Aby rozpocząć zarządzanie zadaniami CRON, należy wybrać w dPanelu z menu opcję Usługi dodatkowe > Zadania CRON. Przy pierwszym uruchomieniu pojawi się kreator instalacji usługi opisany w punkcie Instalacja usługi CRON na koncie. Jeśli instalacja została wykonana poprawnie, pojawi się lista utworzonych zadań CRON.
W celu edycji należy kliknąć przycisk Akcje i z listy wybrać Edytuj.
Podczas edycji można zmodyfikować profil wykonywanego zadania oraz jego interwał. Zapisanie zmian w zadaniu następuje poprzez wybranie przycisku Edytuj zadanie.
Wybrane z listy zadanie można również zdefiniować jako nową i niezależną kopię poprzez wybranie przycisku Duplikuj. Po kliknięciu otworzy się nam panel edycji ze skopiowanymi danymi z poprzedniego zadania. Opcja ta może służyć np. do zmiany wykonywanego programu.
Umieszczone na liście zadania można zawieszać lub można je całkowicie usunąć z systemu. Aby zmienić stan pojedynczego zadania, można kliknąć Zablokuj. Status zmieni się na czerwony – nieaktywne.
Aby trwale usunąć zadania z systemu, należy wybrać Usuń.