Bezpieczeństwo jest dziś priorytetem, a dwuetapowa weryfikacja, która przy logowaniu się na skrzynkę e-mail poza znajomością i podaniem hasła wymaga również podania jednorazowego kodu najczęściej wygenerowanego przy pomocy aplikacji na urządzeniu mobilnym właściciela stały się normą. Teraz na poziomie dpoczta.pl możesz również aktywować takie zabezpieczenie swojej skrzynki.
Spis treści
Aplikacja na urządzeniu mobilnym
Aby ustawić weryfikację dwuetapową, gdzie elementem będzie urządzenie mobilne, a konkretniej aplikacja generująca kody jednorazowe, należy dokonać jej instalacji. Poniżej znajdziesz linki do katalogu aplikacji tego typu.
Aktywacja dwuetapowej weryfikacji w aplikacji na urządzeniu mobilnym
Zaloguj się na swoją skrzynkę w dpoczta.pl po czym przejdź do ustawień, klikając znajdującą się z prawej strony ikonę „koła zębatego”. Następnie z kolumny po lewej stronie wybierz „Uwierzytelnienie dwuetapowe (2FA)”. Pojawią się opcje aktywacji. W naszym przykładzie posłużymy się weryfikacją przy użyciu urządzenia mobilnego.
Po wybraniu opcji i kliknięciu przycisku „Włącz” system poprosi o podanie hasła ustawionego dla danej skrzynki e-mail. Podaj je i kliknij przycisk „Kontynuuj”.
Kolejny krok zakłada, że masz już zainstalowaną aplikację na urządzeniu mobilnym. Uruchom ją i odczytaj kod QR.
Po odczytaniu kodu QR przez aplikację, powinna zostać dodana i na telefonie generowane od tej pory będą ważne do kilkudziesięciu sekund jednorazowe kody. Wprowadź kod aby potwierdzić aktywację. Kliknij przycisk „Zakończ”.
Jeśli kod został prawidłowo podany, na górze strony pojawi się komunikat potwierdzający uruchomienie dwuetapowej weryfikacji.
Aktywacja dwuetapowej weryfikacji przy pomocy skrzynki e-mail
Zaloguj się na swoją skrzynkę w dpoczta.pl po czym przejdź do ustawień, klikając znajdującą się z prawej strony ikonę „koła zębatego”. Następnie z kolumny po lewej stronie wybierz „Uwierzytelnienie dwuetapowe (2FA)”. Pojawią się opcje aktywacji. W tym przykładzie posłużymy się weryfikacją przy użyciu skrzynki e-mail.
Po wybraniu opcji i kliknięciu przycisku „Włącz” system poprosi o podanie hasła ustawionego dla danej skrzynki e-mail. Podaj je i kliknij przycisk „Kontynuuj”.
Kolejny krok To podanie skrzynki e-mail, na którą będą przychodziły kody weryfikujące logowanie się. Po wprowadzeniu adresu skrzynki kliknij przycisk „Następna”.
Uwaga! Nie podawaj tutaj adresu skrzynki, dla której ustawiasz dwuetapową weryfikację.
Na podaną skrzynkę otrzymasz wiadomość zawierającą kod.
Uwaga! Kod jest ważny przez 5 minut.
Wprowadź go w pole na stronie dpoczta.pl i zatwierdź klikając przycisk „Zakończ”.
System zakomunikuje Ci, że dodanie dwuetapowej weryfikacji zakończyło się sukcesem.
Kody zapasowe
Z uwagi na fakt iż urządzenie mobilne może być zawodne lub może ulec awarii, sugerujemy pobranie listy kodów zapasowych.
Kliknij w link „Pokaż kody zapasowe”, a lista kodów zostanie wyświetlona. Zapisz je lub wydrukuj i przechowuj w bezpiecznym miejscu.
W razie gdyby obecne kody zapasowe zostały utracone lub wykorzystane, możesz klikając w link „Wygeneruj nowe kody zapasowe” uzyskać nowe kody.