W sytuacji kiedy otrzymujesz niechciane wiadomości tzw. spam, masz możliwość podjęcia działań samodzielnie z poziomu naszych systemów.
Zarówno w dPanelu, jak i po stronie webmaila dPoczta.pl masz szereg możliwości, które mogą pomóc w tym względzie. Jedną z nich jest czarna i biała lista odbiorców.
Spis treści
Czym jest czarna (black) i biała (white) lista?
Jest to lista uprawnionych (white) lub zablokowanych (black) nadawców. Dotyczy ona wyłącznie skrzynek pocztowych, które mają aktywną ochronę „SpamAssassin”.
Uwaga! Wiadomości od nadawców znajdujących się na black liście zostaną odfiltrowane i umieszczone w folderze SPAM (dostępny przez protokół IMAP).
Jak możesz zdefiniować listę globalną na swoim koncie?
Po zalogowaniu się do dPanelu, przejdź do sekcji „Poczta e-mail”, po czym na dole strony z listą skrzynek, która się załaduje, wybierz przycisk „Globalne listy (black/white)”.
Na kolejnej stronie znajdziesz listę już zdefiniowanych reguł oraz przycisk „+ Dodaj”, który umożliwi Ci dodanie kolejnych pozycji.
Zasada jest prosta. W pierwszym z pól podajesz nadawcę, gdzie może to być bądź to konkretny adres e-mail, bądź też korzystając z gwiazdki * oznaczającej tzw. wildcard, oznaczyć, że życzysz sobie (dodając do listy white) lub nie życzysz sobie (dodając do listy black) otrzymywać wiadomości od danego nadawcy.
- Dozwolone formaty adresów:
- pierwszy@wybranadomena.pl
- drugi@*
- *@wybranadomena.pl
- *@wybrana*
- *@*.pl
Czy listą może zarządzać samodzielnie użytkownik danej skrzynki?
Tak – może to zrobić logując się bezpośrednio do WebMaila pod adresem dpoczta.pl. Należy przejść do „Ustawień”, następnie wybrać „Spam” i „Reguły Adresów”.
Tam na podobnej do wyżej opisanej zasadzie, dodajesz reguły od jakich odbiorców życzysz sobie otrzymywać wiadomości, z od jakich nie i w razie takiej sytuacji mają one trafić do katalogu Spam.