dhosting.pldhosting.pl
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
Strona główna/Baza wiedzy/Hosting/Aplikacje internetowe (CMS)

Jak sprawdzić błędy w CMS WordPress?

610 wyświetleń 0

Autor: Jan Elastyczny
05.10.2020

W sytuacji gdy Twoja strona nie działa poprawnie, pojawia się biała strona lub komunikat błędu 500. Gdy korzystasz z CMS WordPress bardzo często oznacza to problem związany ze skryptem lub zastosowanymi wtyczkami.

Powodów może być wiele, gdzie najczęściej pojawia się konflikt na płaszczyźnie stosowanych wtyczek tj. dwie próbują wykonywać podobne operacje lub też nie zostały dostosowane do używanej przez Ciebie wersji „WordPressa” czy też zastosowanej wersji PHP.

Diagnostyka – WP_DEBUG

Pierwszym z kroków jaki powinieneś podjąć jest aktywacja wbudowanego w „WordPressa” mechanizmu debugowania. Oznacza to tyle, że modyfikując parametr w pliku wp-config.php, który znajdziesz w katalogu głównym swojej strony (domyślnie public_html), sam skrypt podejmie próbę diagnostyki aby wyświetlić Ci na jakim etapie pojawia się problem i czym może być spowodowany.

Domyślnie opcja ta jest wyłączona i po otwarciu pliku wp-config.php do edycji zobaczysz parametr o wartości:

define( 'WP_DEBUG', false );

Aby uruchomić tryb diagnostyczny zmień wartość false na true, zapisz zmiany i wyślij plik na serwer:

define( 'WP_DEBUG', true );

Informacje diagnostyczne

Teraz w przeglądarce WWW odśwież swoją stronę i sprawdź jakiego typu błędy się pojawiają.

Jeśli mamy tam błędy typu deprecated, najczęściej nie spowodują one unieruchomienia Twojej strony. Mówią jedynie o tym, że pewne jej elementy stosują metody, które mogły być już wycofane.
podobnie jeśli mamy komunikaty oznaczone jako warning. Wtedy również warto zwrócić na nie uwagę, jednak nie są to błędy krytyczne, które mogły by unieruchomić Twoją stronę.

Fatal error – jeśli na liście otrzymanych komunikatów pojawią się oznaczone w ten sposób, jest to sygnał, że należy się definitywnie zająć sprawą, np. deaktywując wtyczkę, która jest w opisie komunikatu. W sytuacji gdy nie masz dostępu do panelu „WordPressa”, wystarczy, że zalogujesz się na FTP i tam domyślnie pod ścieżką nazwadomeny/public_html/wp-content/plugins odnajdziesz katalog danej wtyczki i zmienisz jego nazwę na przykład dodając „1” tj. katalog_wtyczki zmieniasz na katalog_wtyczki1.

Nieudana aktualizacja

Jeśli korzystasz z opcji automatycznej aktualizacji lub też biała strona pojawiła się po tym jak aktualizacja została przez Ciebie zlecona z poziomu zaplecza WordPress, zaloguj się na FTP i sprawdź czy w katalogu głównym tj. nazwadomeny/public_html nie znajduje się plik .maintenance, który jest generowany przez „WordPressa” i odpowiada za chwilową deaktywację systemu na czas aktualizacji. Gdy ta się powiedzie, WordPress plik automatycznie usuwa. Gdy pojawi się błąd aktualizacji, plik ten należy usunąć ręcznie.

Tags:błędy wordpressbłąd 500 wordpressbiała strona wordpresswordpress debugdebugowanie wordpressatryb diagnostyczny w wordpressdiagnostyka wprdpresswp_debug

Czy ten artykuł był pomocy?

Tak  Nie
Powiązane artykuły
  • Jak zainstalować Elementora?
  • Czy Elementor wymaga znajomości kodowania?
  • Czy warto nauczyć się obsługi Elementora?
  • Czy warto nauczyć się obsługi Brizy?
  • Czy warto nauczyć się obsługi Divi?
  • Czy warto nauczyć się obsługi Gutenberga?
Elastyczny Web Hosting
Fachowe poradniki
  • Drzewo kategorii i tagi – jak zarządzać strukturą serwisu contentowego
  • Headless CMS – WordPress jako backend Twojego serwisu
  • Jak stworzyć wtyczkę do WordPressa? Poradnik dla początkujących
  • Jak założyć bloga? Kompletny przewodnik instalacji WordPressa dla początkujących
  • Jekyll, generator stron statycznych, alternatywą dla WordPressa
  • Tailwind CSS – utility-first framework alternatywą dla Bootstrap
  • Vue.js jako wtyczka do WordPressa
  • Wielojęzyczna strona w WordPressie bez użycia wtyczek – jak ją stworzyć?
  • WordPress MultiSite – omówienie, instalacja oraz konfiguracja
Aplikacje internetowe (CMS)
  • Jak sprawdzić błędy w CMS WordPress?
  • Jak zainstalować Elementora?
  • Czy Elementor wymaga znajomości kodowania?
  • Czy warto nauczyć się obsługi Elementora?
  • Czy warto nauczyć się obsługi Brizy?
  • Czy warto nauczyć się obsługi Divi?
Pokaż wszystko 153  
Najpopularniejsze
  • W jaki sposób skonfigurować program pocztowy?
  • Czym różni się CC od BCC podczas wysyłania wiadomości e-mail?
  • Jak wykonać polecenie traceroute w systemie Windows?
  • Jak skonfigurować pocztę w Outlook 365?
  • Jak odbierać pocztę ze swojej skrzynki na Gmailu?
Kategorie
  • Pozostałe
    • Program Partnerski
    • Bezpieczeństwo
    • Zarządzanie kontem
    • Inne
  • Domeny
    • Registry Lock
    • Rejestracja i odnowienia domen
    • Transfery domen
    • Zarządzanie domenami w dPanelu
  • Faktury i płatności
    • Faktury VAT
    • Inne
    • Metody i płatności
    • Problemy z płatnością
    • RODO
    • Zarządzanie fakturami i płatnościami w dPanelu
  • Hosting
    • FTP
    • dKonta / dVPS
    • Operacje PHP
    • Problemy z działaniem stron WWW
    • Redis
    • Rodzaje błędów HTTP
    • SSH
    • Strony WWW
    • Zacznij tutaj
    • Aplikacje internetowe (CMS
    • Bazy danych
    • Certyfikaty SSL
    • Cloudflare
    • CRON
    • Inne
    • Elastyczny Web Hosting
    • Kooperacja
  • Poczta
    • Migracja skrzynek
    • Aliasy pocztowe
    • Filtry antyspamowe
    • Problemy z odbiorem wiadomości
    • Gmail
    • Problemy z wysyłką wiadomości
    • Konfiguracja programów pocztowych
    • Webmail dPoczta.pl
    • Zarządzanie pocztą w dPanelu
  • Kalendarz
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Status usług
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Copyright © 2023 dhosting.pl Sp. z o.o.