Dokumentacja dla testerów funkcji CleanMailbox AI

Jak do tej pory działał system antyspamowy 

Obecnie klient zarówno z poziomu dPanel jak i webmail ma możliwość zdefiniowania progów punktowych od 1 – 10.  Im wyższy próg punktowy tym większa podatność na otrzymywanie SPAM. Skutkuje to że wiadomość, która uznana jest przez system antyspamowy za niezamówioną korespondencję mailową jest przenoszona do specjalnego katalogu SPAM. 

Jak będzie po włączeniu funkcji
CleanMailbox AI 

Można zauważyć, że w miejsce SpamAssasina pojawiła się pozycja CleanMailbox AI, wyszarzona i bez możliwości jego wyłączenia – obligatoryjnie wiadomości e-mail dla testerów będą przechodziły tylko przez nowy system antyspamowy.

Ponadto w CleanMailbox AI, zmieniły się ustawienia progów punktowych. W SpamAssasin można było ustawić Cyfrę od 1 do 10, gdzie im wyższa wartość progu punktowego tym większa podatność na otrzymywania SPAM. Wiemy że klienci mieli problem ze zrozumieniem jak to działa gdy były to wartości liczbowe i ustawiali 10 myśląc że w ten sposób będzie przychodziło im mniej spamu. 

W dpanelu  ustawiliśmy testerom na razie 3 poziomy restrykcji filtrów bez dodawania wartości liczbowych:

  • Wysoki (5 – taka wartość zaznaczoną w dpanelu jako ustawioną będą widzieli klienci, którzy w SpamAssasin mają ustawioną wartość od 1-5)
  • Średni (6 – taką wartość zaznaczoną w dpanelu będą widzieli klienci, którzy w SpamAssasin mają ustawione wartości od 6 i 7)
  • Niski (8 – taką wartość zaznaczoną  w dpanelu będą widzieli klienci, którzy w SpamAssasin mają ustawione wartości od 8-10 )

Wysoki poziom restrykcji oznacza że więcej wiadomości będzie uznawanych przez system jako SPAM, czyli dla klientów potencjalnie oznacza to mniej spamu w skrzynce odbiorczej. Jest większa szansa, że jako Spam zostanie oznaczona także normalna wiadomość. 

Liczby w nawiasach odpowiadają wartościom progów punktowych, dla których zostanie ustawiona opcja dodawania do nagłówka (add_header) dla oznaczania spamu, oraz wiadomości te będą wpadać do folderu Spam jak to jest obecnie. Fizycznie jednak zarówno w CleanMailbox AI  jak i spamassasin przypisana zostanie odpowiednia wartość cyfrowa. Dla klientów posiadających customowe progi punktowe nie zostanie zmienione nic – poza przypisaniem zakresu progu do wartości opisowej.

Wartości liczbowe progów oraz liczba progów mogą ulec zmianie w trakcie lub po testach.  

Jak zauważę, że dodano na moim koncie funkcję CleanMailbox AI? 

W dPanelu w module poczty e-mail będzie widoczna czerwoną ikona. Po najechaniu na nią wyświetli się komunikat o udziale w testach. Ponadto w module pulpit oraz poczta e-mail widoczna będzie dodatkowa belka informacyjna z potwierdzeniem udziału w testach: 

image 2

Jeżeli klient dołączy do testów to dodane do CleanMailbox AI zostaną wszystkie skrzynki e-mail na tym koncie. Z przyczyn technicznych nie dajemy możliwości wybrania pojedynczych skrzynek e-mail, na danym koncie do testów. Oczywiście klient może w każdej chwili zrezygnować z udziału w testach i wówczas jego konto i wszystkie skrzynki będą przełączone ponownie na stary system SpamAssasin. 

Zmiany w działaniu Black White list w CleanMailbox AI 

W SpamAssasin wszystkie reguły “Czarnej Listy” sprawiały, że wiadomości trafiały do katalogu SPAM. Natomiast w CleanMailbox AI wiadomości będą na poziomie serwera odrzucane (rejectowane) czyli nigdy nie trafią do skrzynki odbiorcy! 

Priorytet reguły nie ulega zmianie.  

Jeśli na skrzynce będzie skonfigurowana “czarna lista” np. w postaci *@mojadomena.pl – która będzie blokowała wszystkie wiadomości z domeny onet.pl, zaś na “białej liście” będzie wyodrębniony adres “jan.kowalski@mojadomena.pl” to wiadomość z tego adresu zostanie dostarczona w sposób poprawny! 

Przykłady możliwych reguł w  dPanelu – Globalne black white listy:

*@*.bestDowolny email z domeny .best
*@*.funDowolny email z domeny .fun
*@*.infoofsavings.proDowolny email z domeny .infoofsavings.pro.
**@przykladowadomena.plDowolny email w domenie przykladowadomena.pl. Dwie gwiazdki nie zmieniają de facto stanu rzeczy
*.*.*@*Email zawierający co najmniej dwa kropki w nazwie przed @. Np jan.tomasz.kowalski@ - dowolna domena
*.*.*@*.*.*Email z co najmniej dwoma kropkami przed i po @. Zablokuje wszystkie wiadomości z maili np jan.tomasz.kowalski@moja.domena.pl
_wozniak@*Dowolny email zaczynający się od _wozniak@ dla dowolnej domeny. _ - nie jest znakiem specjalnym
*.123@gmail.comEmail w Gmail, z *.123 przed małpą w domenie np gmail.com
*@*.gocloud.*Email z *.@*.gocloud.*. np jan.kowalski@sub.gcloud.com lub jankowalski@sub.gcloud.com etc
*@.plEmail dokładnie kończący się @.pl.
*@*.plEmail w dowolnej domenie .pl. poprzedzonej kropką np com.pl, nysa.pl, waw.pl, gov.pl edu.pl etc
*@*.*.*.*.plEmail w domenie z co najmniej czterema kropkami .pl.
domena@przykladowadomena.plDokładny email domena@przykladowadomena.pl.