Marketing afiliacyjny to świetny sposób na stworzenie pasywnego dochodu w Internecie i jest on niemal studnią bez dna w pozyskiwaniu dodatkowych środków. Dziś przedstawię kilka prostych porad, które pomogą Ci zwiększyć zyski w programach afiliacyjnych. Nie ma na co czekać, przejdźmy do konkretów!
Co robić, aby zwiększyć zyski z afiliacji?
1. Zamieszczaj grafiki we wpisach
Grafiki zamieszczone we wpisach przyciągają uwagę odbiorcy. Możesz dodawać nie tylko zdjęcia, ale również np. screenshoty lub jeśli posiadasz umiejętności kreatywne – własne grafiki. Mają one wpływ nie tylko na odczucia odbiorcy, ale również na SEO. Przy dodawaniu grafik warto zwrócić uwagę na wiele czynników, które wpływają na wyniki wyszukiwania – wielkość grafik, ich nazwy, adres URL czy atrybut alt. Zachęcam do zgłębienia tematu!
2. Korzystaj z banerów
Większość programów afiliacyjnych oferuje banery, które możesz wykorzystać na swoich stronach. Możesz ich używać zgodnie z przeznaczeniem jako banery, grafiki w swoim tekście lub pójść o krok dalej i zrobić z nich pop-upy! Stosując banery np. na stronach głównych zwiększasz szansę na zainteresowanie polecanym produktem.
Wiesz, że w Programie Partnerskim dhostng.pl posiadamy również przezroczyste banery informujące o Twoim hostingodawcy? Ten oraz inne banery i materiały możesz pobrać tutaj.
3. Stwórz recenzję
Pisanie artykułu opisującego produkt, podobnie jak robi to producent czy twórca, to jedno. Drugie natomiast to wyrażenie własnej opinii. Nic tak nie wzbudza zaufania odbiorców jak szczera recenzja. Wypróbuj dany produkt i poinformuj swoich odbiorców o efektach swoich testów. Mądra argumentacja jest zawsze mile widziana. :)
4. Bądź szczery
To właśnie szczerość gra pierwsze skrzypce marketingu afiliacyjnym. Afiliacja polega na wzajemnym zaufaniu wydawcy z jego społecznością, dlatego zawsze rzetelnie podchodź do sprawdzania produktów, które zamierzasz polecić swoim odbiorcom. Jeśli chcesz promować coś, do czego nie masz przekonania lub brak Ci doświadczenia z danym produktem lub usługą, lepiej uważaj. Może się to skończyć utratą zaufania ze strony Twoich odbiorców.
5. Postaw na evergreen content
Kwestię tworzenia„wiecznie zielonego kontentu” poruszam we wpisie „Jak zarabiać na YouTube w Programie Partnerskim” . Słowem przypomnienia, evergreen content to treści z długą datą ważności, będące aktualnymi nawet przez lata. Pozwalają one na bieżąco przyciągać na Twoją stronę nowych użytkowników. Jeśli wybierzesz temat, który niezmiennie cieszy się popularnością masz szansę długoterminowo zyskiwać prowizję w ramach programów partnerskich. Tematy związane z hostingiem świetnie nadają się do długofalowego zarabiania!
6. Aktualizuj wpisy na bieżąco
Pamiętaj, że niemal każda marka dynamicznie się zmienia, aby zawsze spełniać oczekiwania klientów, którzy z dnia na dzień stają się coraz bardziej wymagający. Upewnij się, że informacje zawarte w Twoim wpisie lub recenzji zawsze będą aktualne. Rozwijamy się w ekstremalnie szybkim tempie więc warto mieć na uwadze, że to co kiedyś było mrzonką, dziś jest absolutnym “must have”. Nie zapominaj więc aktualizować swoich tekstów i nie pozwól, aby Twoi odbiorcy wprowadzani byli w błąd. Im rzetelniejsze informacje, tym większe prawdopodobieństwo zainteresowania użytkowników i szanse na dokonanie zakupu.
7. Wykorzystaj media społecznościowe
To właśnie tam Twoi odbiorcy spędzają najwięcej czasu, więc dlaczego masz im nie wychodzić naprzeciw? Media społecznościowe to masa możliwości na promowanie produktów w ramach współpracy afiliacyjnej i droga do zyskiwania nie tylko nowych odbiorców, ale również zwiększenia swoich zysków. Linkuj swoje artykuły, filmy lub inne formaty jak np. podcast i daj sobie szansę na większy zarobek.
8. Dodawaj linki wewnętrzne
To świetny sposób na skłonienie użytkownika do pozostania dłużej na Twojej stronie i pokazanie mu, że masz mu do zaoferowania znacznie więcej, niż to, co właśnie czyta lub ogląda. Linki wewnętrzne kierują użytkownika w inne miejsce w ramach tej samej strony np. do innego artykułu o zbliżonej tematyce i pozwalają zgłębić mu temat, który jest w kręgu jego zainteresowania. Możesz również odsyłać w inne miejsca np. do zakładki z kodami rabatowymi, które oferujesz. To działanie dodatkowo pozytywnie wpłynie na wynik SEO Twojej strony :)
9. Używaj CTA
Call to action to nic innego jak wezwanie do działania. Najczęściej jest to button, ponieważ jest dobrze widoczny i wyróżnia się na tle pozostałych elementów na stronie. Dobrze zaprojektowane CTA to połowa sukcesu. Sam artykuł może być zrobiony w najlepszym stylu, jednak, jeśli nie zachęcisz użytkownika do przejścia na stronę docelową przez Twój link, cała praca idzie na marne. Celem jest to, aby za pośrednictwem Twojego linku użytkownik chciał zakupić produkt.
10. Popraw SEO.
Masz świetny artykuł, ale Twoja strona nie przyciąga wystarczającej liczby odbiorców? Wina może leżeć po stronie SEO. Zwróć uwagę czy Twój wpis zawiera odpowiednie słowa kluczowe, czy nagłówki mają odpowiedni format, a grafiki odpowiednie parametry (patrz punkt pierwszy). W Internecie możesz znaleźć wiele darmowych narzędzi SEO, które pomogą Ci odpowiednio zoptymalizować Twój tekst.
A Ty jakie jeszcze praktyki stosujesz, aby zwiększyć sprzedaż w programach afiliacyjnych? Podziel się w komentarzu swoimi pomysłami!