Spis treści
Ustawienia główne produktów
Aby dodać nowy produkt, z menu WordPressa wybierz Produkty → w. W tym miejscu dodaje się produkty w WooCommerce. W głównym polu wpisz opis produktu.
Przejdź niżej, gdzie znajdują się Dane produktu.
Cena – jeśli ustawisz cenę promocyjną, w sklepie będą widoczne obie ceny, przy czym cena standardowa będzie przekreślona.
Cena promocyjna – jeśli chcesz przeprowadzić promocję na dany produkt, wprowadź cenę promocyjną i opcjonalnie ustaw harmonogram promocji, aby kończyła się ona automatycznie na przykład po tygodniu. Dowiedz się więcej o promocjach →
Status podatku – Opcjonalnie włącz lub wyłącz podatki dla produktu. Pozostaw bez zmian, aby korzystać z ustawień sklepu.
Klasa podatkowa – opcjonalnie wybierz klasę podatkową dla produktu.
Magazyn WooCommerce
Przejdź do zakładki Magazyn. Znajdziesz tu następujące opcje:
SKU – wprowadź tutaj unikalny numer produktu Twojego sklepu (opcjonalnie).
Zarządzać stanem magazynowym? – po wybraniu tej opcji możesz zarządzać w WooCommerce liczbą sztuk produktów, które masz w magazynie. Stany magazynowe aktualizują się automatycznie, gdy zamówienia klientów są realizowane. Po włączeniu zarządzania zapasami możesz skonfigurować:
Stan magazynowy – określ, czy masz produkt w magazynie, podaj konkretną liczbę produktów, które masz w magazynie
Zezwalać na zamówienia oczekujące? – wybierz, czy chcesz dać możliwość zakupu, gdy stan magazynowy spadnie do zera.
Stan magazynowy
Zamówienia oznaczone jako oczekujące
Po kliknięciu na liście wyboru w sekcji Zezwalaj na zamówienia oczekujące dostępne są następujące opcje:
Nie zezwalaj – zaznacz, jeśli nie chcesz dawać możliwości składania zamówień przy zerowym stanie magazynowym.
Zezwalaj, ale informuj klienta – zaznacz, jeśli chcesz dać taką możliwość, ale sklep ma wyświetlać odpowiednią informację.
Zezwalaj – zaznacz, jeśli przy zerowym stanie magazynowym sprzedaż z widoku produktu w sklepie ma wyglądać tak samo jak w przypadku dodatniego stanu magazynowego.
Wysyłka
Waga, wymiary – wprowadź odpowiednie wartości dla danego produktu. Jest to opcjonalne, ale pozwala zautomatyzować proces wysyłki i obliczyć koszty na podstawie wagi koszyka, jeśli używasz wtyczek wysyłkowych.
Klasa wysyłki – gromadzi produkty o cechach, które wymuszają określony typ wysyłki.
Klasy wysyłkowe
Przykładowym zastosowaniem klas wysyłkowych jest wysyłka przedmiotów premium, które będą miały wyższy koszt wysyłki ze względu na ubezpieczenie paczki.
Aby dodać nową klasę wysyłki, do której zostanie przypisany produkt w zakładce Wysyłka, przejdź z menu WordPress do: WooCommerce -> Ustawienia -> Wysyłka -> Klasy wysyłkowe.
Powiązane produkty
Up-sell – sprzedaż droższej opcji, np. laptopa z większym ekranem niż klient planował lub większego zestawu piłek tenisowych.
Cross-sell – sprzedaż produktów, które są powiązane z produktem wybranym przez klienta. Na przykładzie laptopa może to być mysz, torba lub ściereczki do czyszczenia ekranu.
Wpisz kilka pierwszych liter z nazwy produktu, który chcesz połączyć z aktualnie edytowanym. Produkty te zostaną wyróżnione, zwykle pod opisem głównego produktu. Układ zależy od używanego motywu.
Atrybuty
Atrybuty produktu to wszelkie dodatkowe cechy, o których chcesz wspomnieć w odniesieniu do danego produktu. Atrybuty mogą być używane podczas filtrowania produktów na liście produktów, np. według rozmiaru, koloru, dodatkowych cech.
Nowy atrybut → Dodaj – dodaj nowy atrybut lub wybierz jeden z dostępnych globalnie (patrz poniżej).
Wartość – wprowadź wartości dla atrybutu, np. listę kolorów.
Atrybuty globalne
Przejdź do zakładki Produkty → Atrybuty w menu WordPress, aby zdefiniować atrybuty globalne. Będziesz mógł je później wybrać podczas ustawiania atrybutów w produkcie, zamiast wpisywać je ręcznie.
Zaawansowane ustawienia produktu
Kolejność w menu – wpisz, w jakiej kolejności chcesz edytować produkt na liście produktów; pozostaw 0, jeśli chcesz, aby kolejność była automatyczna.
Włącz opinie – zaznacz tę opcję, jeśli chcesz, aby pod opisem produktu znajdował się formularz do zamieszczania recenzji.
Produkty wirtualne
Domyślnie nowy produkt jest produktem fizycznym, który wymaga wysyłki. W górnej części okna ustawień masz możliwość zmiany produktu na produkt wirtualny i/lub do pobrania.
Jeśli wybierzesz opcję Wirtualny, znikną ustawienia związane z wysyłką po lewej stronie okna. Po sprzedaniu takiego wirtualnego produktu możesz go wysłać mailem – na przykład bilet wstępu na organizowane przez Ciebie wydarzenie, który możesz wydrukować samodzielnie.
Inną opcją jest ustawienie produktu jako produktu fizycznego z możliwością pobrania. W ten sposób jako sprzedawca otrzymasz informację o zakupionym produkcie, a klient automatycznie otrzyma zdefiniowany plik e-mailem.