dhosting.pldhosting.pl
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
Strona główna/Baza wiedzy/Poczta/Webmail dPoczta.pl

Jak dodać avatar (gravatar) do wiadomości mailowej?

1012 wyświetleń 0

Autor: Jan Elastyczny
31.08.2021

Avatarów większość nas używa na co dzień. Powszechniej są one używanie w przypadku serwisów społecznościowych i nazywane zdjęciami profilowymi. Po wgraniu swojego obrazka ze zdjęciem czy też logotypem firmy, pojawia się ono nie tylko na stronie profilowej, ale również przy postach, które publikujesz.

„Gravatar” to nic innego, jak avatar mający charakter globalny (nazwa pochodzi od określenia „Globally Recognized Avatar”). Zamysł globalnie rozpoznawanych avatarów powstał w 2007 roku jako Projekt Toma Prestona-Wernera i stał się częścią „Automatic”, czyli grupy odpowiedzialnej za stworzenie i utrzymywanie platformy „WordPress”.

Nie zdziwi więc fakt, iż aby móc korzystać z „gravatara” należy posiadać konto użytkownika w ramach serwisu wordpress.com. Zarządzać swoim „gravatarem” lub „gravatarami” (ponieważ w ramach jednego konta użytkownika można mieć ich wiele) można na stronie: https://pl.gravatar.com

Jak utworzyć konto i ustawić swojego gravatara?

Jeśli nie masz jeszcze konta, przejdź na stronę https://pl.gravatar.com po czym kliknij przycisk „Create your Gravatar”.

grav 1

Przeniesie Cię on na stronę WordPress.com gdzie należy utworzyć konto. Wystarczy wypełnić trzy pola tj adres e-mail, nazwę użytkownika oraz hasło, którego użyjesz do logowania się. Najważniejsze w tym przypadku będzie pole adresu e-mail, ponieważ to ono zostanie wykorzystane i powiązane z serwisem „Gravatar”. Po wypełnieniu pól, kliknij przycisk „Załóż konto”.

grav 2

Sprawdź swoją skrzynkę e-mail. Powinna pojawić się w niej wiadomość zawierająca przycisk „Aktywuj konto” – kliknij go. To sprawi, że nastąpi automatyczne zalogowanie się. Zamknij stronę/zakładkę w przeglądarce, która pojawiła się po aktywacji konta.

grav 3

Wróć na stronę https://pl.gravatar.com i kliknij przycisk „Zaloguj się”.

grav 4

Pojawi się pytanie, czy autoryzujesz serwis x aby korzystał z nowo utworzonego konta WordPress.com. Kliknij przycisk „Approve”.

grav 5

Świetnie! Jesteśmy zalogowani. Teraz dodamy „gravatar” klikając w link „Kliknij tutaj i dodaj jakiś obrazek!”.

grav 6

Na stronie, która się pojawi w pierwszym kroku możesz wybrać, skąd chcesz załadować obrazek. Jest tutaj dostępnych kilka opcji. W naszym przykładzie wgramy obrazek zapisany na dysku, tak więc wybierzmy „Upload new”.

grav 7

Wybierz zapisany na dysku obrazek, który stanie się Twoim „gravatarem” i kliknij przycisk „Dalej”.

grav 8

Obrazek został załadowany i teraz możesz dopasować jego wielkość i w razie potrzeby przyciąć go. Musisz pamiętać, że „gravatary” są kwadratowe. Zmieniając rozmiar, z prawej strony znajdziesz podgląd wersji mniejszej oraz większej, tak aby mieć pojęcie jak Twój „gravatar”, będzie prezentował się w różnych okolicznościach. gdy skończysz, kliknij przycisk „Crop Image”.

grav 9

Z uwagi na to, że „Gravatar” jest serwisem przyjaznym użytkownikom, musisz określić klasyfikację swojego „gravatara”, a więc kolejno od góry możesz wybrać, czy obrazek jest bezpieczny i przyjazny każdemu, czy zawiera np. gesty mogące być odbierane jako obraźliwe, czy zawiera nagość i elementy obraźliwe i wreszcie, czy zawiera sceny erotyczne lub inne niepokojące treści. Po wybraniu kwalifikacji odpowiedniej dla obrazka, który został wgrany kliknij przycisk „Set Rating”.

grav 10

To wszystko. Masz swojego „gravatara” ! Od teraz wszędzie, gdzie serwis ten jest wykorzystywany, a Ty użyjesz do logowania się adresu e-mail związanego z Twoim „gravatarem”, zostanie wyświetlony obrazek, który właśnie załadowałeś jako podstawowy obraz profilowy.

grav 11

Gravatary w książce adresowej dpoczta.pl

Jeśli chcesz, aby w Twojej książce adresowej działającej w ramach dpoczta.pl znalazły się przy kontaktach Twoich znajomych lub kontrahentów „gravatary” po zalogowaniu się, przejdź do ustawień klikając w ikonę „koła zębatego” znajdującą się z prawej strony. Następnie wybierz w kolumnie po lewej stronie „Preferencje”, po czym kliknij w pozycję „Książka adresowa”.

grav 12

Na stronie z opcjami, która się pojawi znajdziesz sekcję „Gravatar w książce adresowej”, gdzie możesz aktywować lub dezaktywować wyświetlanie się „gravatarów”.

Tags:jak utworzyć gravatarkorzystanie z gravataragravatar w książce adresowejavatargravatar

Czy ten artykuł był pomocy?

Tak  Nie
Powiązane artykuły
  • Jak zaimportować skrzynkę Gmail?
  • Jak aktywować dwuetapową weryfikacje i wygenerować hasło dla aplikacji w Google Gmail?
  • Zadania w dpoczta.pl
  • Obsługa gestów w dpoczta.pl
  • Jak zaimportować/wyeksportować listę zadań?
  • Jak przenieść zadanie pomiędzy listami?
Elastyczny Web Hosting
Fachowe poradniki
  • Drzewo kategorii i tagi – jak zarządzać strukturą serwisu contentowego
  • Headless CMS – WordPress jako backend Twojego serwisu
  • Jak stworzyć wtyczkę do WordPressa? Poradnik dla początkujących
  • Jak założyć bloga? Kompletny przewodnik instalacji WordPressa dla początkujących
  • Jekyll, generator stron statycznych, alternatywą dla WordPressa
  • Tailwind CSS – utility-first framework alternatywą dla Bootstrap
  • Vue.js jako wtyczka do WordPressa
  • Wielojęzyczna strona w WordPressie bez użycia wtyczek – jak ją stworzyć?
  • WordPress MultiSite – omówienie, instalacja oraz konfiguracja
Webmail dPoczta.pl
  • Jak dodać avatar (gravatar) do wiadomości mailowej?
  • Zadania w dpoczta.pl
  • Obsługa gestów w dpoczta.pl
  • Jak zaimportować/wyeksportować listę zadań?
  • Jak przenieść zadanie pomiędzy listami?
  • Jak założyć listę zadań?
Pokaż wszystko 42  
Najpopularniejsze
  • W jaki sposób skonfigurować program pocztowy?
  • Czym różni się CC od BCC podczas wysyłania wiadomości e-mail?
  • Jak wykonać polecenie traceroute w systemie Windows?
  • Jak skonfigurować pocztę w Outlook 365?
  • Jak odbierać pocztę ze swojej skrzynki na Gmailu?
Kategorie
  • Hosting
    • Zacznij tutaj
    • Aplikacje internetowe (CMS
    • Bazy danych
    • Certyfikaty SSL
    • Cloudflare
    • CRON
    • Inne
    • Elastyczny Web Hosting
    • Kooperacja
    • FTP
    • dKonta / dVPS
    • Operacje PHP
    • Problemy z działaniem stron WWW
    • Redis
    • Rodzaje błędów HTTP
    • SSH
    • Strony WWW
  • Poczta
    • Aliasy pocztowe
    • Filtry antyspamowe
    • Problemy z odbiorem wiadomości
    • Gmail
    • Problemy z wysyłką wiadomości
    • Konfiguracja programów pocztowych
    • Webmail dPoczta.pl
    • Zarządzanie pocztą w dPanelu
    • Migracja skrzynek
  • Kalendarz
  • Pozostałe
    • Program Partnerski
    • Bezpieczeństwo
    • Zarządzanie kontem
    • Inne
  • Domeny
    • Zarządzanie domenami w dPanelu
    • Registry Lock
    • Rejestracja i odnowienia domen
    • Transfery domen
  • Faktury i płatności
    • Problemy z płatnością
    • RODO
    • Zarządzanie fakturami i płatnościami w dPanelu
    • Faktury VAT
    • Inne
    • Metody i płatności
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Status usług
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Copyright © 2023 dhosting.pl Sp. z o.o.