• Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
Strona główna/Baza wiedzy/Poczta/Webmail dPoczta.pl
Inni użytkownicy szukali:Czym jest Elastyczny Web Hosting? W jaki sposób aktywować serwer Redis? Czym jest i do czego służy dPanel?

Jak mogę ustawić weryfikację dwuetapową w Webmailu?

485 wyświetleń 1

Bezpieczeństwo jest dziś priorytetem, a dwuetapowa weryfikacja, która przy logowaniu się na skrzynkę e-mail poza znajomością i podaniem hasła wymaga również podania jednorazowego kodu najczęściej wygenerowanego przy pomocy aplikacji na urządzeniu mobilnym właściciela stały się normą. Teraz na poziomie dpoczta.pl możesz również aktywować takie zabezpieczenie swojej skrzynki.

Aplikacja na urządzeniu mobilnym

Aby korzystać z uwierzytelnienia gdzie elementem będzie urządzenie mobilne, a konkretniej aplikacja generująca kody jednorazowe, należy dokonać jej instalacji. Poniżej znajdziesz linki do katalogu aplikacji tego typu.

  • Urządzenia Apple z systemem iOS
  • Urządzenia z systemem Android

Aktywacja dwuetapowej weryfikacji w aplikacji na urządzeniu mobilnym

Zaloguj się na swoją skrzynkę w dpoczta.pl po czym przejdź do ustawień, klikając znajdującą się z prawej strony ikonę „koła zębatego”. Następnie z kolumny po lewej stronie wybierz „Uwierzytelnienie dwuetapowe (2FA)”. Pojawią się opcje aktywacji. W naszym przykładzie posłużymy się weryfikacją przy użyciu urządzenia mobilnego.

Po wybraniu opcji i kliknięciu przycisku „Włącz”  system poprosi o podanie hasła ustawionego dla danej skrzynki e-mail. Podaj je i kliknij przycisk „Kontynuuj”.

Kolejny krok zakłada, że masz już zainstalowaną aplikację na urządzeniu mobilnym. Uruchom ją i odczytaj kod QR.

Po odczytaniu kodu QR przez aplikację, powinna zostać dodana i na telefonie generowane od tej pory będą ważne do kilkudziesięciu sekund jednorazowe kody. Wprowadź kod aby potwierdzić aktywację. Kliknij przycisk „Zakończ”.

Jeśli kod został prawidłowo podany, na górze strony pojawi się komunikat potwierdzający uruchomienie dwuetapowej weryfikacji.

Aktywacja dwuetapowej weryfikacji przy pomocy skrzynki e-mail

Zaloguj się na swoją skrzynkę w dpoczta.pl po czym przejdź do ustawień, klikając znajdującą się z prawej strony ikonę „koła zębatego”. Następnie z kolumny po lewej stronie wybierz „Uwierzytelnienie dwuetapowe (2FA)”. Pojawią się opcje aktywacji. W naszym przykładzie posłużymy się weryfikacją przy użyciu urządzenia mobilnego.

Po wybraniu opcji i kliknięciu przycisku „Włącz”  system poprosi o podanie hasła ustawionego dla danej skrzynki e-mail. Podaj je i kliknij przycisk „Kontynuuj”.

Kolejny krok To podanie skrzynki e-mail, na którą będą przychodziły kody weryfikujące logowanie się. Po wprowadzeniu adresu skrzynki kliknij przycisk „Następna”.

Uwaga! Nie podawaj tutaj adresu skrzynki, dla której ustawiasz dwuetapową weryfikację.

Na podaną skrzynkę otrzymasz wiadomość zawierającą kod.

Uwaga! Kod jest ważny przez 5 minut.

Wprowadź go w pole na stronie dpoczta.pl i zatwierdź klikając przycisk „Zakończ”.

System zakomunikuje Ci, że dodanie dwuetapowej weryfikacji zakończyło się sukcesem.

 

Kody zapasowe

Z uwagi na fakt iż urządzenie mobilne może być zawodne lub może ulec awarii, sugerujemy pobranie listy kodów zapasowych.

Kliknij w link „Pokaż kody zapasowe”, a lista kodów zostanie wyświetlona. Zapisz je lub wydrukuj i przechowuj w bezpiecznym miejscu.

W razie gdyby obecne kody zapasowe zostały utracone lub wykorzystane, możesz klikając w link „Wygeneruj nowe kody zapasowe” uzyskać nowe kody.

 

Tags:2fadwuetapowa weryfikacjaochrona pocztydwuetapowa weryfikacja logowania do skrzynki e-mailuwierzytelnienie dwuetapowe

Czy ten artykuł był pomocy?

1 Tak  Nie
Powiązane artykuły
  • Jak przenieść skrzynkę z icloud?
  • Jak przenieść skrzynkę z zoho.com?
  • Jak przenieść skrzynkę z outlook.com?
  • Jak przenieść skrzynkę z gmail.com?
  • Jak przenieść skrzynkę z int.pl?
  • Jak przenieść skrzynkę z yahoo.com?
Elastyczny Web Hosting
Fachowe poradniki
  • Drzewo kategorii i tagi – jak zarządzać strukturą serwisu contentowego
  • Headless CMS – WordPress jako backend Twojego serwisu
  • Jak stworzyć wtyczkę do WordPressa? Poradnik dla początkujących
  • Jak założyć bloga? Kompletny przewodnik instalacji WordPressa dla początkujących
  • Jekyll, generator stron statycznych, alternatywą dla WordPressa
  • Tailwind CSS – utility-first framework alternatywą dla Bootstrap
  • Vue.js jako wtyczka do WordPressa
  • Wielojęzyczna strona w WordPressie bez użycia wtyczek – jak ją stworzyć?
  • WordPress MultiSite – omówienie, instalacja oraz konfiguracja
Webmail dPoczta.pl
  • Jak mogę ustawić weryfikację dwuetapową w Webmailu?
  • Jak dodać i korzystać z szablonów odpowiedzi w dpoczta.pl?
  • Zmiana hasła do skrzynki e-mail z poziomu dpoczta.pl
  • Czy wiadomości e-mail są skanowane pod kątem wirusów?
  • Jak dokonać podstawowej analizy źródła wiadomości e-mail pod kątem nadawcy?
  • Jak zmienić widok listy wiadomości w katalogu na dpoczta.pl
Pokaż wszystko 30  
Najpopularniejsze
  • W jaki sposób skonfigurować program pocztowy?
  • Czym różni się CC od BCC podczas wysyłania wiadomości e-mail?
  • Jak wykonać polecenie traceroute w systemie Windows?
  • Konfiguracja poczty na Microsoft Outlook (Android)
  • Jak przenieść domenę do dhosting.pl
Kategorie
  • Domeny
    • Registry Lock
    • Rejestracja i odnowienia domen
    • Transfery domen
    • Zarządzanie domenami w dPanelu
  • Hosting
    • Aplikacje internetowe (CMS
    • Bazy danych
    • Certyfikaty SSL
    • Cloudflare
    • CRON
    • Elastyczny Web Hosting
    • FTP
    • dKonta / dVPS
    • Operacje PHP
    • Problemy z działaniem stron WWW
    • Redis
    • Rodzaje błędów HTTP
    • SSH
    • Strony WWW
    • Zacznij tutaj
    • Inne
    • Kooperacja
  • Poczta
    • Aliasy pocztowe
    • Filtry antyspamowe
    • Gmail
    • Konfiguracja programów pocztowych
    • Webmail dPoczta.pl
    • Zarządzanie pocztą w dPanelu
    • Problemy z odbiorem wiadomości
    • Problemy z wysyłką wiadomości
    • Migracja skrzynek
  • Pozostałe
    • Program Partnerski
    • Zarządzanie kontem
    • Inne
  • Faktury i płatności
    • Faktury VAT
    • Inne
    • Metody i płatności
    • Problemy z płatnością
    • RODO
    • Zarządzanie fakturami i płatnościami w dPanelu
  • Kalendarz
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Status usług
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Copyright © 2022 dhosting.pl Sp. z o.o.

Inni użytkownicy szukali:Czym jest Elastyczny Web Hosting? W jaki sposób aktywować serwer Redis? Czym jest i do czego służy dPanel?