Google Search Console to bezpłatne narzędzie, które pomaga użytkownikom mierzyć ruch w witrynie, sprawdzać skuteczność słów kluczowych, rozwiązywać problemy i otrzymywać od Google wiadomości dotyczące ich witryny. Daje ono wgląd w to, jak witryna radzi sobie w wyszukiwaniu organicznym, a także sposoby wprowadzania poprawek do witryny w indeksie Google. (W przeciwieństwie do Google Analytics, Search Console dostarcza informacji tylko o ruchu pochodzącym z wyszukiwania w sieci – a nie o innych segmentach, takich jak ruch bezpośredni, ruch z reklam czy ruch z witryn odsyłających).
Search Console została uruchomiona przez Google prawie 15 lat temu, kiedy jeszcze oficjalnie nazywała się “Narzędzia dla webmasterów”. Od tego czasu zmieniła się jej nazwa, a także funkcjonalność, ale jej cel jest wciąż taki sam.
Nie możesz używać Google Search Console do bezpośredniego wprowadzania zmian w swojej witrynie, ale możesz jej używać do przesyłania stron do indeksu Google, sprawdzania, czy adresy URL witryny są zdrowe, oraz do sprawdzania błędów w całej domenie.
Szczególnie w przypadku SEO Search Console jest dobrym narzędziem do dostosowywania strategii. Dane, które można uzyskać z Search Console, mogą pomóc firmom odkryć nowe możliwości rankingowe, zwiększyć istniejące wyniki i dowiedzieć się, jak dokładnie ludzie trafiają na ich stronę. Oznacza to, że jest to ważne narzędzie dla każdej firmy, która polega na swojej witrynie pod kątem doświadczeń użytkowników lub generowania leadów poprzez ruch organiczny.
Dowiedz się, jak założyć konto i jak wykorzystanie Search Console do profesjonalnej kampanii optymalizacji wyszukiwania może pomóc Twojej firmie w długoterminowym rozwoju w oficjalnym przewodniku.