dhosting.pldhosting.pl
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
Strona główna/Baza wiedzy/Hosting/Strony WWW

Jak poprawić błędy wgrywania zdjęć i plików w WordPress?

494 wyświetleń 0

Autor: Jan Elastyczny
6 miesięcy temu

Istnieją dwa sposoby, w jakie można przesłać plik w witrynie opartej o WordPress. Chociaż korzystanie z panelu administracyjnego jest najłatwiejszą opcją, możesz również użyć FTP. Wgrywanie plików odbywa się w przypadku trzech sytuacji.

  • Przesyłanie plików multimedialnych
  • Przesyłanie motywów
  • Przesyłanie wtyczek

W zależności od wykonywanej czynności, możesz napotkać różne rodzaje błędów w WordPressie. Zanim wyjaśnione zostaną błędy i przedstawione rozwiązania, upewnij się, że przesyłasz obrazy tylko poprzez Bibliotekę mediów lub z edytora postów w WordPressie. W przeciwnym razie obrazy, które przesyłasz przez FTP, nie pojawią się w Bibliotece mediów.

Niewspierany rodzaj/format pliku

WordPress pozwala tylko na przesyłanie określonego typu formatów plików. Innymi słowy, nie pozwala na przesyłanie niektórych typów plików, takich jak przykładowo SVG i WOFF. Jeśli spróbujesz przesłać zastrzeżone pliki, zobaczysz komunikat o błędzie wskazujący, że nie możesz przesłać danego typu pliku.

Jeśli nadal chcesz używać plików SVG, istnieją wtyczki takie jak SVG Support, które mogą Ci pomóc. W przypadku innych typów plików może być konieczne przesłanie za pomocą FTP, a następnie użycie adresu URL do wstawienia na swojej stronie. Alternatywnie możesz użyć dowolnego adresu URL do zasobu z innego serwera, aby osadzić go na swojej stronie.

Limit rozmiaru wgrywanych plików

Serwer lub konfiguracja WordPressa może mieć ustawione limity rozmiaru pliku, który możesz przesłać w swojej witrynie. Może to być obraz lub motyw lub wtyczka, które próbujesz przesłać za pośrednictwem panelu wp-admin.

Przechodząc do „Media > Dodaj nowy” znajdziesz informację o tym jaki jest maksymalny limit rozmiaru pliku do przesłania. Gdy ten limit będzie zbyt mały, otrzymasz błąd podczas próby przesłania dużego pliku niż ten dozwolony rozmiar.

Rozwiązaniem może okazać się zmiana parametrów PHP, gdzie miedzy innymi można określić rozmiary możliwych do przeslania plików. Instrukcję jak to zrobić znajdziesz TUTAJ.

Blokowanie przez firewall

Jeśli korzystasz z  Cloudflare w wersji premium lub innych wtyczek bezpieczeństwa, które stosują ochronę firewall (WAF), może to być przyczyną niepowodzenia w przesyłaniu plików. Na przykład, Cloudflare automatycznie włącza zestaw reguł zapory, aby zapobiec przesyłaniu potencjalnie złośliwego kodu. Taka ochrona jest z natury bardzo dobrym rozwiązaniem, niemniej niekiedy działa zbyt restrykcyjnie i może uniemożliwić Ci wgrywanie plików, motywów i wtyczek.

Rozwiązaniem tutaj jest przejście do konta Cloudflare i przeanalizowanie logów WAF, aby znaleźć, która reguła powoduje blokadę. Następnie musisz ręcznie wyłączyć regułę tymczasowo i przesłać plik. Jeśli reguła blokuje cię konsekwentnie, wtedy może być konieczne wyłączenie jej na stałe. Podobnie należy postąpić w przypadku korzystania z innych wtyczek bezpieczeństwa.

Zbyt duża rozdzielczość obrazów

WordPress ogranicza również maksymalną dozwoloną rozdzielczość dla obrazów, które przesyłasz. Maksymalna rozdzielczość to 2560×2560 pikseli i każdy obraz, który załadujesz mający wyższą rozdzielczość, zostanie przeskalowany w dół do maksymalnie tych wymiarów. W niektórych przypadkach możesz zobaczyć błąd HTTP pokazujący, że rozdzielczość jest zbyt duża. Jeśli naprawdę chcesz zachować duże oryginalne obrazy, to dodaj następujący kod w pliku functions.php, który znajduje się najczęściej w katalogu głównym motywu aktywnego na Twojej stronie.

add_filter( 'big_image_size_threshold', '__return_false' );

Brak uprawnień do wgrywania plików

Brakujące uprawnienia mogą uniemożliwić przesłanie obrazów/plików i pokazać błąd. W niektórych przypadkach, twoje przesłane obrazy i pliki nie pojawią się w bibliotece mediów, chociaż możesz je przesłać z powodzeniem. Również, będziesz mógł przesłać motywy i wtyczki bez problemu. Przejdź do menu „Ustawienia > Media” w panelu administracyjnym i sprawdź, czy włączyłeś opcję „Organizuj moje pliki do folderów opartych na miesiącu i roku”.

Ta opcja jest domyślnie włączona, co powoduje utworzenie nowego folderu dla każdego miesiąca/roku w celu przechowywania przesłanych plików. Na początku miesiąca, jeśli nowy miesięczny folder nie zostanie utworzony z jakiegokolwiek powodu, wtedy WordPress może zakomunikować brak uprawnień. Rozwiązaniem jest stworzenie poprawnego folderu poprzez FTP i sprawdzenie, czy uprawnienia do plików są ustawione prawidłowo.

Domyślne uprawnienia dla wszystkich folderów w katalogu „/wp-content/uploads/” to 755, a poszczególne pliki będą miały 644. Możesz ustawić prawidłowe uprawnienia i sprawdzić, czy to rozwiązuje twój błąd przesyłania plików.

 

Tags:wordpress uploadbłedy gwrywania plików w wordpressiebłędy uploaduupload error

Czy ten artykuł był pomocy?

Tak  Nie
Powiązane artykuły
  • Jak zainstalować Elementora?
  • Czy Elementor wymaga znajomości kodowania?
  • Czy warto nauczyć się obsługi Elementora?
  • Czy warto nauczyć się obsługi Brizy?
  • Czy warto nauczyć się obsługi Divi?
  • Czy warto nauczyć się obsługi Gutenberga?
Elastyczny Web Hosting
Fachowe poradniki
  • Drzewo kategorii i tagi – jak zarządzać strukturą serwisu contentowego
  • Headless CMS – WordPress jako backend Twojego serwisu
  • Jak stworzyć wtyczkę do WordPressa? Poradnik dla początkujących
  • Jak założyć bloga? Kompletny przewodnik instalacji WordPressa dla początkujących
  • Jekyll, generator stron statycznych, alternatywą dla WordPressa
  • Tailwind CSS – utility-first framework alternatywą dla Bootstrap
  • Vue.js jako wtyczka do WordPressa
  • Wielojęzyczna strona w WordPressie bez użycia wtyczek – jak ją stworzyć?
  • WordPress MultiSite – omówienie, instalacja oraz konfiguracja
Strony WWW
  • Jak poprawić błędy wgrywania zdjęć i plików w WordPress?
  • Jak zainstalować motyw na stronie opartej o WordPress?
  • Jak zmienić formę kodowania w bazie danych mySQL?
  • Czy aktualizacja WordPressa wiąże się z ryzykiem?
  • Jak połączyć stronę z Google Search Console?
  • Jak serwować webp na WordPress?
Pokaż wszystko 85  
Najpopularniejsze
  • W jaki sposób skonfigurować program pocztowy?
  • Czym różni się CC od BCC podczas wysyłania wiadomości e-mail?
  • Jak wykonać polecenie traceroute w systemie Windows?
  • Jak skonfigurować pocztę w Outlook 365?
  • Jak odbierać pocztę ze swojej skrzynki na Gmailu?
Kategorie
  • Hosting
    • Strony WWW
    • Zacznij tutaj
    • Aplikacje internetowe (CMS
    • Bazy danych
    • Certyfikaty SSL
    • Cloudflare
    • CRON
    • Inne
    • Elastyczny Web Hosting
    • Kooperacja
    • FTP
    • dKonta / dVPS
    • Operacje PHP
    • Problemy z działaniem stron WWW
    • Redis
    • Rodzaje błędów HTTP
    • SSH
  • Poczta
    • Aliasy pocztowe
    • Filtry antyspamowe
    • Problemy z odbiorem wiadomości
    • Gmail
    • Problemy z wysyłką wiadomości
    • Konfiguracja programów pocztowych
    • Webmail dPoczta.pl
    • Zarządzanie pocztą w dPanelu
    • Migracja skrzynek
  • Kalendarz
  • Pozostałe
    • Program Partnerski
    • Bezpieczeństwo
    • Zarządzanie kontem
    • Inne
  • Domeny
    • Transfery domen
    • Zarządzanie domenami w dPanelu
    • Registry Lock
    • Rejestracja i odnowienia domen
  • Faktury i płatności
    • Metody i płatności
    • Problemy z płatnością
    • RODO
    • Zarządzanie fakturami i płatnościami w dPanelu
    • Faktury VAT
    • Inne
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Status usług
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Copyright © 2023 dhosting.pl Sp. z o.o.