W wielu przypadkach, jeżeli nie uda się dostarczyć Twojej wiadomości do odbiorcy, otrzymasz automatycznego maila zwrotnego, który będzie zawierał między innymi powód niedostarczenia.
Poniżej znajdziesz najczęściej występujące błędy w doręczaniu maili do odbiorców.
Spis treści
Problemy z kontem
Najczęstszym powodem wystąpienia błędów oznaczonych jako „Recipent address rejected” jest błędnie podany adres odbiorcy. Być może przy jego wpisywaniu wkradła się literówka lub skrzynka, na którą chcesz przesłać swoją wiadomość po prostu nie istnieje.
Przekroczona pojemność skrzynki
Gdy po wysłaniu wiadomości w mailu zwrotnym pojawi się „Mailbox is over quota”, to znaczy, że skrzynka odbiorcy jest przepełniona i nie może przyjąć Twojego maila.
Przekroczony czas połączenia
Jeśli w wiadomości zwrotnej znajdziesz frazę „Connection timed out” oznacza to, że nasze serwery nie mogły nawiązać połączenia z infrastrukturą odbiorcy. W tym przypadku ponowimy jeszcze kilka prób dostarczenia wiadomości. Być może za którymś razem wiadomość zostanie dostarczona.
Jeżeli po kilku próbach cały czas wysyłka nie dojdzie do skutku, otrzymasz powiadomienie o niepowodzeniu. W takim przypadku koniecznie skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta przez Helpdesk 24h lub telefonicznie.
Błąd weryfikacji nadawcy
Gdy po wysłaniu wiadomości zobaczysz komunikat „5.7.8 Error: authentication failed: authentication failure” prawdopodobnie oznacza to, że w kliencie pocztowym zapisałeś błędne dane do logowania na serwery pocztowe dhosting.pl. Zweryfikuj, czy hasło do skrzynki pocztowej podane w programie na pewno jest prawidłowe.