dhosting.pldhosting.pl
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
Strona główna/Baza wiedzy/Domeny/Zarządzanie domenami w dPanelu

Jak działa kwarantanna DMARC?

407 wyświetleń 0

Autor: Jan Elastyczny
01.08.2222

Kwarantanna DMARC jest jedną z trzech zasad (pozostałe dwie to p=none i p=reject), która instruuje serwer odbiorczy, aby umieścił wszystkie e-maile, które nie przejdą uwierzytelnienia DMARC w folderze spam/śmieci skrzynki docelowej.

Kiedy ustawiasz politykę DMARC na p=quarantine, mówisz serwerowi pocztowemu, że jeśli email nie przejdzie uwierzytelnienia DMARC, ten powinien poddać go kwarantannie.

“Poddanie kwarantannie” e-maila oznacza, że nadal będzie on dostarczony do skrzynki odbiorcy, ale zostanie oznaczony jako podejrzany i wysłany do folderu spamu (lub “śmieci”) zamiast do skrzynki odbiorczej.

Przykładowy rekord DMARC z kwarantanna wygląda następująco:

v=DMARC1; p=quarantine; rua=mailto:dmarc@twojadomena.pl; ruf=mailto:dmarc@twojadomena.pl; fo=1

Zasady kwarantanny oznaczają, że dostawcy poczty elektronicznej, którzy otrzymują wiadomości od użytkownika, sprawdzą za pomocą DMARC, czy wiadomość przeszła uwierzytelnienie DKIM lub SPF, a także sprawdzą, czy domena znajdująca się w adresie odpowiada domenom znalezionym w SPF lub DKIM ID matches. Jeśli te kryteria są spełnione, dostawca poczty elektronicznej dostarczy wiadomość do skrzynki odbiorczej użytkownika. Jeśli jednak kryteria te nie zostaną spełnione, dostawca poczty elektronicznej umieści wiadomość w folderze spamu lub ją odrzuci.

Spis treści

  • Kwarantanna DMARC krok po kroku
  • Dlaczego stosujemy kwarantannę DMARC?

Kwarantanna DMARC krok po kroku

1. Kiedy wiadomość e-mail jest wysyłana, odbiorca sprawdza, czy istnieje rekord DMARC w strefie DNS domeny.

2. Jeśli wiadomość nie przejdzie weryfikacji SPF lub DKIM, wówczas jest oceniana na podstawie parametrów wyrównania domeny w rekordzie DMARC, które są przekazywane wraz z kontrolą DMARC. Wyrównanie domeny odnosi się do tego, czy domena w adresie From pasuje do domeny w rekordzie SPF.

3. Opcje przetwarzania zdefiniowane w regułach DMARC są oparte na tym, jak blisko wiadomość pasuje do domeny nadawcy.

4. Jeśli nadawca przejdzie proces uwierzytelniania, wiadomość zostanie dostarczona w zwykły sposób.

5. Jeśli natomiast nie jest to ścisłe dopasowanie, wówczas wykonywana jest zastosowana polityka DMARC (w naszym przykładzie jest to p=quarantine).

6. Polityka DMARC p=quarantine nakazuje serwerowi odbiorczemu traktować e-maile, które nie przejdą uwierzytelnienia DMARC, jako podejrzane, nie zostaną one dostarczone bezpośrednio do skrzynki odbiorczej użytkownika, ale nie zostaną też całkowicie odrzucone. Zostaną one umieszczone w folderze spamu lub folderze wiadomości-śmieci, lub oznaczone w jakiś sposób, aby dać użytkownikowi znać, że wiadomość nie jest autentyczna.

opieka stron www

Dlaczego stosujemy kwarantannę DMARC?

DMARC jest skutecznym narzędziem do zapobiegania podszywaniu się pod nadawcę wiadomości, a reguły kwarantanny są świetnym sposobem na zabezpieczenie skrzynki odbiorczej bez wprowadzania wielu zmian w systemie serwera pocztowego zarówno nadawcy, jak i odbiorcy.

Użycie p=quarantine mówi serwerowi pocztowemu, że wszystkie wiadomości, które nie mają nazwy domeny w polu “Od” (lub innych kryteriów) powinny być domyślnie poddane kwarantannie.

Przykładowo:

Jeśli spamer próbuje wysłać wiadomość e-mail z adresu “admin@twojadomena.pl”, ale nie ma dostępu do informacji niezbędnych do podpisania jej za pomocą DKIM lub SPF, wiadomość zostanie poddana kwarantannie i nie zostanie dostarczona. Chroni to Twoją skrzynkę odbiorczą przed wieloma niechcianymi wiadomościami i zagrożeniem związanym z podszywaniem się.

Reguły kwarantanny są również przydatne, ponieważ zmniejszają liczbę tzw. false positive w wiadomościach – ponieważ instruujesz serwer pocztowy, aby poddał kwarantannie wszystkie wiadomości, które nie spełniają określonych kryteriów, nie musisz się martwić o identyfikację, które wiadomości są złośliwe, a które pochodzą z legalnych źródeł.

Tags:dmarchostingkwarantanna dmarcochrona dmarcpolski hostingquarantineweb hosting

Czy ten artykuł był pomocy?

Tak  Nie
Powiązane artykuły
  • Kiedy stracisz domenę po jej wygaśnięciu?
  • Dlaczego potrzebujesz kodu AuthInfo?
  • Dlaczego nie można wykonać transferu domeny z www?
  • Jak aktywować lub deaktywować proxy w Cloudflare
  • Czym jest strefa DNS?
  • Czym jest rekord CNAME w strefie DNS Twojej domeny?
Elastyczny Web Hosting
Fachowe poradniki
  • Drzewo kategorii i tagi – jak zarządzać strukturą serwisu contentowego
  • Headless CMS – WordPress jako backend Twojego serwisu
  • Jak stworzyć wtyczkę do WordPressa? Poradnik dla początkujących
  • Jak założyć bloga? Kompletny przewodnik instalacji WordPressa dla początkujących
  • Jekyll, generator stron statycznych, alternatywą dla WordPressa
  • Tailwind CSS – utility-first framework alternatywą dla Bootstrap
  • Vue.js jako wtyczka do WordPressa
  • Wielojęzyczna strona w WordPressie bez użycia wtyczek – jak ją stworzyć?
  • WordPress MultiSite – omówienie, instalacja oraz konfiguracja
Zarządzanie domenami w dPanelu
  • Jak działa kwarantanna DMARC?
  • Czym jest strefa DNS?
  • Czym jest rekord CNAME w strefie DNS Twojej domeny?
  • Omówienie ustawień kwarantanny DMARC
  • Jaki jest zalecany procent wiadomości poddanych kwarantannie poprzez rekord DMARC?
  • Jak dodać domenę z webd.pl do dhosting?
Pokaż wszystko 40  
Najpopularniejsze
  • W jaki sposób skonfigurować program pocztowy?
  • Czym różni się CC od BCC podczas wysyłania wiadomości e-mail?
  • Jak wykonać polecenie traceroute w systemie Windows?
  • Najpopularniejsze kody Minecraft i jak ich używać
  • Co to jest symlink i jak go utworzyć?
Kategorie
  • Microsoft
    • Office
  • Domeny
    • Inne
    • Registry Lock
    • Rejestracja i odnowienia domen
    • Transfery domen
    • Zarządzanie domenami w dPanelu
  • Faktury i płatności
    • Faktury VAT
    • Inne
    • Metody i płatności
    • Problemy z płatnością
    • RODO
    • Zarządzanie fakturami i płatnościami w dPanelu
  • Hosting
    • Operacje PHP
    • Problemy z działaniem stron WWW
    • Redis
    • Rodzaje błędów HTTP
    • SSH
    • Serwery
    • Strony WWW
    • Migracja
    • Zacznij tutaj
    • Aplikacje internetowe (CMS
    • Bazy danych
    • SWH
    • Certyfikaty SSL
    • Cloudflare
    • CRON
    • Inne
    • Elastyczny Web Hosting
    • Kooperacja
    • FTP
    • dKonta / dVPS
  • Poczta
    • Aliasy pocztowe
    • Filtry antyspamowe
    • Problemy z odbiorem wiadomości
    • Gmail
    • Problemy z wysyłką wiadomości
    • Konfiguracja programów pocztowych
    • Webmail dPoczta.pl
    • Zarządzanie pocztą w dPanelu
    • Migracja skrzynek
  • Kalendarz
  • Pozostałe
    • Zarządzanie kontem
    • Inne
    • Kryptowaluty
    • Komunikatory dla firm
    • Mailing
    • eCommerce
    • SEO
    • Wideo
    • Frameworki
    • Program Partnerski
    • Bezpieczeństwo
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Status usług
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Copyright © 2023 dhosting.pl Sp. z o.o.