W sytuacji gdy Twoja strona nie działa poprawnie, pojawia się biała strona lub komunikat błędu 500. Gdy korzystasz z CMS WordPress bardzo często oznacza to problem związany ze skryptem lub zastosowanymi wtyczkami.
Powodów może być wiele, gdzie najczęściej pojawia się konflikt na płaszczyźnie stosowanych wtyczek tj. dwie próbują wykonywać podobne operacje lub też nie zostały dostosowane do używanej przez Ciebie wersji „WordPressa” czy też zastosowanej wersji PHP.
Spis treści
Diagnostyka – WP_DEBUG
Pierwszym z kroków jaki powinieneś podjąć jest aktywacja wbudowanego w „WordPressa” mechanizmu debugowania. Oznacza to tyle, że modyfikując parametr w pliku wp-config.php, który znajdziesz w katalogu głównym swojej strony (domyślnie public_html), sam skrypt podejmie próbę diagnostyki aby wyświetlić Ci na jakim etapie pojawia się problem i czym może być spowodowany.
Domyślnie opcja ta jest wyłączona i po otwarciu pliku wp-config.php do edycji zobaczysz parametr o wartości:
define( 'WP_DEBUG', false );
Aby uruchomić tryb diagnostyczny zmień wartość false na true, zapisz zmiany i wyślij plik na serwer:
define( 'WP_DEBUG', true );
Informacje diagnostyczne
Teraz w przeglądarce WWW odśwież swoją stronę i sprawdź jakiego typu błędy się pojawiają.
Jeśli mamy tam błędy typu deprecated, najczęściej nie spowodują one unieruchomienia Twojej strony. Mówią jedynie o tym, że pewne jej elementy stosują metody, które mogły być już wycofane.
podobnie jeśli mamy komunikaty oznaczone jako warning. Wtedy również warto zwrócić na nie uwagę, jednak nie są to błędy krytyczne, które mogły by unieruchomić Twoją stronę.
Fatal error – jeśli na liście otrzymanych komunikatów pojawią się oznaczone w ten sposób, jest to sygnał, że należy się definitywnie zająć sprawą, np. deaktywując wtyczkę, która jest w opisie komunikatu. W sytuacji gdy nie masz dostępu do panelu „WordPressa”, wystarczy, że zalogujesz się na FTP i tam domyślnie pod ścieżką nazwadomeny/public_html/wp-content/plugins odnajdziesz katalog danej wtyczki i zmienisz jego nazwę na przykład dodając “1” tj. katalog_wtyczki zmieniasz na katalog_wtyczki1.
Nieudana aktualizacja
Jeśli korzystasz z opcji automatycznej aktualizacji lub też biała strona pojawiła się po tym jak aktualizacja została przez Ciebie zlecona z poziomu zaplecza WordPress, zaloguj się na FTP i sprawdź czy w katalogu głównym tj. nazwadomeny/public_html nie znajduje się plik .maintenance, który jest generowany przez „WordPressa” i odpowiada za chwilową deaktywację systemu na czas aktualizacji. Gdy ta się powiedzie, WordPress plik automatycznie usuwa. Gdy pojawi się błąd aktualizacji, plik ten należy usunąć ręcznie.