Komunikat o błędzie 550 SPF możesz otrzymać w sytuacji gdy Twoja domena nie jest poprawnie skonfigurowana, a konkretnie nie zawiera lub też zawiera niepoprawnie ustawiony wpis typu „SPF” (Sender Policy Framework), którego celem jest dodatkowa informacja dla serwera odbierającego wiadomości od Ciebie, że wiadomość została wysłana faktycznie z dhosting.pl i nie następuje próba podszywania się.
Jeśli zaparkowałeś domenę w dhosting.pl, „Strefa DNS” domeny, która taki wpis powinna zawierać jest generowana automatycznie, tak więc nie ma potrzeby dodatkowej konfiguracji. Podobnie z domenami zarejestrowanymi w dhosting.pl. Mimo to jeśli chcesz zweryfikować lub zmodyfikować wpisy tego typu, po zalogowaniu się do dPanelu przejdź do sekcji „Domeny”.
Następnie z listy domen kliknij na wybraną i przejdź do zakładki „Zaparkowana”, po czym wybierz przycisk „Zarządzaj DNS”
Na stronie, która się pojawi zakładając, że domena jest zarejestrowana lub została zaparkowana w dhosting.pl i nie były wprowadzane zmiany, powinieneś zobaczyć następujące wpisy.
Upewnij się, że są zgodne ze zrzutem ekranu, a więc rekordy MX są skierowane na:
mx-1.dpoczta.pl
mx-2.dpoczta.pl
Natomiast rekord SPF ma postać:
v=spf1 include:_mail.dhosting.pl -all