Migracja to nic innego jak przeniesienie danych z serwerów jednego hostingodawcy do drugiego. Tymi danymi są strony WWW (w tym bazy danych) oraz skrzynki e-mail.
Spis treści
Czym jest migracja na inny hosting?
To nic innego jak przejście od jednej firmy oferującej dzierżawienie swoich serwerów do drugiej. Podczas tego procesu przenosisz swoje strony WWW oraz skrzynek e-mail do nowego usługodawcy. Oczywiście nie musisz wykonywać tego osobiście.
Wiele firm hostingowych oferuje darmową migrację dla swoich Klientów. W dhosting.pl możemy przenieść dla Ciebie za darmo 15 stron WWW i 30 skrzynek. Zapewniamy również migrację błyskawiczną, która obejmuje przeniesienie 3 stron (o łącznej pojemności do 30 GB) oraz 15 skrzynek pocztowych (o łącznej pojemności do 60 GB). Wystarczy, że w dzień roboczy do godziny 11:00 wyślesz do nas poprawnie wypełniony formularz migracyjny, a my przeniesiemy Twoje dane już tego samego dnia!
Kiedy warto zmienić hosting?
Wielu Klientów żyje w przeświadczeniu, że zmiana hostingu to skomplikowany proces. Nic bardziej mylnego. Nawet jeśli masz już opłaconą usługę, nie znaczy to, że jesteś z hostingodawcą związany na zawsze. Warto czasem zatrzymać się i zastanowić, czy to miejsce jest dla Ciebie najlepsze? Często dopiero po kilku miesiącach na światło dzienne wychodzą problemy, które wcześniej nie przyszłyby Ci do głowy. Oto kilka z nich:
Wysoka cena odnowienia usługi
Nowym klientom hostingodawcy oferują bardzo niskie ceny na start. Niestety koszt przedłużenia takiego taniego hostingu potrafi być nawet 5-10 razy wyższy i nie zawsze jest podany w widocznym miejscu. Klienci często nie sprawdzają, ile wynosi kolejny okres abonamentowy, zakładając, że tyle samo, co pierwszy. Jeśli cena za kolejne lata jest kilkakrotnie wyższa, warto zastanowić się, czy usługa, którą otrzymujesz jest warta tych pieniędzy.
W dhosting.pl w trakcie promocji zawsze w widocznym miejscu podajemy cenę odnowienia usługi lub informujemy jaki okres abonamentowy obejmuje dana promocja. Zawsze cenimy sobie transparentność w naszych działaniach.
Duże zasoby, których nie wykorzystujesz
Ogromny odsetek Klientów nie korzysta z zasobów, za które płaci. Dzieje się tak, gdyż decydując się na wybór parametrów, myślą nie tylko średnim zapotrzebowaniu swoich stron, ale też o skokach związanych, np. z promocją czy nagłym wzrostem zainteresowania (dobrym przykładem jest tak zwany Efekt Wykopu).
Wybierając Elastyczny Web Hosting uchronisz się przed taką sytuacją. W dhosting.pl otrzymujesz do dyspozycji parametry gwarantowane (1 GHz CPU, 2 GB RAM oraz 50 GB SSD). Są one wystarczające dla większości stron. Jeśli jednak, w którymś momencie, zapotrzebowanie Twoich witryn przekroczy te wartości, elastyczne skalowanie automatycznie przydzieli Ci dodatkowe zasoby. Będą one rozliczane w systemie pre-paid w ujęciu godzinowym. Kiedy obciążenie zmaleje, zmaleją również przyznawane zasoby. W praktyce oznacza to, że będziesz płacić tylko za rzeczywiście wykorzystane zasoby ponad parametry podstawowe. Fakt posiadania dodatkowych zasobów „w gotowości” nic Cię nie kosztuje.
Dzięki temu rozwiązaniu, decydując się na Elastyczny Web Hosting, nie musisz płacić za zasoby, których nie zużyjesz.
Stosowanie przez hostingodawcę parametrów bezpieczeństwa
To jedna z tych rzeczy, o której dowiadujesz się dopiero po pewnym czasie. Limity bezpieczeństwa to tworzone przez hostingi współdzielone rzeczywiste ograniczenia zasobów, które możesz wykorzystać.
Ograniczenia mogą być różne i dotyczyć, np. liczby plików na serwerze,wielkości pamięci zajętej przez wszystkie procesy, liczby zapytań do serwera SQL w danym czasie itd. Ma to wymuszać bardziej sprawiedliwy podział zasobów między użytkownikami serwera, niestety, w efekcie sprawia, że nawet się nie zorientujesz, kiedy Twoja strona wyczerpie dany limit i zostanie zablokowana. Pozostaje Ci wówczas tylko zakup większego pakietu. I znów pojawia się pytanie, czy warto inwestować w zwiększenie zasobów?
Parametry gwarantowane w dhosting.pl to nie to samo, co parametry bezpieczeństwa. To wartości, które są dla Ciebie zawsze dostępne. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, ich przekroczenie nie łączy się z niedostępnością strony, gdyż automatycznie otrzyma ona tyle zasobów, ile aktualnie potrzebuje, a Ty za pomocą płatności pre-paid będziesz rozliczany tylko za wykorzystane zasoby ponad parametry podstawowe. Możesz w ten sposób wykorzystać nawet do 24 GHz CPU, 64 GB RAM i 1 TB SSD.
Twoja strona nie działa bądź działa wolno
Jednym z najważniejszych zadań hostingu jest zapewnienie nieprzerwanej dostępności Twojej strony i jej szybkiego wczytywania. O tym pierwszym poinformuje Cię SLA (ang. Service Level Agreement). Jest to gwarantowana przez hostingodawcę dostępność danej usługi w ujęciu miesięcznym bądź rocznym. To wyrażony procentowo stosunek liczby wszystkich godzin w miesiącu (lub roku) pomniejszony o liczbę godzin, kiedy usługa była niedostępna, do ogólnej liczby godzin w miesiącu (roku). Na przykład dhosting.pl ma SLA na poziomie 99,9%.
Gwarantowana dostępność usługi (w %) = 100 x (liczba godzin w miesiącu – godziny niedostępności)/liczba godzin w miesiącu)
Pamiętaj jednak, że SLA dotyczy przerw w działaniu po stronie hostingodawcy. Niedostępność Twojej strony spowodowana przekroczeniem wspomnianych parametrów bezpieczeństwa to zupełnie inna kwestia, z którą musisz radzić sobie samodzielnie. Korzystając z elastycznego skalowania w dhosting.pl taka sytuacja Cię nie spotka, ponieważ Twoja strona otrzyma tyle zasobów, ile aktualnie potrzebuje.
Szybkość wczytywania Twojej strony to bardziej złożony problem. Tu pomóc może dobrze działający i dysponujący odpowiednią wiedzą support. W naszej firmie, po przeprowadzeniu migracji, oferujemy bezpłatną optymalizację. Dzięki temu, po przeniesieniu, serwisy większości naszych Klientów znacznie przyspieszają.
Utrudniony kontakt z supportem
Tu również dopiero z czasem mogą pojawić się problemy. Wiadomo, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze, dlatego zapewne podczas migracji, czy rejestracji usługi, konsultanci prześcigali się, aby z Tobą porozmawiać. Co jednak dzieje się po kilku miesiącach?
Zastanów się również, czy Twój hostingodawca jest dostępny w takiej formie i godzinach, jakie Cię interesują i są Ci potrzebne. Jak długo czeka Twoje zgłoszenie? Czy wiesz gdzie szukać pomocy, gdy zajdzie taka potrzeba?
W naszej firmie bardzo duży nacisk kładziemy na wsparcie naszych Klientów. Możesz się z nami skontaktować:
- 24 godziny na dobę pod adresem bok@dhosting.pl oraz poprzez Helpdesk 24h.
- od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00 pod numerem telefonu +48 (22) 292 01 01.
- specjalnie dla nowych Klientów jesteśmy również dostępni na czacie w dPanelu (nasz autorski panel administracyjny) od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00.
Średni czas odpowiedzi naszego supportu to 12 minut.
Podsumowanie
Zmiana hostingodawcy to proces, który warto rozważyć, jeśli Twój obecny hosting nie spełnia Twoich oczekiwań. Zastanów się, czego brakuje Ci w obecnym rozwiązaniu, a później zacznij się rozglądać. Z pomocą przy wyborze może przyjść Ci artykuł Jak wybrać hosting?.