Spis treści
Zbiorowe czynności
Istnieją dwa sposoby zarządzania filtrami antyspamowymi: globalnie oraz dla każdej skrzynki osobno.
Na dole listy adresów e-mail znajdziesz opcje umożliwiające masowe zarządzanie filtrami antyspamowymi dla skrzynek e-mail. W pierwszej kolejności należy zaznaczyć dla jakich skrzynek będą wykonywane operacje. Skrzynki do edycji należy zaznaczyć z lewej strony przy pomocy checkbox’a.
Edytuj filtry AntySPAM – decydujesz jaki poziom ochrony jest aktywny dla wszystkich wybranych skrzynek.
- Wysoki: włączone wszystkie filtry antyspamowe,
- Normalny: włączone SpamAssassin, SPF, RBL, DKIM,
- Własny: określasz jakie filtry mają być aktywne.
- Brak: Włączone filtry podstawowe RBL, DKIM. Ze względów bezpieczeństwa nie jest możliwe wyłączenie wszystkich filtrów.
Po wprowadzeniu wszystkich zmian klikamy Zapisz ustawienia.
Globalne listy (black/white) – określasz odbiorców, od których nie chcesz otrzymywać wiadomości na wszystkie swoje adresy e-mail.
Czym jest black i white lista?
Jest to lista uprawnionych (white) lub zablokowanych (black) nadawców. Lista dotyczy wyłącznie skrzynek pocztowych, które mają aktywną ochronę SpamAssassin.
Dozwolone formaty adresów:
- pierwszy@wybranadomena.pl
- drugi@*
- *@wybranadomena.pl
- *@wybrana*
- *@*.pl
Wiadomości od nadawców znajdujących się na black liście zostaną odfiltrowanę i umieszczone w folderze SPAM (dostępny przez protokół IMAP).
W celu dodania nowego adresu klikamy Dodaj nadawce. Wyświetli się prosty formularz, gdzie określasz, czy adres jest zaufany, czy nie. Po określeniu klikasz Dodaj.
W celu usunięcia adresu z listy klikamy Usuń obok wybranej nazwy.
Czarnymi oraz białymi listami możesz również zarządzać z poziomu dPoczta.pl, jak dokładnie to robić znajdziesz tutaj.
Indywidualne czynności
Zmianę aktualnego poziomu bezpieczeństwa wybranej skrzynki pocztowej znajdziesz, aż w trzech miejscach.
1. Przycisk AntySpam znajdujący się z prawej strony nazwy domeny. Kliknięcie go spowoduje wyświetlenie formularza, gdzie definiujesz jaki poziom bezpieczeństwa ma być aktywny.
- Wysoki: włączone wszystkie filtry antyspamowe,
- Normalny: włączone SpamAssassin, SPF, RBL, DKIM,
- Własny: określasz jakie filtry mają być aktywne.
- Brak: Włączone filtry podstawowe RBL, DKIM. Ze względów bezpieczeństwa nie jest możliwe wyłączenie wszystkich filtrów.
Po wprowadzeniu wszystkich zmian klikamy Zapisz ustawienia.
2. Drugim sposobem jest kliknięcie Akcje obok nazwy skrzynki e-mail i z listy wybranie Edytuj AntySpam.
Wyświetli nam się identyczny formularz jak w punkcie pierwszym.
3. Ostatnim sposobem jest kliknięcie nazwy skrzynki lub przycisku Szczegóły lub Nieużywana (status Nieużywana wyświetla się kiedy na skrzynkę nigdy się nie zalogowano) obok nazwy skrzynki. Z szczegółów wybieramy Filtry antyspamowe.
Na wyświetlonej liście możesz podejrzeć jakie filtry antyspamowe są aktywne, a po kliknięciu niebieskiej ikony z literą “i” zostaniesz przekierowany do dokumentacji opisujący dokładne dane zabezpieczenie. W celu edycji danej listy klikamy Edytuj AntySpam. Wyświetli Ci się identyczny formularz jak w punkcie pierwszym.