Dobra strategia SEO koncentruje się na uzyskaniu dobrej pozycji całej witryny. Zamiast używać ogólnych słów kluczowych na wszystkich stronach, możesz dostosować swoje SEO strona po stronie, dając każdej indywidualnej stronie najlepszą szansę na dobre wyniki w SERP.
To jest właśnie to, o co chodzi w SEO na stronie. Kiedy skupisz się na tych elementach SEO na każdej stronie swojej witryny, możesz rozłożyć bogactwo SEO i pracować, aby uzyskać ranking wielu stron dla konkretnych, ukierunkowanych słów kluczowych. Oto elementy SEO na stronie, o których powinna myśleć każda firma.
Spis treści
Stwórz czytelny adres URL
Każdy adres URL na twojej stronie powinien być krótki, słodki i bogaty w słowa kluczowe. Ustalenie słów kluczowych dla strony głównej i głównych stron produktów jest zazwyczaj proste. Twoja strona główna będzie prawdopodobnie nazwą Twojej firmy. Twoje strony produktowe mogą zawierać nazwy konkretnych produktów. Twoja strona kontaktowa powinna zawierać właśnie to w adresie URL.
Sprawy czasami stają się nieco bardziej skomplikowane, gdy tworzysz adresy URL dla stron z treścią. Jak nazwać każdy post na blogu? Jaki jest najlepszy adres URL dla Twojego najnowszego odcinka podcastu? Obowiązują tu te same podstawowe zasady.
Utrzymuj adresy URL tak krótkie, jak to tylko możliwe. Pisz je prostym angielskim, unikając sekwencji liczb lub liter, które mogą reprezentować daty lub oznaczać coś dla twojego zespołu za kulisami, ale które będą czytać jako bełkot dla osoby z zewnątrz. I dołącz odpowiednie słowa kluczowe w sposób, który ma sens. Nie upychaj słów kluczowych w adresach URL tylko po to, by trafić w arbitralnie ustalony punkt docelowy.
Opracuj tytuł bogaty w słowa kluczowe
Każda strona w Twojej witrynie powinna mieć również swój własny tytuł. Nie myl tytułu z nagłówkiem swojego wpisu na blogu; to dwie różne rzeczy. Twój nagłówek jest tym, co pojawia się na górze Twojego wpisu, podczas gdy Twój tytuł jest atrybutem, który wpływa na ranking w wyszukiwarkach.
Tytuł to niebieski nagłówek, który pojawia się w wynikach wyszukiwania Google, więc chcesz, aby był rzeczowy i zawierał odpowiednie słowo kluczowe już na początku. Podczas gdy nagłówki postów na blogu powinny być tworzone tak, aby zachęcić czytelnika i przyciągnąć go do siebie, Twój tytuł powinien od razu przejść do sedna sprawy. O czym jest ta strona? Tytuł będzie czytany zarówno przez potencjalnych klientów, jak i przez roboty Google, które chcą zrozumieć zawartość Twojej strony.
Istnieje wiele narzędzi zaprojektowanych, aby pomóc Ci stworzyć skuteczny tytuł SEO dla każdej ze stron Twojej witryny. Jeśli Twoja strona to WordPress, polecamy wtyczkę Yoast.
Napisz zachęcający opis
Twój opis to druga połowa metadanych w SERPach. Podczas gdy Twój tytuł jest niebieskim linkiem, na który klikają wyszukiwarki Google, aby przejść do Twojej strony, opis jest blurbem pod spodem, który daje im więcej informacji o tym, czego mogą się spodziewać na stronie.
Jak wspomniałem powyżej, Twój tytuł powinien być rzeczowy; to opis jest miejscem, gdzie możesz być kreatywny i naprawdę pracować, aby przyciągnąć czytelnika. Lubię myśleć o opisach jako o reklamie samej strony. W dawnych strategiach SEO, ludzie próbowali upchać jak najwięcej słów kluczowych w opisach, myśląc, że w ten sposób oszukają wyszukiwarki, by te podniosły ranking strony na podstawie ich obfitej sałatki słów kluczowych.
W rzeczywistości to opisy, które są napisane dla odbiorców, a nie dla botów wyszukiwarek, wygrają. Kiedy Twoje opisy przyciągają czytelników, klikają oni na niebieski link. A rzeczywista uwaga od prawdziwych czytelników jest lepsza niż podstępne próby wciśnięcia słów kluczowych tam, gdzie ich nie powinno być.
Opisy to kolejny element metadanych, w którym może pomóc wtyczka Yoast. Wtyczka pozwala na zmianę opisu dla każdej strony, dzięki czemu nie utkniesz z ogólnymi informacjami, które Google ściąga z Twojej witryny.
Korzystaj z elementów SEO do zdjęć
Obrazki mogą zrobić więcej niż tylko dodać wizualnego zainteresowania do twojej strony. Wykonując niewielką pracę za kulisami, możesz je wykorzystać w swojej strategii SEO.
Kiedykolwiek umieszczasz obraz na swojej stronie, nadaj mu tytuł bogaty w słowa kluczowe. Jeśli prowadzisz firmę zajmującą się pielęgnacją trawników i zamieszczasz zdjęcie ogrodu, nad którym pracowałeś, zamiast zostawiać plik graficzny jako datę wykonania zdjęcia, zmień go na coś w stylu “[Nazwa firmy] pielęgnacja ogrodu“.
To samo podejście powinno być podjęte podczas włączania tekstu Alt na obrazach. Tekst Alt ma na celu pomóc wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest obraz. Bogaty opis Alt text, który zawiera odpowiednie słowa kluczowe, to kolejny sposób na zasygnalizowanie wyszukiwarkom, o czym jest ta konkretna strona w Twojej witrynie.
Skup się na nagłówkach H1
Kiedy myślisz o tym, jak chcesz zorganizować swoją treść na stronie, powinieneś wziąć pod uwagę zarówno odbiorców ludzkich, jak i robotów.
Zastanów się, jak podzielić treść w sposób, który ułatwi czytelnikom jej zrozumienie. Wróćmy do przykładu firmy zajmującej się pielęgnacją trawników. Powiedzmy, że piszesz post na blogu o tym, jak wyeliminować powszechne szkodniki trawnika i ogrodu. Zanim napiszesz post, stwórz zarys. Gdzie trzeba zacząć, jeśli chodzi o wyjaśnienie tego tematu? Jakie podstawy powinieneś zawrzeć dla tych, którzy nie wiedzą nic o pielęgnacji trawnika? Zastanów się, w jakiej kolejności najrozsądniej przedstawić informacje.
Z przykładu szkodnika trawnika, może zacząć od zarysowania znaków czytelnika trawnik może mieć problem, z opisami i zdjęciami, aby pomóc im dowiedzieć się, jaki rodzaj szkodnika może być przyczyną ich konkretnego problemu. Następnie, możesz wyszczególnić konkretne kursy leczenia dla każdego rodzaju szkodnika.
Kiedy już zdecydujesz, jak podzielić swoją treść dla czytelnika użyteczności, chcesz myśleć o tym, jak zorganizować te informacje w sposób przyjazny dla SEO. Twój nagłówek powinien stać się nagłówkiem H1. Twoje podpunkty powinny być nagłówkami H2, a punkty wypunktowane mogą pomóc w uporządkowaniu informacji w każdej podkategorii. Taka strategia organizowania treści ułatwia czytelnikom przeglądanie i docieranie do informacji, których szukają, a także pomaga Google lepiej zrozumieć Twoje treści.
Zamieszczaj linki wewnętrzne i zewnętrzne
Dobrze zoptymalizowana strona będzie zawierać zarówno linki wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Zamieszczanie linków wewnętrznych do innych stron z odpowiednią treścią może pomóc Google lepiej zrozumieć, jak wszystkie Twoje treści są ze sobą powiązane. Kiedy dołączasz linki wewnętrzne, upewnij się, że anchor text ma słowa kluczowe w nim. To może podnieść Twoją rangę w wyszukiwarkach.
Niektórzy ludzie wahają się przed umieszczeniem linków zewnętrznych na swojej stronie: “Czy to nie będzie po prostu napędzać ruchu ode mnie i do czyjegoś biznesu?”. W rzeczywistości, linki zewnętrzne o wysokim autorytecie tworzą lepsze doświadczenie użytkownika i są dobre dla SEO. Kiedy możesz narysować połączenie między swoją marką a stroną dobrze ugruntowanego i szanowanego biznesu, przynosi to korzyści zarówno w oczach potencjalnych klientów, jak i algorytmów wyszukiwarek.
On-page SEO jest krytycznym elementem w ogólnej strategii SEO. Dobrze jest mieć szerokie cele SEO dla swojej witryny, ale chcesz również zoptymalizować każdą stronę indywidualnie, aby dać jej największą szansę na wyróżnienie się w SERP w jej konkretnym obszarze.