dhosting.pldhosting.pl
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
Strona główna/Baza wiedzy/Poczta/Filtry antyspamowe

Jak korzystać z białych i czarnych list na skrzynkach e-mail?

949 wyświetleń 0

Autor: Jan Elastyczny
04.12.2020

W sytuacji kiedy otrzymujesz niechciane wiadomości tzw. spam, masz możliwość podjęcia działań samodzielnie z poziomu naszych systemów.
Zarówno w dPanelu, jak i po stronie webmaila dPoczta.pl masz szereg możliwości, które mogą pomóc w tym względzie. Jedną z nich jest czarna i biała lista odbiorców.

Czym jest czarna (black) i biała (white) lista?

Jest to lista uprawnionych (white) lub zablokowanych (black) nadawców. Dotyczy ona wyłącznie skrzynek pocztowych, które mają aktywną ochronę „SpamAssassin”.

Uwaga! Wiadomości od nadawców znajdujących się na black liście zostaną odfiltrowane i umieszczone w folderze SPAM (dostępny przez protokół IMAP).

Jak możesz zdefiniować listę globalną na swoim koncie?

Po zalogowaniu się do dPanelu, przejdź do sekcji „Poczta e-mail”, po czym na dole strony z listą skrzynek, która się załaduje, wybierz przycisk „Globalne listy (black/white)”.

2021 03 04 16h43 23

Na kolejnej stronie znajdziesz listę już zdefiniowanych reguł oraz przycisk „+ Dodaj”, który umożliwi Ci dodanie kolejnych pozycji.

2021 03 04 16h46 58

Zasada jest prosta. W pierwszym z pól podajesz nadawcę, gdzie może to być bądź to konkretny adres e-mail, bądź też korzystając z gwiazdki * oznaczającej tzw. wildcard, oznaczyć, że życzysz sobie (dodając do listy white) lub nie życzysz sobie (dodając do listy black) otrzymywać wiadomości od danego nadawcy.

  • Dozwolone formaty adresów:
  • pierwszy@wybranadomena.pl
  • drugi@*
  • *@wybranadomena.pl
  • *@wybrana*
  • *@*.pl

2021 03 04 16h46 48

Czy listą może zarządzać samodzielnie użytkownik danej skrzynki?

Tak – może to zrobić logując się bezpośrednio do WebMaila pod adresem dpoczta.pl. Należy przejść do „Ustawień”, następnie wybrać „Spam” i „Reguły Adresów”.
Tam na podobnej do wyżej opisanej zasadzie, dodajesz reguły od jakich odbiorców życzysz sobie otrzymywać wiadomości, z od jakich nie i w razie takiej sytuacji mają one trafić do katalogu Spam.

filtry spam

Tags:biała listawhitelistczarna listablacklistwhitelistabacklistafiltrowanie na podstawie list

Czy ten artykuł był pomocy?

Tak  Nie
Powiązane artykuły
  • Jak zaimportować skrzynkę Gmail?
  • Jak aktywować dwuetapową weryfikacje i wygenerować hasło dla aplikacji w Google Gmail?
  • Zadania w dpoczta.pl
  • Obsługa gestów w dpoczta.pl
  • Jak zaimportować/wyeksportować listę zadań?
  • Jak przenieść zadanie pomiędzy listami?
Elastyczny Web Hosting
Fachowe poradniki
  • Drzewo kategorii i tagi – jak zarządzać strukturą serwisu contentowego
  • Headless CMS – WordPress jako backend Twojego serwisu
  • Jak stworzyć wtyczkę do WordPressa? Poradnik dla początkujących
  • Jak założyć bloga? Kompletny przewodnik instalacji WordPressa dla początkujących
  • Jekyll, generator stron statycznych, alternatywą dla WordPressa
  • Tailwind CSS – utility-first framework alternatywą dla Bootstrap
  • Vue.js jako wtyczka do WordPressa
  • Wielojęzyczna strona w WordPressie bez użycia wtyczek – jak ją stworzyć?
  • WordPress MultiSite – omówienie, instalacja oraz konfiguracja
Filtry antyspamowe
  • Jak korzystać z białych i czarnych list na skrzynkach e-mail?
  • Jak ustawić punktację filtrowania wiadomości spamowych w dpoczta.pl?
  • Jak korzystać z filtrowania wiadomości w dpoczta.pl?
  • Rodzaje filtrów antyspamowych – DKIM
  • Rodzaje filtrów antyspamowych – RBL
  • Rodzaje filtrów antyspamowych – SPF / MXFILTER
Pokaż wszystko 12  
Najpopularniejsze
  • W jaki sposób skonfigurować program pocztowy?
  • Czym różni się CC od BCC podczas wysyłania wiadomości e-mail?
  • Jak wykonać polecenie traceroute w systemie Windows?
  • Jak skonfigurować pocztę w Outlook 365?
  • Jak odbierać pocztę ze swojej skrzynki na Gmailu?
Kategorie
  • Hosting
    • Strony WWW
    • Zacznij tutaj
    • Aplikacje internetowe (CMS
    • Bazy danych
    • Certyfikaty SSL
    • Cloudflare
    • CRON
    • Inne
    • Elastyczny Web Hosting
    • Kooperacja
    • FTP
    • dKonta / dVPS
    • Operacje PHP
    • Problemy z działaniem stron WWW
    • Redis
    • Rodzaje błędów HTTP
    • SSH
  • Poczta
    • Aliasy pocztowe
    • Filtry antyspamowe
    • Problemy z odbiorem wiadomości
    • Gmail
    • Problemy z wysyłką wiadomości
    • Konfiguracja programów pocztowych
    • Webmail dPoczta.pl
    • Zarządzanie pocztą w dPanelu
    • Migracja skrzynek
  • Kalendarz
  • Pozostałe
    • Program Partnerski
    • Bezpieczeństwo
    • Zarządzanie kontem
    • Inne
  • Domeny
    • Transfery domen
    • Zarządzanie domenami w dPanelu
    • Registry Lock
    • Rejestracja i odnowienia domen
  • Faktury i płatności
    • Metody i płatności
    • Problemy z płatnością
    • RODO
    • Zarządzanie fakturami i płatnościami w dPanelu
    • Faktury VAT
    • Inne
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Status usług
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Copyright © 2023 dhosting.pl Sp. z o.o.