W ostatnich latach obserwujemy wyraźny wzrost roli programów partnerskich w polecaniu różnorodnych usług. Odbiorcy coraz chętniej sięgają po polecane rozwiązania i nic w tym dziwnego, gdyż ta metoda promocji budzi największe zaufanie. Osoba polecająca stawia na szali swoją opinię i dobre imię. Żaden szanujący się twórca treści w Internecie, czy to bloga czy kanału na Youtube, nie zaryzykuje utraty zaufania swoich czytelników, widzów oraz klientów.
Zwiększonemu zainteresowaniu odbiorców towarzyszy coraz liczniejsze grono osób, które chcą dołączać do programów i uzyskiwać dodatkowy przychód (często znaczny). Ogromnym plusem takiej formy zarabiania jest tworzenie tak zwanego pasywnego dochodu, bowiem minimalnym nakładem pracy można zyskać spore kwoty pieniężne.
Obecnie na rynku hostingowym istnieje wiele różnych rodzajów współpracy w ramach programów partnerskich i wyraźnie różnią się one oferowanymi rozwiązaniami. Prowizja może być naliczana jako procent od zakupu bądź może być kwotowa (niezależnie od wartości poleconej usługi partner otrzymuje ustaloną z góry kwotę). Ponadto występują modele stałe oraz progresywne. W pierwszym rozwiązaniu wysokość otrzymywanej prowizji nie ulega zmianie. W drugim natomiast po spełnieniu danych wymagań (z reguły uzyskanie odpowiedniej liczby poleceń) prowizja, którą otrzymuje partner zostaje zwiększona.
Przyglądając się mnogości programów i sposobu naliczania prowizji można dostać zawrotów głowy. Przy bliższej analizie widać jednak wyraźną różnicę między najbardziej popularnymi rozwiązaniami w Polsce, a poza jej granicami.
Co oferuje polski rynek programów partnerskich?
Na naszym rodzimym rynku dominuje prowizja stanowiąca procent od wartości zakupu. Dodatkowo najbardziej popularną formą jest prowizja stała, która określa konkretny procent przyznanej prowizji. Zatem niezależnie od wybranego pakietu i liczby poleceń otrzymasz stały procent od kwoty zakupu.
Wiele firm na polskim rynku oferuje również tak zwaną prowizję lifetime za odnowienie usługi. Oznacza to, że jako partner będziesz otrzymywać ustaloną prowizję tak długo, jak długo polecony przez Ciebie klient będzie odnawiać usługę. Brzmi zbyt pięknie, żeby było prawdziwe? Niestety tak! Rozwiązanie to ma jedną zasadniczą wadę – większość firm oferujących taki rodzaj prowizji stosuje strategię dumpingu cenowego – usługę na pierwszy rok można kupić w bardzo okazyjnej cenie, natomiast odnowienie może kosztować nawet 10 razy tyle! Skutkuje to niewielką prowizją za zakup, ponieważ cena jest zaniżona (niekiedy nawet do -90%!), a szansa na to, że klient odnowi usługę jest bardzo niska. Po otrzymaniu faktury z kwotą kilkukrotnie wyższą niż za rok poprzedni będzie on szukać innego usługodawcy, aby zaoszczędzić.
Jak działają zagraniczne programy partnerskie?
Sytuacja wygląda zupełnie inaczej na rynku zagranicznym. Dominuje tu kwotowa forma wypłacanych prowizji (zarówno stała jak i progresywna). Zatem za polecenie określonych usług i pakietów przysługuje konkretna kwota. W progresywnym modelu stawka oferowana partnerowi jest tym wyższa, im więcej uzyska poleceń. Ponadto zagraniczne modele progresywne charakteryzują się miesięcznym rozliczeniem aktywności (rozumianej jako liczbę pozyskanych klientów). Oznacza to, że każdego miesiąca możesz osiągnąć inny poziom wypłacanych prowizji – zarówno wyższy jak i niższy. Zaskakującą różnicą jest również fakt, że zagraniczne firmy nie oferują prowizji za odnawianie usług, nie wspominając już o prowizji lifetime.
Opisaliśmy główne trendy występujące na obu rynkach, ale czytając ten artykuł zapewne czekasz na konkretne informacje o konkretnych programach. Przyjrzyjmy się zatem rozwiązaniom, które proponują wiodące firmy hostingowe.
Tabela. Porównanie programów partnerskich wiodących firm hostingowych:
Nazwa firmy | Forma przyznawanej prowizji | Rodzaj prowizji | Prowizja za odnowienie |
---|---|---|---|
dhosting.pl | procentowa | progresywna (rośnie wraz z liczbą poleceń) | za pierwsze |
nazwa.pl | procentowa | stała | lifetime |
home.pl | procentowa | stała | za dwa pierwsze |
zenbox.pl | procentowa | stała | lifetime |
cyberfolks.pl | kwotowa | stała | lifetime |
siteground.com | kwotowa | progresywna | brak |
bluehost.com | kwotowa | stała | brak |
hostgator.com | kwotowa | progresywna | brak |
dreamhost.com | kwotowa | stała | brak |
greengeeks.com | kwotowa | progresywna | brak |
Tabela prezentuje najważniejsze cechy poszczególnych programów z wyraźnie widocznym podziałem na trendy polskie i zagraniczne (o czym wspominaliśmy wcześniej).
Nadal jednak są to tylko słowa. Uzyskany przychód to kombinacja nie tylko sposobu naliczania prowizji, ale też ceny za usługę i jej odnowienie. Aby móc prawdziwie porównać wszystkie ofert, trzeba sprawdzić, jak wyglądają one w praktyce. W tym celu policzyliśmy, ile dokładnie otrzymasz pieniędzy za uczestnictwo w poszczególnych programach. Poniższe zestawienie pokazuje Twój realny zysk za okres 24 miesięcy przy założeniu, że udało Ci się uzyskać tylko jedno polecenie. Tam, gdzie występuje prowizja progresywna, wybraliśmy do obliczeń najniższy poziom partnerstwa. (Dokonując wyliczeń, wykorzystaliśmy informacje o wartości prowizji wypłacanych na dzień 15.09.2021 r., uwzględniając przy tym wszystkie ceny promocyjne, które obowiązywały w tym terminie.)
Tabela. Zysk po okresie 24 miesięcy przy jednym poleceniu.
Nazwa firmy | Prowizja za zakup | Prowizja za odnowienie | Suma |
---|---|---|---|
dhosting,pl* | 60,00 zł | 36,00 zł | 96,00 zł |
nazwa.pl | 50,00 zł | 50,00 zł | 100,00 zł |
home.pl | 10,00 zł | 80,00 zł | 90,00 zł |
zenbox.pl | 8,41 zł | 64,88 zł | 73,29 zł |
cyberfolks.pl | 50,00 zł | 34,90 zł | 84,90 zł |
siteground.com* | 40€ | - | 40€ |
bluehost.com | 65$ | - | 65$ |
hostgator.com* | 65$ | - | 65$ |
dreamhost.com | 50$ | - | 50$ |
greengeeks.com* | 50$ | - | 50$ |
*w modelach progresywnych prowizja liczona jest przy założeniu posiadania najniższego poziomu partnerstwa.
Nasz Program Partnerski wypada w tym zestawieniu bardzo dobrze. Jest tak nawet w momencie, kiedy do wyliczeń zastosowaliśmy najniższy poziom prowizji w programie – wraz ze wzrostem liczby poleceń będzie on przecież coraz wyższy. Zastanawiasz się, jak udało nam się stworzyć tak korzystne rozwiązanie?
Kompromis pomiędzy modelami – dhosting.pl
Tworząc Elastyczny Web Hosting sięgnęliśmy do wszystkich rozwiązań hostingowych – chmury, VPSa, serwera dedykowanego i współdzielonego – wybierając ich najlepsze cechy. Podobnie postąpiliśmy projektując nasz Program Partnerski, chcąc znaleźć równowagę pomiędzy wszystkimi modelami. Tak powstał Program Partnerski 2.0!
Masz wpływ na wysokość prowizji
W dhosting.pl wysokość prowizji zależna jest od Twojego zaangażowania. Wraz z aktywnym polecaniem Elastycznego Web Hostingu możesz awansować na kolejne stopnie i uzyskiwać większy procent prowizji. Wszystko zależy od liczby poleceń, która nie jest sprawdzana oddzielnie każdego miesiąca (jak w przypadku zagranicznych programów), a stale sumowana. Dzięki temu raz osiągnięty przez Ciebie poziom nie może zostać obniżony. Zobacz, jak zmienia się wysokość prowizji w zależności od poziomu.
Twoja prowizja nie jest jednorazowa
Otrzymasz od nas prowizję nie tylko za zakup, ale również za pierwsze odnowienie Elastycznego Web Hostingu. Prowadzimy przejrzystą i jasną politykę cenową, która nie stosuje zaniżonych cen na pierwszy rok (co jest niestety częstym działaniem na polskim rynku). Dzięki temu współczynnik rezygnacji naszych Klientów wynosi znacznie poniżej 10% więc przyznanie prowizji za przedłużenie usługi jest niemal pewne! :)
Decydujesz o podziale swojej prowizji
Dajemy Ci pełną kontrolę nad Twoją prowizją. Możesz ją dowolnie rozdzielać między trzy cele: dodatkowy rabat dla klienta/widza, wsparcie Fundacji Mam Marzenie oraz swój zarobek.
Twój zysk – szybka wypłata gotówki lub opłacanie usług w dhosting.pl
Zdobyte przez Ciebie środki będą widoczne w naszym panelu administracyjnym. Możesz zlecić ich przelew na Twoje konto bankowe i już w ciągu 14 dni będą Twoje. Jeśli jesteś naszym Klientem, swoje środki możesz wykorzystać do obniżenia faktur na zakup naszych usług czy produktów. Dzięki temu rozwiązaniu możesz obniżyć do wartości 1 zł netto poszczególne faktury i sprawić, że Twój hosting nie będzie Cię kosztować prawie nic!
Ułatwiamy Ci promowanie Elastycznego Web Hostingu
Nigdy nie zostawiamy naszych Partnerów bez wsparcia, gdyż promowanie jest naszym wspólnym celem! Po dołączeniu udostępnimy Ci liczne materiały promocyjne. Grafiki, teksty, screenshoty, które zachęcają do skorzystania z naszej usługi mogą być dla Ciebie źródłem inspiracji i pozwolą Ci urozmaicić tworzone treści.
Jak widzisz, dokładnie przemyśleliśmy wszystkie rozwiązania zastosowane w Programie Partnerskim. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zachęcam do przeczytania licznych artykułów z bazy pomocy, m.in.:
lub do kontaktu ze mną mailowo pod adresem paulina.kieniewicz@dhosting.pl.
Zapraszam do zapoznania się szerzej z naszym Programem Partnerskim oraz do dołączenia!