dhosting.pldhosting.pl
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
Strona główna/Baza wiedzy/Hosting/Inne

Powody wyświetlania się komunikatu 403

378 wyświetleń 0

Autor: Jan Elastyczny
15.08.2222

Spis treści

  • Co oznacza komunikat 403?
  • Pierwsze kroki dla odwiedzających
  • Pierwsze kroki dla właściela strony WWW

Co oznacza komunikat 403?

Błąd 403 należy do grupy 4xx kodów statusu. Są to kody, które pojawiają się po stronie użytkownika. Błąd 403 pojawia się, gdy użytkownik wysyła żądanie do jakichś danych, do których nie ma uprawnień. Błąd 403 widoczny jest na stronach internetowych na kilka sposobów, czasem nawet nie wyświetlając samego kodu 403. Do najbardziej znanych sposobów wskazywania błędu 403 należą:

  • HTTP 403
  • Błąd 403 Forbidden
  • Error 403
  • Error 403 – Forbidden
  • Dostęp zabroniony
  • Dostęp zabroniony: nie masz zezwolenia na dostęp do tego serwera
  • HTTP Error 403.14 – Forbidden
opieka stron www

Pierwsze kroki dla odwiedzających

Odśwież stronę – często zdarza się, że błąd 403 jest tymczasowy i odświeżenie strony może pomóc go naprawić. Wystarczy, że wybierzesz przycisk F5 na klawiaturze lub “Odśwież” na pasku przeglądarki. Oczywiście ten pomysł nie zawsze może zadziałać, ale samo odświeżenie strony zajmuje tylko kilka sekund, więc warto spróbować.

Sprawdź błędy w adresie URL – upewnij się, że adres URL, którego używasz jest całkowicie poprawny. Istnieje możliwość, że witryna została skonfigurowana w taki sposób, że żądając dostępu do niektórych jej stron nie uzyskasz go, dodatkowo wyskoczy błąd 403.

Wyczyść pamięć podręczną i włącz ciasteczka – spróbuj wyczyścić pamięć podręczną i włączyć ciasteczka, ponieważ może to wygenerować błąd 403. Najczęściej dzieje się tak w przypadku strony, na którą trzeba się zalogować.

Wyłącz rozszerzenia przeglądarki – Google Chrome i inne przeglądarki obsługują różne rozszerzenia i dodatki, aby dodać nowe funkcje. Zdarza się, że niektóre z nich mogą generować błąd 403. Aby to sprawdzić, wyłącz rozszerzenia lub skorzystaj z innej dostępnej przeglądarki.

Spróbuj później – jeśli żaden z powyższych sposobów nie zadziałał, pozostaje tylko czekać i spróbować ponownie później. Możliwe, że są to tylko chwilowe problemy techniczne.

Pierwsze kroki dla właściela strony WWW

Zresetuj uprawnienia do plików i katalogów – pliki na serwerze mają określone uprawnienia kontrolujące sposób ich odczytu, zapisu i działania. Aby zresetować uprawnienia do plików i katalogów, zaloguj się do konta hostingowego i sprawdź jakie uprawnienia posiadają pliki. Zadbaj o to, aby dane typy plików miały ustawione odpowiednie wartości:

  • Katalogi – 755
  • Pliki – 644
  • Zawartość dynamiczna – 700

Usuń plik .htaccess – jest to plik konfiguracyjny, który znajduje się w głównym folderze strony internetowej. Wdrażanie w nim jakichkolwiek zmian często generuje błędy 403. Aby sprawdzić, czy .htaccess jest przyczyną problemu, należy chwilowo usunąć go z witryny. Jeśli strona bez tego pliku działa poprawnie, dokonaj analizy kodu strony, w celu znalezienia innych błędów.

Dezaktywuj, a następnie aktywuj wtyczki – jednym z prostszych sposobów znalezienia problematycznej wtyczki jest metoda prób i błędów. Dezaktywuj po kolei wszystkie wtyczki i sprawdzaj, przy których z nich strona działa poprawnie. Niektóre wtyczki znajdujące się na stronie na WordPressie mogą być niepoprawnie skonfigurowane lub niekompatybilne z innymi wtyczkami. Jeśli nie masz dostępu do panelu strony na WordPressie, możesz to zrobić za pomocą FTP.

Przeskanuj stronę w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania – złośliwe oprogramowanie może wstrzyknąć błąd do pliku, co wygeneruje błąd 403. W momencie, gdy znajdziesz niechciane pliki na stronie internetowej, możesz skorzystać z wtyczki służącej do usuwania złośliwego oprogramowania lub przywrócić witrynę za pomocą kopii zapasowej.

jeśli powyższe nie odniosły skutku, skontaktuj się z nami otwierając zgłoszenie poprzez dPanel w sekcji Helpdesk 24h.

Tags:403błąd 403hostingpolski hostingpowody 403web hosting

Czy ten artykuł był pomocy?

Tak  Nie
Powiązane artykuły
  • Czym jest Zero Trust w Cloudflare?
  • Jak aktywować i zarządzać SSL w Cloudflare?
  • Jak sprzedawać subskrypcje w WooCommerce?
  • Jak wystawiać faktury w WooCommerce?
  • Zmiana pakietu hostingowego – jak przejść między pakietem Start Web Hosting a Elastyczny Web Hosting
  • Staging a SEO – jak testować zmiany bez szkody dla widoczności
Elastyczny Web Hosting
Fachowe poradniki
  • Drzewo kategorii i tagi – jak zarządzać strukturą serwisu contentowego
  • Headless CMS – WordPress jako backend Twojego serwisu
  • Jak stworzyć wtyczkę do WordPressa? Poradnik dla początkujących
  • Jak założyć bloga? Kompletny przewodnik instalacji WordPressa dla początkujących
  • Jekyll, generator stron statycznych, alternatywą dla WordPressa
  • Tailwind CSS – utility-first framework alternatywą dla Bootstrap
  • Vue.js jako wtyczka do WordPressa
  • Wielojęzyczna strona w WordPressie bez użycia wtyczek – jak ją stworzyć?
  • WordPress MultiSite – omówienie, instalacja oraz konfiguracja
Inne
  • Powody wyświetlania się komunikatu 403
  • Co to jest wget – zastosowanie i praktyczne przykłady
  • Co to jest cURL – zastosowania i działanie
  • Na co zwracać uwagę przeglądając analitykę strony WWW?
  • Na co zwracać uwagę hostując strony WWW dla swoich klientów?
  • Jak sprawdzić z konsoli czas odpowiedzi strony WWW?
Pokaż wszystko 51  
Najpopularniejsze
  • W jaki sposób skonfigurować program pocztowy?
  • Czym różni się CC od BCC podczas wysyłania wiadomości e-mail?
  • Jak wykonać polecenie traceroute w systemie Windows?
  • Najpopularniejsze kody Minecraft i jak ich używać
  • Co to jest symlink i jak go utworzyć?
Kategorie
  • Domeny
    • Registry Lock
    • Rejestracja i odnowienia domen
    • Transfery domen
    • Zarządzanie domenami w dPanelu
    • Inne
  • Faktury i płatności
    • Faktury VAT
    • Inne
    • Metody i płatności
    • Problemy z płatnością
    • RODO
    • Zarządzanie fakturami i płatnościami w dPanelu
  • Hosting
    • Redis
    • Rodzaje błędów HTTP
    • SSH
    • Serwery
    • Strony WWW
    • Migracja
    • Zacznij tutaj
    • Aplikacje internetowe (CMS
    • Bazy danych
    • SWH
    • Certyfikaty SSL
    • Cloudflare
    • CRON
    • Inne
    • Elastyczny Web Hosting
    • Kooperacja
    • FTP
    • dKonta / dVPS
    • Operacje PHP
    • Problemy z działaniem stron WWW
  • Poczta
    • Aliasy pocztowe
    • Filtry antyspamowe
    • Problemy z odbiorem wiadomości
    • Gmail
    • Problemy z wysyłką wiadomości
    • Konfiguracja programów pocztowych
    • Webmail dPoczta.pl
    • Zarządzanie pocztą w dPanelu
    • Migracja skrzynek
  • Kalendarz
  • Pozostałe
    • Kryptowaluty
    • Komunikatory dla firm
    • Mailing
    • eCommerce
    • SEO
    • Wideo
    • Frameworki
    • Program Partnerski
    • Bezpieczeństwo
    • Zarządzanie kontem
    • Inne
  • Microsoft
    • Office
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Status usług
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Copyright © 2023 dhosting.pl Sp. z o.o.