Aby dodać nowy profil pracownika w PrestaShop przejdź do Panelu Administracyjnego Twojego sklepu. W lewym menu wybierz Konfiguruj, Zaawansowane i Zespół.
Nowy sklep będzie miał tylko jedno aktywne konto, które zostało utworzone podczas zakładania i konfiguracji sklepu PrestaShop.
Na nowo otwartej stronie wyświetlana jest lista utworzonych kont oraz Opcje pracowników. W tym miejscu można określić minimalny okres czasu, jaki musi upłynąć, aby ponownie zmienić hasło do panelu. Czas ten podawany jest w minutach. Dodatkowo istnieje opcja zapamiętywania języków formularzy w panelu każdego pracownika. Aby przejść do tworzenia nowego profilu, należy nacisnąć przycisk +Dodaj nowego pracownika w prawym górnym rogu.
Proces dodawania nowego pracownika w PrestaShop podzielony został na trzy części:
- Pracownicy,
- Profile,
- Uprawnienia.
Spis treści
Konto dla pracownika / sprzedawcy
Aby utworzyć nowe konto pracownika w PrestaShop należy podać:
- Imię,
- Nazwisko,
- Adres e-mail, z którego pracownik będzie się logował,
- Hasło składające się z minimum 8 znaków,
- Domyślną stronę, która zostanie otwarta po zalogowaniu się na konto,
- Język panelu administracyjnego,
- Profil uprawnień, czyli poziom uprawnień dostępu do sklepu. Opcja ta zostanie omówiona bardziej szczegółowo w dalszej części wpisu.
Dodatkowo, za pomocą suwaka możesz oznaczyć konto jako aktywne lub nie.
Profile
Domyślnie, w PrestaShop, istnieją cztery profile, które definiują poziom uprawnień dostępu dla każdej grupy.
- Administrator – ma nieograniczony dostęp do całego profilu administracyjnego sklepu i może dokonywać dowolnych zmian.
- Logistyk – ma dostęp do sekcji związanych z magazynem i wysyłką sklepu.
- Tłumacz – posiada dostęp do sekcji związanych z treściami widocznymi we front-endzie sklepu, takimi jak: produkty, kategorie, tłumaczenia, wyszukiwarka, strony statyczne CMS.
- Sprzedawca – posiada dostęp do sekcji niezbędnych do obsługi sprzedaży: produkty i sprzedaż, zamówienia, baza klientów oraz statystyki zamówień.
Aby zdefiniować nowy profil dostępu do sklepu, należy wybrać w prawym górnym rogu opcję +Dodaj nowy profil.
W tym miejscu można również zmienić nazwę domyślnych (i nowych) profili lub całkowicie je usunąć.
Uprawnienia
Ostatnia sekcja służy do zmiany lub określenia uprawnień (dostępów) dla istniejących i nowych profili użytkowników. Każdy profil użytkownika może mieć swój własny, indywidualnie zdefiniowany dostęp do zaplecza sklepu. Domyślnie sprzedawca ma dostęp tylko do przeglądania marek produktów w zakładce Marki i sprzedawcy. Jeśli chcesz, aby Twój sprzedawca mógł samodzielnie dodawać nowe Marki w sekcji ustawień, możesz również przyznać mu dostęp do dodawania, edycji i/lub usuwania Marek.
Dzieje się tak, ponieważ możesz nadawać uprawnienia do poszczególnych zakładek sklepu w sekcjach Zobacz, Dodaj, Edytuj i Usuń. W sekcji Uprawnienia można również nadawać dostęp do modułów zainstalowanych w sklepie. W ramach danego modułu pracownik może przeglądać moduł, konfigurować go lub odinstalować.
Każdy profil można dowolnie definiować w ramach bieżących potrzeb, z wyjątkiem administratora. W tym przypadku dostęp jest do wszystkich opcji i nie można go ograniczyć. Warto pamiętać, że uprawnienia zmieniają dostęp dla wszystkich pracowników w ramach danego profilu.