RozmowyDH: Elastyczny Web Hosting, to spora oszczędność pieniędzy i ogromna wygoda

To już czwarta rozmowa z cyklu „RozmowyDH”, w którym rozmawiamy z wybranymi partnerami i współpracującymi firmami. Poruszamy w nim różne zagadnienia związane z prowadzeniem firmy, usługą hostingową i Programem Partnerskim.

Tym razem rozmawiamy z Mateuszem Gołębiewskim, człowiekiem od Wizerunku w Sieci. Mateusz opowiada o swojej działalności, początkach firmy, rozwoju i perypetiach związanych z wyborem usługi hostingowej oraz o tym, jak wykorzystuje środki pozyskane z Programu Partnerskiego. Zapraszamy.

Już tradycyjnie, wszystkich swoich gości zachęcam, by opowiedzieli o sobie i o swojej firmie. Czym się zajmujesz, jak Wygląda Wasza praca, jak działacie?

Mateusz Gołębiewski: Strony internetowe projektuję niemal pół swojego życia –urodziłem się w 1986 roku, a pierwsze strony zacząłem projektować już w 2002. W tamtym okresie to było śmiałe posunięcie. Obserwowałem jednak, jak zmienia się Internet, marketing oraz sposób sprzedaży usług i produktów. Już wtedy wiedziałem, że kolejne lata, to pozyskiwanie klientów właśnie w Internecie. Dziś wciąż zajmuję się projektowaniem stron i sklepów internetowych dla małych i średnich firm, jednak jest to zajęcie „po godzinach”, gdyż na co dzień pracuję jako analityk IT.

Ok, ale powiedz więcej o tym co robisz Ty i Twoja firma, jak działasz, może ciekawy projekt, nad którym teraz pracujesz, na pewno jest coś do opowiedzenia.

W ostatnich miesiącach oddałem kilka ciekawych projektów, między innymi stronę dla szkoły językowej wraz ze sklepem z ebookami.

W tym momencie jednocześnie realizuje kilka projektów dla bardzo zróżnicowanych branż, od firmy produkującej nici wędliniarskie przez firmę szkoleniową a skończywszy na stronie dla importera specjalistycznych maszyn produkcyjnych. Co ciekawe, większość moich klientów, to osoby z polecenia.

W porządku, a co przekonało Cię do Elastycznego Web Hostingu, masz jakieś swoje uwagi i przemyślenia, które nasunęły Ci się z perspektywy doświadczonego już użytkownika?

M.G.: To może zacznę od odrobiny historii. Wraz z rosnącą liczbą klientów i stron którymi się opiekowaliśmy, rosły nasze wymagania co do firm hostingowych. Na początku działalności, kiedy moje portfolio było dość skromne (okres między 2002 a 2007 bodajże), korzystałem z darmowych hostingów, aby po pewnym czasie przenieść się na płatne rozwiązania. Z pierwszym płatnym hostingiem wiązały się problemy z wydajnością i ograniczonym – jak na tamte czasy – supportem. W rezultacie po kilku latach, skuszony niską ceną, przeniosłem się pewnej firm z „domkiem” w nazwie. Pamiętam swoje zdziwienie i rozczarowanie, kiedy po roku korzystania z ich usług abonament drastycznie wzrósł. Na szukanie nowego dostawcy było jednak za późno i pozostało tylko przedłużyć abonament o kolejny rok. Nie byłem zadowolony.

Po tym czasie postanowiłem przenieść się do kolejnej dużej firmy o wiadomej „nazwie”. Niestety tam poziom obsługi technicznej pozostawiał wiele do życzenia i kilka dodatkowych problemów, w tym ukryte koszty zniechęciły mnie całkowicie. W ciągu tych lat tułaczki korzystałem z kilku firm hostingowych, aby ostatecznie, za namową kolegi, trafić do dhosting.pl. Początkowo dla testów zaparkowałem 2 średniej wielkości strony, właśnie na dhosting.pl. Po kilku tygodniach zdecydowałam się na zakup planu (to było jeszcze przed EWH w 2015), a po wejściu EWH od razu poprosiłem helpdesk o migrację na nowy plan. Dziś większość stron, które zrealizowałem, utrzymuję właśnie w u was.

Teraz, po ponad 3 latach korzystania z waszych usług, mogę z pewnością stwierdzić, iż posiadacie jeden z najbardziej intuicyjnych paneli administracyjnych i macie świetnie przemyślaną usługę – jestem fanem Elastycznego Skalowania, zaoszczędził mi sporo pieniędzy, ale też pomógł lepiej zapanować nad tym, co robię zawodowo. Jeśli chodzi o rozwiązania technologiczne, to bodajże jako jedni z pierwszych zaoferowaliście certyfikaty Let’sEncrypt oraz automatyczną integrację z Cloudflare. Co ważne, helpdesk działa bardzo sprawnie i również sprawnie odpisuje na wszelkie, nawet te najbardziej skomplikowane pytania, na szczęście nie muszę korzystać z jego wiedzy często, całość działa bez zarzutów.

Każda firma ma jakieś swoje sposoby na wykorzystanie Programu Partnerskiego. Powiedz jaki kierunek Ty obrałeś i co z tego wynika dla rozwoju Twojej firmy?

M.G.: Obecnie, kiedy wysyłamy ofertę do potencjalnych klientów, na jednym ze slajdów prezentacji zawsze przedstawiamy dhosting.pl, jako wiarygodnego i zaufanego partnera, oczywiście informując przy tym o Programie Partnerskim. Często klienci, którzy do nas trafiają są bardzo niezadowoleni z poprzedniego hostingu, ale boją się zmian. W rozmowach z nimi, kiedy omawiamy kwestie migracji na nowy hosting, używam tych samych argumentów: szybkość działania, intuicyjny panel i znakomita obsługa klienta. Całą migrację staram się robić sam, jednak dhosting.pl zawsze może nas w migracji wesprzeć. Ostatnio migrowałem klienta, który swoją pocztę zdecydował się przekierować na MX Gmaila. Dzięki pomocy supportu, wszystko przebiegło pomyślnie i bez żadnych zakłóceń.

Czy obsługa procesu związanego z PP wiąże się – w Waszym przypadku – z jakimś dodatkowym nakładem pracy, ile czasu na to poświęcacie?

M.G.: Obecnie linki do PP umieszczamy w ofertach wysyłanych do potencjalnych klientów i w artykułach oraz w case study na naszym blogu. Od czasu do czasu na facebookowych grupach, kiedy ktoś prosi o polecenie hostingu, wklejamy link do artykułu na naszym blogu.

Całość zajmuje nam bardzo niewiele czasu i nie poświęcamy temu aż tak dużo uwagi, mimo tego odnotowujemy dość duży ruch w statystykach PP (około 3 tys. kliknięć w link ref. rocznie, z czego przeciętnie 11% rejestruje i opłaca konto, a ~93% tych samych osób przedłuża usługę na kolejny rok). Bardzo przyzwoity wynik, jak niedużą firmę.

Rzeczywiście świetne wyniki, gratuluję! Jak wykorzystujesz dodatkowy przychód, jeśli to nie tajemnica?

M.G.: Obecnie, przy dość dużej liczbie stron i skrzynek mailowych, które zaparkowaliśmy na dhosting i przy dużym ruchu, konto generuje dodatkowe koszty. Dzięki PP finansujemy te konta całkowicie z zebranych prowizji, a resztę pieniędzy inwestujemy w rozwój firmy i w ludzi.

Co dalej, co planujesz na – powiedzmy – najbliższy rok? Zmiany? Będziesz inwestował w nowe kategorie rynkowe, czy np. usprawniał to, co wypracowałeś przez ostatnie lata? Jestem też ciekaw, czy zastanawiałeś się nad innymi sposobami na PP? Masz na to jakieś dodatkowe pomysły?

M.G.: Na nowy rok już mam sporo zamówień na strony, sporo z nich, to dość duże projekty, które wymagają większego nakładu pracy niż dotychczas. W obecnym składnie nie jesteśmy już w stanie ich obsłużyć samodzielnie, dlatego szukam nowych osób, by rozszerzyć zespół. W ten sposób część moich obowiązków mogę delegować, a samemu skupić się już na kluczowych aspektach projektowania i pozyskiwania nowych klientów. Innymi słowy najbliższy czas to rozwój i sporo, dla mnie ekscytujących, zmian, bo jestem w soim żywiole.

Ciesz się, że znalazłeś czas, żeby z nami porozmawiać. Dziękuję i życzę spokojnego rozwoju w nowym roku!

 

Na skróty:

  1. Partnerzy.
  2. Program Partnerski.
  3. Inne RozmowyDH.
  4. Dlaczego my.

Zostaw odpowiedź

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wspierajmy środowisko

Jako Partner dhosting.pl możesz dołączyć do grona klientów, którzy wspierają proekologiczne działania sadząc drzewa w całej Polsce. Razem zadbajmy o planetę.

Nasze social media

3,214FaniLubię
124ObserwującyObserwuj
195ObserwującyObserwuj
74SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie komentarze

Kontakt z nami

dhosting.pl Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 98
00-807 Warszawa

Infolinia: +48 22 292 01 01
Handlowy: +48 22 292 01 23
E-mail: bok@dhosting.pl

Podobne artykuły