dKonta / dVPS
    • Operacje PHP
    • Problemy z działaniem stron WWW
    • Redis
    • Rodzaje błędów HTTP
    • SSH
    • Strony WWW
    • Zacznij tutaj
    • Aplikacje internetowe (CMS
  • Poczta
    • Filtry antyspamowe
    • Problemy z odbiorem wiadomości
    • Gmail
    • Problemy z wysyłką wiadomości
    • Konfiguracja programów pocztowych
    • Webmail dPoczta.pl
    • Zarządzanie pocztą w dPanelu
    • Migracja skrzynek
    • Aliasy pocztowe
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Status usług
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Copyright © 2022 dhosting.pl Sp. z o.o.