W sytuacji gdy wcześniej Twoja strona WWW była zabezpieczona certyfikatem „Let’s Encrypt”, a obecnie pojawia się komunikat, że połączenie z nią nie jest bezpieczne, może to być związane z faktem iż ważność kluczy certyfikatu wygasła np. z powodu prac konserwacyjnych po stronie wystawcy tj. „Let’s Encrypt”. Możesz podjąć poniższe kroki, aby samodzielnie zlecić ponowne wygenerowanie certyfikatu.
1. Zaloguj się do dPanelu i przejdź do sekcji „Strony WWW”.
2. Na liście stron WWW znajdź tę, dla której chcesz wygenerować certyfikat ponownie. Rozwiń szczegóły klikając w pole gdzie znajduje się nazwa domeny, po czym rozwiń zakładkę „Certyfikat SSL” i tam kliknij przycisk „Zmień ustawienia SSL”.
3. W okienku, które się pojawi wybierz z listy pozycję „wyłączony”. Jest to wymagany krok, aby w ten sposób deaktywować nie ważne już klucze pierwotnie działającego certyfikatu.
Następnie potwierdź wykonanie operacji klikając przycisk „Zmień ustawienia SSL”.
4. Powtórz kroki początkowe ponownie rozwijając zakładkę „Certyfikat SSL”. Z uwagi na wcześniejsze usunięcie, teraz zobaczysz tam przycisk „Zamów certyfikat SSL”. Kliknij go.
5. W okienku, które się pojawi wybierz z rozwijanej listy „Let’s Encrypt”.
Następnie potwierdź złożenie zamówienia na wygenerowanie bezpłatnego certyfikatu „Let’s Encrypt” klikając przycisk „Zamów certyfikat SSL”.
Generowanie nowego certyfikatu może zająć od kilku do kilkudziesięciu minut w zależności od zajętości systemów wystawcy tj. „Let’s Encrypt” .
Gdybyś otrzymał w dPanelu informację o niepowodzeniu podczas generowania certyfikatu, skontaktuj się z naszym działem wsparcia przez Helpdesk 24h.