Gdy WordPress nie działa poprawnie do tego stopnia, że nie masz możliwości zalogowania się do zaplecza strony WWW, pierwszym krokiem, który powinieneś wykonać jest aktywacja trybu debugowania (diagnostyki), czyli wyświetlania komunikatów błędów.
Jest to wbudowany w CMS WordPress mechanizm, który możesz aktywować modyfikując poprzez FTP parametr znajdujący się w pliku wp-config.php.
Plik ten domyślnie znajduje się na serwerze w katalogu głównym strony tj. nazwadomeny.pl/public_html.
Po nawiązaniu połączenia, otwórz plik wp-config.php do edycji, po czym zmodyfikuj parametr WP_DEBUG z domyślnego false na true.
define( 'WP_DEBUG', true );
Gdy po zapisaniu zmian odświeżysz stronę, powinieneś zobaczyć informacje związane z ostrzeżeniami i błędami jakie notuje WordPress .
Jeśli komunikat będzie zawierał ścieżkę do jednej ze stosowanych wtyczek, co możesz rozpoznać po elemencie /wp-content/plugins, dowiesz się która lub które z nich mogą powodować nieprawidłowe zachowanie. Poniżej przykładowo mamy nieprawidłowy element w kodzie wtyczki hello.
Parse error: syntax error, unexpected '$lyrics' (T_VARIABLE) in
/home/klient.dhosting.pl/twojlogin/nazwadomeny.pl/public_html/<strong>wp-content/plugins/hello</strong>/hello.php
on line 17
Mając wiedzę o tym co może powodować problem, przejdź będąc zalogowanym na FTP do katalogu /wp-content/plugins i odszukaj katalog wymieniony w komunikacie błędu:
Następnie zmień nazwę katalogu. W naszym przykładzie zmienimy nazwę z hello na hello.off.
W ten sposób w sytuacji gdy nie masz dostępu do zaplecza CMS WordPress , wyłączyłeś wadliwą wtyczkę.