dhosting.pldhosting.pl
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
Strona główna/Baza wiedzy/Poczta/Filtry antyspamowe

Jak zarządzać filtrami antyspamowymi?

428 wyświetleń 0

Autor: Jan Elastyczny
01.06.2020

Zbiorowe czynności

Istnieją dwa sposoby zarządzania filtrami antyspamowymi: globalnie oraz dla każdej skrzynki osobno.
Na dole listy adresów e-mail znajdziesz opcje umożliwiające masowe zarządzanie filtrami antyspamowymi dla skrzynek e-mail. W pierwszej kolejności należy zaznaczyć dla jakich skrzynek będą wykonywane operacje. Skrzynki do edycji należy zaznaczyć z lewej strony przy pomocy checkbox’a.

skrzynki marked

Edytuj filtry AntySPAM – decydujesz jaki poziom ochrony jest aktywny dla wszystkich wybranych skrzynek.

skrzynki spamset

  • Wysoki: włączone wszystkie filtry antyspamowe,
  • Normalny: włączone SpamAssassin, SPF, RBL, DKIM,
  • Własny: określasz jakie filtry mają być aktywne.
  • Brak: Włączone filtry podstawowe RBL, DKIM. Ze względów bezpieczeństwa nie jest możliwe wyłączenie wszystkich filtrów.

Po wprowadzeniu wszystkich zmian klikamy Zapisz ustawienia.

Globalne listy (black/white) – określasz odbiorców, od których nie chcesz otrzymywać wiadomości na wszystkie swoje adresy e-mail.

Czym jest black i white lista?

Jest to lista uprawnionych (white) lub zablokowanych (black) nadawców. Lista dotyczy wyłącznie skrzynek pocztowych, które mają aktywną ochronę SpamAssassin.

Dozwolone formaty adresów:

  • pierwszy@wybranadomena.pl
  • drugi@*
  • *@wybranadomena.pl
  • *@wybrana*
  • *@*.pl

Wiadomości od nadawców znajdujących się na black liście zostaną odfiltrowanę i umieszczone w folderze SPAM (dostępny przez protokół IMAP).

black white lista

W celu dodania nowego adresu klikamy Dodaj nadawce. Wyświetli się prosty formularz, gdzie określasz, czy adres jest zaufany, czy nie. Po określeniu klikasz Dodaj.

black white lista dodaj

W celu usunięcia adresu z listy klikamy Usuń obok wybranej nazwy.

Czarnymi oraz białymi listami możesz również zarządzać z poziomu dPoczta.pl, jak dokładnie to robić znajdziesz tutaj.

Indywidualne czynności

Zmianę aktualnego poziomu bezpieczeństwa wybranej skrzynki pocztowej znajdziesz, aż w trzech miejscach.

1. Przycisk AntySpam znajdujący się z prawej strony nazwy domeny. Kliknięcie go spowoduje wyświetlenie formularza, gdzie definiujesz jaki poziom bezpieczeństwa ma być aktywny.

skrzynki spamset

  • Wysoki: włączone wszystkie filtry antyspamowe,
  • Normalny: włączone SpamAssassin, SPF, RBL, DKIM,
  • Własny: określasz jakie filtry mają być aktywne.
  • Brak: Włączone filtry podstawowe RBL, DKIM. Ze względów bezpieczeństwa nie jest możliwe wyłączenie wszystkich filtrów.

Po wprowadzeniu wszystkich zmian klikamy Zapisz ustawienia.

2. Drugim sposobem jest kliknięcie Akcje obok nazwy skrzynki e-mail i z listy wybranie Edytuj AntySpam.

skrzynki spamset menu

Wyświetli nam się identyczny formularz jak w punkcie pierwszym.

3. Ostatnim sposobem jest kliknięcie nazwy skrzynki lub przycisku Szczegóły lub Nieużywana (status Nieużywana wyświetla się kiedy na skrzynkę nigdy się nie zalogowano) obok nazwy skrzynki. Z szczegółów wybieramy Filtry antyspamowe.

skrzynki spamset rozwijka

Na wyświetlonej liście możesz podejrzeć jakie filtry antyspamowe są aktywne, a po kliknięciu niebieskiej ikony z literą “i” zostaniesz przekierowany do dokumentacji opisujący dokładne dane zabezpieczenie. W celu edycji danej listy klikamy Edytuj AntySpam. Wyświetli Ci się identyczny formularz jak w punkcie pierwszym.

Tags:wiadomości e-mailzarządzanie filtramifiltryantyspamfiltrowaniezarządzanie filtrami antyspamowymispam

Czy ten artykuł był pomocy?

Tak  Nie
Powiązane artykuły
  • Jak zaimportować skrzynkę Gmail?
  • Jak aktywować dwuetapową weryfikacje i wygenerować hasło dla aplikacji w Google Gmail?
  • Zadania w dpoczta.pl
  • Obsługa gestów w dpoczta.pl
  • Jak zaimportować/wyeksportować listę zadań?
  • Jak przenieść zadanie pomiędzy listami?
Elastyczny Web Hosting
Fachowe poradniki
  • Drzewo kategorii i tagi – jak zarządzać strukturą serwisu contentowego
  • Headless CMS – WordPress jako backend Twojego serwisu
  • Jak stworzyć wtyczkę do WordPressa? Poradnik dla początkujących
  • Jak założyć bloga? Kompletny przewodnik instalacji WordPressa dla początkujących
  • Jekyll, generator stron statycznych, alternatywą dla WordPressa
  • Tailwind CSS – utility-first framework alternatywą dla Bootstrap
  • Vue.js jako wtyczka do WordPressa
  • Wielojęzyczna strona w WordPressie bez użycia wtyczek – jak ją stworzyć?
  • WordPress MultiSite – omówienie, instalacja oraz konfiguracja
Filtry antyspamowe
  • Jak zarządzać filtrami antyspamowymi?
  • Jak ustawić punktację filtrowania wiadomości spamowych w dpoczta.pl?
  • Jak korzystać z filtrowania wiadomości w dpoczta.pl?
  • Rodzaje filtrów antyspamowych – DKIM
  • Rodzaje filtrów antyspamowych – RBL
  • Rodzaje filtrów antyspamowych – SPF / MXFILTER
Pokaż wszystko 12  
Najpopularniejsze
  • W jaki sposób skonfigurować program pocztowy?
  • Czym różni się CC od BCC podczas wysyłania wiadomości e-mail?
  • Jak wykonać polecenie traceroute w systemie Windows?
  • Jak skonfigurować pocztę w Outlook 365?
  • Jak odbierać pocztę ze swojej skrzynki na Gmailu?
Kategorie
  • Hosting
    • Rodzaje błędów HTTP
    • SSH
    • Strony WWW
    • Zacznij tutaj
    • Aplikacje internetowe (CMS
    • Bazy danych
    • Certyfikaty SSL
    • Cloudflare
    • CRON
    • Inne
    • Elastyczny Web Hosting
    • Kooperacja
    • FTP
    • dKonta / dVPS
    • Operacje PHP
    • Problemy z działaniem stron WWW
    • Redis
  • Poczta
    • Aliasy pocztowe
    • Filtry antyspamowe
    • Problemy z odbiorem wiadomości
    • Gmail
    • Problemy z wysyłką wiadomości
    • Konfiguracja programów pocztowych
    • Webmail dPoczta.pl
    • Zarządzanie pocztą w dPanelu
    • Migracja skrzynek
  • Kalendarz
  • Pozostałe
    • Program Partnerski
    • Bezpieczeństwo
    • Zarządzanie kontem
    • Inne
  • Domeny
    • Registry Lock
    • Rejestracja i odnowienia domen
    • Transfery domen
    • Zarządzanie domenami w dPanelu
  • Faktury i płatności
    • Faktury VAT
    • Inne
    • Metody i płatności
    • Problemy z płatnością
    • RODO
    • Zarządzanie fakturami i płatnościami w dPanelu
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Status usług
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Copyright © 2023 dhosting.pl Sp. z o.o.