Aby dodać nowy alias, wybieramy w dPanelu z menu „Poczta e-mail”, a następnie klikamy przycisk „+Dodaj” i wybieramy opcję „Alias lub przekierowanie”.
Następnie wyświetli nam się okienko, gdzie możemy zdefiniować przekierowanie.
Podajemy nazwę istniejącej skrzynki lub wpisujemy nową nazwę. Z lewej listy Dostępnych skrzynek wybieramy, gdzie mają być przekazywane wiadomości. Zaznaczony adres zostanie przeniesiony na listę z prawej strony. Można od razu zdefiniować więcej niż jeden adres, na który mają być przekierowywane wiadomości. Jeżeli już zdecydowaliśmy, gdzie mają być kierowane maile klikamy zielony przycisk „Dodaj alias”.
Nowy alias pocztowy pojawi się na liście wraz z skrzynkami e-mail z opisem „Alias” pod swoją nazwą. Po kliknięciu nazwy aliasu lub przycisku Szczegóły wyświetli nam się możliwość podejrzenia, gdzie są przekierowywane wiadomości, wystarczy kliknąć na „Odbiorcy”. Będą tam znajdowały się również informacje, kiedy zostało utworzone przekierowanie na konkretny adres.
W szczegółach aliasu możesz również zdefiniować kolejnych odbiorców przez kliknięcie przycisku „Dodaj odbiorców”.
Zostanie wyświetlony podobny formularz jak podczas definiowania nowego przekierowania.
Pod zakładką Zewnętrzny adres można ustawić skrzynkę spoza dhosting.
Dodanie z poziomu ustawień skrzynki
W dPanelu przejdź do sekcji „Poczta e-mail” po czym kliknij na wybraną z listy skrzynkę e-mail. Po rozwinięciu szczegółów wybierz „Dodatkowe adresy e-mail do skrzynki” i kliknij przycisk „Dodaj”.
W okienku, które się pojawi wpisz adres, który ma stać się aliasem skrzynki, na której obecnie działasz. Po wpisaniu adresu kliknij przycisk „Dodaj adres”.
Nowo utworzone aliasy będą dodawane automatycznie w dPoczta.pl, z których będzie można wysyłać wiadomości.