W sytuacji gdy domena zarejestrowana u innego operatora została przez Ciebie zaparkowana i po stronie zewnętrznego operatora dokonana została przez Ciebie zmiana serwerów DNS, a więc innymi słowy delegacja domeny została zmieniona na serwery dhosting.pl czyli:
- ns1.dhosting.pl
- ns2.dhosting.pl
Mimo to w dPanelu w sekcji Domen otrzymujesz komunikat o istniejącym problemie,
będzie to najczęściej spowodowane tym, że nie dokonała się jeszcze w pełni propagacja, a więc rozgłoszenie w sieci internet wszelkich zmian na płaszczyźnie konfiguracji domeny tj. w ustawieniach serwerów DNS oraz strefy DNS, która im podlega.
Dotyczy to zarówno sytuacji gdy domena została dopiero zarejestrowana, a więc powstała w rejestrze nadrzędnym, ale również zmian w konfiguracji już istniejącej domeny. Proces ten jest uzależniony od operatorów na całym świecie i przyjmuje się, że może potrwać do 24 godzin.
TUTAJ dowiesz się jak sprawdzić poglądowo status propagacji serwerów DNS lub innych rekordów w strefie DNS Twojej domeny.
Delegacja zaparkowanej domeny poza dhosting
Istnieje oczywiście ewentualność, że domena została dodana do listy zaparkowanych celem np. utrzymania jednej ze stron w domenie lub wyłączenie w celu obsługi skrzynek e-mail. Wtedy delegacja z założenia może wskazywać na serwery zewnętrzne. Wtedy też w dPanelu może pojawiać się komunikat dot. potencjalnego problemu, ale może zostać zignorowany.
Jeśli nie chcesz mieć tego komunikatu w dPanelu, a założeniem jest aby delegacja domeny odbywała się na zewnętrzne serwery, możesz przejść na stronę: https://dpanel.pl/panel/v/problemy/ i kliknąć przycisk Ignoruj.