Jeśli instalacja skryptu WordPress została wykonana automatycznie z poziomu „dPanelu” dhosting.pl, można pominąć krok wskazany w sekcji instalacji i przejść od razu do konfiguracji.
Instalacja
Wtyczkę „LiteSpeed Cache” można zainstalować ręcznie wgrywając pobrany ze strony wordpress.org plik .zip
https://wordpress.org/plugins/litespeed-cache/
lub też wprost z panelu skryptu WordPress (opcja szybsza) przechodząc do: „Wtyczki” / „Dodaj nową”
po czym w polu wyszukiwarki znajdującym się z prawej strony wpisać, że szukamy: litespeed
W pierwszym polu wynikowym powinna się znaleźć pozycja, która nas interesuje.
Teraz wystarczy kliknąć: „Zainstaluj” i poczekać chwilę, po czym gdy przycisk zmieni treść na: „Włącz”, kliknąć go aktywując wtyczkę.
Ustawienia
Tuż po aktywacji wtyczka działa na ustawieniach domyślnych, które w zdecydowanej większości wypadków są wystarczające, aby Twoja strona nie tylko zaczęła korzystać z dostępnej z poziomu serwera optymalizacji, ale również wprowadzone zostały ustawienia, które korzystanie z niej usprawnią.
Dashboard
Pod tą sekcją znajdziesz swoisty pulpit, gdzie znajdziesz ogólne informacje związane z użyciem wtyczki „LiteSpeed Cache”.
Tutaj nie dokonujesz żadnych zmian w konfiguracji.
Główne
Nazwa tej sekcji jest nieco myląca, ponieważ nie znajdziesz pod nią żadnych elementów konfiguracyjnych związanych z optymalizacją, a kilka opcji ogólnych, jak oznaczenie automatycznej aktualizacji czy wyświetlanie powiadomień związanych związanych z pojawianiem się aktualizacji.
Domyślnie nie musisz wykonywać pod tą zakładką żadnych zmian.
Pamięć podręczna – tutaj określasz działanie
Ta sekcja zawiera główną konfigurację związaną z funkcjonalnościami odpowiedzialnymi za to w jaki sposób Twoja strona WWW ma wykorzystywać „LiteSpeed Cache”.
Do poprawnego działania wystarczy pozostawić domyślne wartości. Oczywiście możesz nieco poeksperymentować zmieniając czasy widniejące pod zakładką „TTL” (Time To Live – czas życia), co sprawi, że cache będzie przykładowo ważny i aktywny dłużej lub krócej.
Pod zakładką „Browser” z kolei znajdziesz domyślnie wyłączoną opcję wskazania na jak długo przeglądarka odwiedzającego ma utrzymywać stronę WWW w swojej lokalnej pamięci.
To opcja przydatna szczególnie w sytuacjach gdy na Twojej stronie nie zachodzą zbyt często zmiany np. prowadzisz stronę firmową zawierającą stałą ofertę.
Zakładając, że aktywowałeś z poziomu „dPanelu” serwer „Redis” na swoim koncie, pod zakładką „Object” będziesz mógł dokonać jej konfiguracji.
Jak aktywować serwer „Redis” i ustawić go w zakładce „Object” znajdziesz TUTAJ.