Jeśli posiadasz już domenę lub chcesz utworzyć nową stronę nie działającą pod domeną główną, a pod subdomeną, wystarczy, że wykonasz kilka kroków.
Zakładamy tutaj, że domena główna, na której chcesz działać znajduje się już w dPanelu w sekcji domen i została bądź to zakupiona lub zaparkowana.
Informacje o tym jak dokonać zakupu domeny znajdziesz TUTAJ, natomiast o tym jak zaparkować domenę znajdziesz TUTAJ.
Nasz przykład opisuje dodanie strony pod subdomeną blog.twojadomena.pl
1. Zaloguj się do dPanelu i tam przejdź do sekcji: „Strony WWW”
2. Kliknij przycisk dodania nowej strony – „+ Dodaj”, po czym określ czy ma to być pusta strona, gdzie samodzielnie planujesz zainstalować / wgrać pliki za pośrednictwem FTP, czy też chcesz dokonać instalacji jednej z dostępnych aplikacji jak np. WordPress, „Joomla”, „PrestaShop” itp.
3. W pierwszym polu określasz pod jakim adresem będzie działać dodawana przez Ciebie strona i to pole jest najważniejsze w opisywanej przez nas sytuacji. Zacznij wpisywać wybrana nazwę, a więc zgodnie z przykładem: blog.twojadomena.pl. Następnie przejdź przez pozostałe pola. Nie musisz ich modyfikować, ponieważ poza wersją PHP, która może być specyficzna dla autorskich skryptów, nie będą one miały znaczenia i wpływu na poprawne działanie Twojej nowej strony.
lub przy wyborze dodania pustej strony WWW co wykonamy w naszym przykładzie:
4. Po chwili w okienku, które się pojawi, otrzymasz podsumowanie.
Kliknij w przycisk „Pokaż dane dostępowe” Zachowaj dane tam przedstawione.
Gratulujemy! Właśnie dodałeś nową stronę w subdomenie blog.twojadomena.pl
Pamiętaj, że dodanie nowej strony w subdomenie, która do tej pory nie istniała może wiązać się z tzw. propagacją, a więc rozgłoszeniem faktu zaistnienia nowego adresu w sieci internet. Proces ten jest uzależniony od dostawców internetowych i przyjmuje się, że może potrwać do 24 godzin. Tak więc jeśli Twoja nowa strona pod subdomeną nie od razu zgłasza się poprawnie, przy założeniu, że konfiguracja znajdująca się w strefie DNS domeny głównej jest poprawna, wystarczy poczekać.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, skontaktuj się z naszym działem wsparcia otwierając zgłoszenie przez dPanel w Helpdesk 24h. Nasi konsultanci zweryfikują poprawność konfiguracji i pomogą Ci.