Afiliacja, czyli jak zarabiać w Internecie?

Afiliacja jest świetnym sposobem na stworzenie pasywnego dochodu w sieci niemal dla każdego. Aby zostać partnerem wystarczy zazwyczaj kilka kliknięć, a sam marketing afiliacyjny daje bardzo dużą swobodę działań. 

Nie wiesz, czym jest afiliacja? Zapoznaj się z artykułem Co to jest marketing afiliacyjny?

Ale co robić, żeby zarabiać w Internecie na programach afiliacyjnych? Gdzie i jak publikować, aby zapewnić sobie stałe zyski? Poniżej przedstawię Ci najpopularniejsze miejsca i sposoby na zarabianie w programach partnerskich. Warto też pamiętać, że lepiej nie ograniczać się do wyboru jednego z nich, a stworzyć całą sieć powiązań.  

Media społecznościowe  

Media społecznościowe niewątpliwie stanowią ogromną częścią naszego życia, dlatego właśnie stały się jednym z najpopularniejszych kanałów promocji. W tym zakresie możliwości jest wiele. Możesz polecać produkty i usługi bezpośrednio, poprzez zamieszczanie postów, wstawianie filmów lub postawić na płatne reklamy. Dla osób chcących bardziej zintensyfikować swoje działania dobrym pomysłem może być dołączanie do grup na Facebooku, na których możesz udzielać porad i oferować zniżki. Pamiętaj jednak, aby dostosować produkt do tematyki grupy oraz że subtelność i szczerość są kluczem do sukcesu. :) Ciekawym sposobem na polecanie jest również reklama na YouTube. Zapoznaj się ze szczegółowym opisem działań w obrębie tego medium w naszym wpisie Jak zarabiać na YouTube w Programie Partnerskim?  

Strony internetowe i blogi 

Prowadzenie bloga daje szeroki wachlarz możliwości w tworzeniu treści reklamowych bez względu na to, czy jest to strona firmowa czy prywatna. Możesz zamieszczać artykuły związane z tematyką polecanego produktu dodając link afiliacyjny lub stworzyć dedykowany wpis np. recenzję. Dodatkowo większość programów partnerskich oferuje grafiki, które możesz wykorzystać jako bannery czy pop-upy, dzięki czemu możesz zainteresować odbiorcę nawet, jeśli nie zapozna się bezpośrednio z artykułem o polecanym produkcie. Wpisy zawsze warto linkować na swoich social mediach, aby dać odbiorcom kolejny powód do odwiedzenia Twojej strony. Zwiększaj swoje szanse na zyski!  

blog_typing
Zdjęcie autorstwa yanalya – pl.freepik.com

Mailingi i newslettery 

Twórcy blogów, firmy czy właściciele marek osobistych często wysyłają do swoich społeczności wiadomości e-mail z informacjami oraz newslettery. Może warto więc wykorzystać również ten kanał komunikacji? Poinformuj odbiorców o polecanym przez Ciebie produkcie w wiadomości mailowej i w spokoju oczekuj na napływające zyski. Jeśli prowadzisz stałą współpracę z marką, ciekawym rozwiązaniem może być również dodanie linków do swojej stopki mailowej. 

Podcasty 

Już od dobrych kilku lat podcasty nieustannie zyskują nowych zwolenników. Żyjąc w tak szybkim tempie często brakuje nam czasu, żeby przeczytać artykuł o interesującej nas tematyce lub obejrzeć film wyjaśniający dane zagadnienie. Tak więc największą zaletą podcastów jest to, że… możemy ich słuchać wykonując niemal wszystkie codzienne czynności. Decydując się na reklamę w podcaście warto mieć na uwadze, że promocja nie powinna być nachalna. Musi się ona pojawić w odpowiednim do tego momencie z dużą dozą wyczucia. Możesz również pójść o krok dalej i pomyśleć np. o przeprowadzeniu wywiadu z twórcą danego produktu lub usługi, jeśli może ona Twoim słuchaczom zaoferować ciekawe rozwiązanie ich problemów lub stworzyć nowe perspektywy.  

Rankingi ofert 

W Internecie znaleźć można wiele różnego rodzaju zestawień ofert, które zawierają szczegółowe informacje o danej grupie produktów. Tworząc ranking powinieneś bardzo rzetelnie podejść do porównania usług, aby pozycje w nim były przypisane zgodnie z aktualnym stanem rzeczy. Najlepszy rezultat osiągniesz, jeśli Twoja opinia uzasadniona będzie konkretnymi argumentami lub nawet poparta testami. Dzięki temu Twoi odbiorcy obdarzą Cię zaufaniem, a Ty zyskasz szansę na zarobek.  

Przyjacielska rekomendacja 

Część z nas często zapomina o najprostszej i najmniej wymagającej metodzie – rekomendacja wśród bliskich. Nie potrzeba do niej bloga czy poświęcania czasu na tworzenie wysokiej jakość treści. Jeśli Twój znajomy poszukuje produktu lub usługi, którą promujesz w ramach współpracy afiliacyjnej, śmiało mu ją poleć! Wystarczy przekazać swojemu bliskiemu link lub kod rabatowy. Zyskasz prowizję oraz wdzięczność, a Twój bliski wartościowy i sprawdzony produkt. ;) 

Jak widać sposobów na polecanie jest wiele i jedyne co Cię ogranicza to Twoja wyobraźnia i kreatywność. Dołączając do Programu Partnerskiego dhosting.pl otrzymasz od nas materiały, które możesz wykorzystać do polecania usług. Zawsze możesz również do mnie napisać na adres paulina.kieniewicz@dhosting.pl jeśli będziesz potrzebować jakiejkolwiek pomocy. ;) 

Zostaw odpowiedź

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wspierajmy środowisko

Jako Partner dhosting.pl możesz dołączyć do grona klientów, którzy wspierają proekologiczne działania sadząc drzewa w całej Polsce. Razem zadbajmy o planetę.

Nasze social media

3,214FaniLubię
124ObserwującyObserwuj
195ObserwującyObserwuj
74SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie komentarze

Kontakt z nami

dhosting.pl Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 98
00-807 Warszawa

Infolinia: +48 22 292 01 01
Handlowy: +48 22 292 01 23
E-mail: bok@dhosting.pl

Podobne artykuły