dhosting.pldhosting.pl
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
Strona główna/Baza wiedzy/Poczta

dPoczta.pl – najważniejsze informacje

2070 wyświetleń 0

Autor: Jan Elastyczny
22.05.2020

Podstawowe informacje

Domyślnie dla każdego konta włączony jest podstawowy zestaw filtrów antyspamowych: „SpamAssassin”, „SPF / MX / RBL”. Ustawienia domyślne można zmienić na liście skrzynek e-mail, dokładny opis znajdziesz tutaj.

Zarządzanie filtrowaniem wiadomości

Dodawanie filtru

Z poziomu dPoczta.pl możesz określić do jakich folderów w skrzynce mają być umieszczane przychodzące wiadomości.

Zdefiniowane filtry w dPoczta.pl są ustawiane na poziomie serwera, stąd będą one respektowane również w programach pocztowych.

Najprostszym sposobem zarządzania filtrami jest kliknięcie wiadomości i wybranie na górnym panelu „Więcej”, a następnie „Utwórz filtr”.

dpoczta utworz filtr wiadomosc

Pojawi się okienko definiowania nowego filtru, gdzie w pierwszym kroku wybieramy na podstawie jakich danych będziemy tworzyli filtr.

dpoczta utworz filtr wiadomosc 2

Po zaakceptowaniu przyciskiem „Następny krok” będziemy mogli już szczegółowo zdefiniować filtr na podstawie wybranej wiadomości.

Ustalamy nazwę filtru, który zostanie przypisany do domyślnego zbioru filtrów. Określamy jakie kryteria powinna spełniać wiadomość oraz wybieramy jaka czynność ma wtedy zajść, czyli do jakiego folderu ma być przenoszona wiadomość.

dpoczta utworz filtr wiadomosc 3

Oczywiście filtrami można zarządzać nie tylko przez zaznaczenie wybranej wiadomości. W celu przejścia do menu odpowiedzialnego za to klikamy „Ustawienia” i wybieramy zakładkę „Filtry”.

dpoczta utworz filtr wiadomosc 4

Pierwsza opcją jest możliwość zdefiniowania własnego zbioru filtrów, należy kliknąć „ikonę koła zębatego” pod listą „Moje Filtry”.

Podajemy nową nazwę oraz możemy zadecydować, czy ma on bazować na już stworzonym wcześniej w dPoczta.pl lub jeżeli posiadasz plik, w którym zawiera się zbiór filtrów możesz go do tutaj wgrać..

Dla wybranej skrzynki pocztowej może być aktywny tylko jeden zbiór filtrów.

dpoczta utworz zbior filtrow

Po zapisaniu zmian możesz przejść do tworzenia swoich własnych filtrów pocztowych. Wystarczy kliknąć „ikonę kołówka” na dole listy zatytułowanej „Moje filtry”.

W formularzu określasz nazwę filtr oraz na podstawie jakich reguł będzie bazował, a następnie określasz, gdzie ma zostać przeniesiona wiadomość. Po zdefiniowaniu wszystkiego klikasz „Zapisz”.

dpoczta utworz filtr

Jeżeli stwierdzisz, że dany filtr na chwilę obecną jest nie potrzebny nie musisz go usuwać. Wystarczy zaznaczyć opcję „Filtr wyłączony”.

dpoczta utworz filtr wylacz

Usuwanie filtru

W celu usunięcia filtru przechodzimy na „Ustawienia”, następnie „Filtry” i zaznaczamy zbiór albo filtr. Następnie wystarczy kliknąć „ikonę z kołem zębatym” pod listą zbiorów filtrów lub pod listą filtrów i wybrać „Usuń”. W identyczny możemy włączyć lub wyłączyć filtr albo zbiór.

dpoczta usun filtr

Zbiór filtrów posiada dodatkową opcje, która umożliwia pobranie danego zbioru w postaci pliku.

Zarządzanie filtrem antyspamowym SpamAssassin

W dPoczta.pl możesz zarządzać w sposób zaawansowany filtrem antyspamowym „SpamAssassin”.

Program „SpamAssassin” posiada algorytmy uczące się, oparte na metodach Bayesa. Program analizuje poszczególne listy, wydobywa z nich pewne charakterystyczne elementy (tokens) i zapamiętuje je w bazie danych, łącznie z wynikiem rozpoznawania (spam lub ham, czyli nie-spam).

Filtr bayesowski jest domyślnie włączony, jednak aby nie popełniać błędów, program uczy się wyłącznie na podstawie listów, dla których identyfikacja spam/ham jest niemal pewna. O tym, czy program włączył dany list do analizy, można przekonać się zaglądając do nagłówka X-Spam-Status. W praktyce wygląda to następująco.

  • Listy z wynikiem rozpoznawania 0,1 lub niższym są włączane do nauki jako ham (nie spam). Informacja w nagłówku: autolearn=ham.
  • Listy z wynikiem 12 i wyższym są włączane do nauki jako spam, przy czym z analizy nagłówków oraz analizy treści listu program musi uzyskać przynajmniej po 6 punktów. Informacja w nagłówku: autolearn=spam.
  • Listy nie spełniające powyższych warunków nie są używane do nauki. Informacja w nagłówku: autolearn=no.

Jak widać, nauka ta nie daje wyraźnych korzyści, ponieważ program nie uczy się rozpoznawania przypadków wątpliwych, a właśnie dla tych listów zdarza się zdecydowana większość błędnych decyzji. Dlatego też przewidzieliśmy możliwość samodzielnego douczania filtrów.

Po zalogowaniu się do dPoczta.pl należy wybrać „Ustawienia” a następnie „Spam”.

antyspam ustawienia spam

  • Ustawienia Główne – w tej zakładce możesz określić próg punktowania wiadomości oraz opcje językowe otrzymywanych wiadomości.

antyspam ustawienia glowne 1

  • Testy Spamu oparte o internet – niektóre kontrole wykorzystania usług internetowych w celu identyfikowania spamu. Możesz określić jakich czesz używać. Dokładny opis każdej pozycji sprawdzisz po kliknięciu ikony znaku zapytania z prawej strony.

antyspam ustawienia internet

  • Ustawienia Bayes – określanie automatycznej nauki wykrywania SPAMu.

antyspam ustawienia bayes

  • Nagłówki Wiadomości – „SpamAssassin” dodaje nagłówki przetworzonych wiadomości, dostarczające informacji o wynikach.

antyspam ustawienia zrodlo

  • Opcje Raportu – określasz w jaki sposób ma być prezentowany raport wyniku programu „SpamAssassin”.

antyspam ustawienia raport

  • Reguły Adresów – określasz czarną listę oraz białą listę dla swojej skrzynki pocztowej. Informacje te nie będą widoczne w dPanel.pl.

antyspam ustawienia adresy

Tags:dodanie filtruusunięcie filtrufiltrowaniedpocztainformacjeustawienia antyspamowespamassassin

Czy ten artykuł był pomocy?

Tak  1 Nie
Powiązane artykuły
  • Jak zaimportować skrzynkę Gmail?
  • Jak aktywować dwuetapową weryfikacje i wygenerować hasło dla aplikacji w Google Gmail?
  • Zadania w dpoczta.pl
  • Obsługa gestów w dpoczta.pl
  • Jak zaimportować/wyeksportować listę zadań?
  • Jak przenieść zadanie pomiędzy listami?
Elastyczny Web Hosting
Fachowe poradniki
  • Drzewo kategorii i tagi – jak zarządzać strukturą serwisu contentowego
  • Headless CMS – WordPress jako backend Twojego serwisu
  • Jak stworzyć wtyczkę do WordPressa? Poradnik dla początkujących
  • Jak założyć bloga? Kompletny przewodnik instalacji WordPressa dla początkujących
  • Jekyll, generator stron statycznych, alternatywą dla WordPressa
  • Tailwind CSS – utility-first framework alternatywą dla Bootstrap
  • Vue.js jako wtyczka do WordPressa
  • Wielojęzyczna strona w WordPressie bez użycia wtyczek – jak ją stworzyć?
  • WordPress MultiSite – omówienie, instalacja oraz konfiguracja
Poczta
  • dPoczta.pl – najważniejsze informacje
  • Jak zaimportować skrzynkę Gmail?
  • Jak aktywować dwuetapową weryfikacje i wygenerować hasło dla aplikacji w Google Gmail?
  • Zadania w dpoczta.pl
  • Obsługa gestów w dpoczta.pl
  • Jak zaimportować/wyeksportować listę zadań?
Pokaż wszystko 158  
Najpopularniejsze
  • W jaki sposób skonfigurować program pocztowy?
  • Czym różni się CC od BCC podczas wysyłania wiadomości e-mail?
  • Jak wykonać polecenie traceroute w systemie Windows?
  • Jak skonfigurować pocztę w Outlook 365?
  • Jak odbierać pocztę ze swojej skrzynki na Gmailu?
Kategorie
  • Pozostałe
    • Program Partnerski
    • Bezpieczeństwo
    • Zarządzanie kontem
    • Inne
  • Domeny
    • Registry Lock
    • Rejestracja i odnowienia domen
    • Transfery domen
    • Zarządzanie domenami w dPanelu
  • Faktury i płatności
    • Faktury VAT
    • Inne
    • Metody i płatności
    • Problemy z płatnością
    • RODO
    • Zarządzanie fakturami i płatnościami w dPanelu
  • Hosting
    • Elastyczny Web Hosting
    • Kooperacja
    • FTP
    • dKonta / dVPS
    • Operacje PHP
    • Problemy z działaniem stron WWW
    • Redis
    • Rodzaje błędów HTTP
    • SSH
    • Strony WWW
    • Zacznij tutaj
    • Aplikacje internetowe (CMS
    • Bazy danych
    • Certyfikaty SSL
    • Cloudflare
    • CRON
    • Inne
  • Poczta
    • Zarządzanie pocztą w dPanelu
    • Migracja skrzynek
    • Aliasy pocztowe
    • Filtry antyspamowe
    • Problemy z odbiorem wiadomości
    • Gmail
    • Problemy z wysyłką wiadomości
    • Konfiguracja programów pocztowych
    • Webmail dPoczta.pl
  • Kalendarz
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Status usług
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Copyright © 2023 dhosting.pl Sp. z o.o.