W szczególnych sytuacjach Prestashop może wyświetlać komunikaty błędu związane z plikami xml. Poniżej prezentujemy wybrane z nich.
- Error found : Extra content at the end of the document in country_module_list.xml file
- Error found : Sequence ‘]]>’ not allowed in content in country_module_list.xml file
- Error found : internal error: detected an error in element content in country_module_list.xml file
- Error found : Extra content at the end of the document in country_module_list.xml file
- Error found : Premature end of data in tag badge line 1 in must_have_module_list.xml file
- Error found : StartTag: invalid element name in country_module_list.xml file
- Error found : Extra content at the end of the document in country_module_list.xml file
- Error found : StartTag: invalid element name in must_have_module_list.xml file
- Error found : Extra content at the end of the document in must_have_module_list.xml file
- Error found : Premature end of data in tag badges line 1 in must_have_module_list.xml file
- Error found : Premature end of data in tag module line 1 in must_have_module_list.xml file
- Error found : Premature end of data in tag modules line 1 in must_have_module_list.xml file
Spis treści
Powód
Wynikają one z faktu, że Prestashop codziennie łączy się z katalogiem Addons (modułów) w celu pobrania kilku plików, w tym tego pliku typu xml na przykład: default_country_modules_list.xml.
Jeśli połączenie zostanie przerwane z jakiegokolwiek powodu lub serwer nie odpowie czy nie odpowie poprawnie, plik może zostać załadowany niekompletnie, wtedy pojawia się błąd przy próbie odczytu o otrzymujemy komunikat o błędzie z backendu (panelu administracyjnego sklepu).
Rozwiązanie
Rozwiązaniem problemu jest zalogowanie się na FTP i przejście do katalogu /config/xml i usunięcie pliku xml powodującego błąd czyli w naszym przykładzie default_country_modules_list.xml, w kolejnym kroku zostanie on ponownie załadowany, zwykle już w poprawnej formie.
UWAGA: przed usunięciem zalecamy wykonanie kopii pliku poprzez pobranie go z FTP do katalogu na komputerze lokalnym.
Po usunięciu czyścimy sklep cache przechodząc na zapleczu sklepu w menu po lewej do Zaawansowane – Wydajność – Wyczyść cache oraz ręcznie poprzez FTP przechodząc do katalogu cache/smarty/compile i usuwając wszystkie katalogi, które się tu znajdują.
Rozwiązanie alternatywne
Jeśli powyższe rozwiązanie nie pomoże, poprzez FTP edytuj plik tools.php znajdujący się w katalogu classes
Znajdź w nim kod
protected static $is_addons_up = true;
public static function addonsRequest($request, $params = array())
{ return false;
if (!self::$is_addons_up) {
return false;
i zamień go na poniższy
protected static $is_addons_up = false;
public static function addonsRequest($request, $params = array())
{ return false;
if (!self::$is_addons_up) {
return false;