WooCommerce można zdefiniować jako wtyczkę. W rzeczywistości jest to wtyczka instalowana w WordPressie, która służy do tworzenia funkcjonalnego sklepu internetowego na pojedynczej stronie bez konieczności znajomości programowania lub posiadania dużych umiejętności komputerowych. Zamiast tego przekształca całą witrynę tak, że można sprzedawać na niej swoje produkty. Zawiera ona najbardziej charakterystyczne elementy, takich jak koszyk, gdzie użytkownicy mogą umieścić produkty, które zamierzają kupić, system do sfinalizowania zakupu, różne metody płatności itp.
Krótko mówiąc, mówimy o w pełni funkcjonalnym sklepie uruchomionym przy pomocy jednej wtyczki.
WooCommerce jest darmowy, istnieją jednak pewne funkcje, które nie są dostępne domyślnie, lub które wymagają innych rozszerzeń, które mogą już być płatne. Jednak na dłuższą metę jest to o wiele bardziej efektywne finansowo, ponieważ warto zapłacić za te dodatki, zwłaszcza jeśli nie znasz się zbytnio na programowaniu niż wykonywać tę pracę samodzielnie lub zatrudniać za każdym razem programistę.
WooCommerce jest skierowany do małych i średnich przedsiębiorców, co oznacza, że służy zarówno freelancerom, jak i małym i średnim przedsiębiorstwom oraz firmom, które nie są zbyt duże (nawet duże, z pewnymi modyfikacjami, mogą je obsługiwać, choć nie jest to docelowa grupa). Dzięki swojej prostocie i możliwości dostosowania do potrzeb użytkowników jest jednym z najczęściej wybieranych obecnie rozwiązań do łatwego (w ciągu kilku minut) założenia sklepu internetowego.