Podczas konfiguracji rekordu DMARC należy pamiętać, że kwarantanna może spowodować utratę niektórych dobrych wiadomości. Pojawia się tu wartość procentowa – mówi ona odbierającym serwerom pocztowym jaki procent wiadomości powinien być traktowany jako spam. Oznacza to, że na każde 100 wiadomości, tylko określona ich ilość zostanie poddana kwarantannie.
Dla małych organizacji zalecaną wartością jest 10%. Oznacza to, że jeśli ktoś wyśle Ci wiadomość, która nie przejdzie inspekcji DMARC, jest tylko jedna szansa na dziesięć, że zostanie ona poddana kwarantannie jako spam. To zmniejsza ryzyko utraty wiadomości oczekiwanych przez odbiorcę, a jednocześnie można w ten sposób przetestować konfigurację DMARC i jej skuteczność na prawdziwych wiadomościach.
Spis treści
Zalecenia dla dużych firm i organizacji
Dla dużych organizacji zalecamy znacznie niższy próg – około 1%. Dla dużych organizacji oznacza to, że jeśli ktoś wyśle wiadomość, która nie przejdzie uwierzytelnienia DMARC, istnieje jedna na 100 szans, że zostanie ona poddana kwarantannie jako spam. W przypadku dużej organizacji, niektórzy nadawcy mogą wymagać zaufania tylko na podstawie ich adresu IP lub nazwy domeny – na przykład, jeśli budynek biurowy znajduje się na wspólnym terenie i ma jeden adres IP (współdzielony) dla wszystkich lokatorów.
Przykładowy rekord DMARC z wartością procentową:
v=DMARC1; p=quarantine; pct=10%; adkim=r; aspf=r; rua=mailto:dmarc@twojadomena.pl;
pct= reprezentuje procent e-maili, które zostaną objęte próbą.
Więc jeśli tag pct ma wartość 100, każdy e-mail będzie badany. Jeśli tag pct ma wartość 10, wtedy 1 z każdych 10 e-maili będzie próbkowany.