Poczta Biznesowa jako przejrzysta i funkcjonalna usługa – Case study Ordynatka

Przejrzyste warunki w ofercie to fundament udanej współpracy. Aby nie dochodziło do nieporozumień, wszystkie elementy oferty powinny być możliwie szczegółowo doprecyzowane oraz przedstawione w czytelny i klarowny sposób. Często zdarza się, że drobny druczek, którego nie sposób dojrzeć, jest gwoździem do trumny współpracy. Między innymi z takim problemem spotkała się firma Ordynatka, co skłoniło ją do poszukiwania innego usługodawcy.

O firmie

Ordynatka Sp. z o.o. oferuje system zarządzania biurami rachunkowymi. Powstał przy współpracy ze społecznością kilkudziesięciu firm księgowych i cały czas jest rozwijany, aby sprostać oczekiwaniom Klientów. Jego podstawowym założeniem jest prostota i czytelność. Ordynatka Sp. z o.o. utrzymuje około 90 skrzynek pocztowych swoich pracowników.

Poprzedni usługodawca

Przed migracją do dhosting.pl Spółka Ordynatka korzystała z usług dwóch innych dostawców hostingu. Firma używa usługi do wysyłania wiadomości seryjnych (powiadomienia, faktury), które często traktowane są z dużą podejrzliwością przez systemy odbiorców (potencjalny spam). U poprzednich dostawców taki tryb pracy wiązał się z problemami z dostarczalnością wiadomości poprzez klasyfikacje korespondencji jako mało wiarygodną, co powodowało odrzucanie wiadomości przez skrzynki odbiorców. Aby uniknąć takich niedogodności w przyszłości potrzebowali obsługi współczesnych standardów uwiarygadniających (SPF, DKIM) i dostępu do logów serwera w sytuacjach, gdy są wątpliwości związane z poprawnością działania.

Dodatkowo Spółka Ordynatka u poprzedniego usługodawcy dysponowała niezbyt przejrzystą ofertą. Spotkała się również z nie do końca uczciwymi praktykami biznesowymi. Usługi, z których korzystała Spółka Ordynatka nie należały do tanich (opłaty opiewały na kwoty ok. 1900 zł rocznie), a liczba kont pocztowych była reklamowana jako „bez limitu”. W rzeczywistości okazało się, że posiadała, m. in. niskie limity liczby wysyłanych wiadomości czy ograniczenia liczby skrzynek pocztowych poprzez narzucenia minimalnej wielkość skrzynki, co przekładało się w praktyce na możliwość utworzenia ograniczonej liczby kont pocztowych w ramach usługi. Spółka Ordynatka chciała wyjaśnić tę kwestię, jednak poprzez złą komunikację z działem obsługi Klienta nie udało się tego zrobić.

dhosting.plPoprzedni usługodawca
2FA (webmail)
tak
nie
Wysyłka wiadomości
24 000/24h
120/2h
SLA
99,9%
99%
Brak rezerwacji przestrzeni
tak
nie
Wielkość konta pocztowego
brak limitu
limit w ramach przestrzeni
Minimalna powierzchnia skrzynki
brak
5 GB
Maksymalny rozmiar wiadomości
2 GB
100 MB
Bezpłatne udostępnianie logów pocztowych
tak
nie
Bezpłatne przywracanie backupów
tak
nie
Bezpłatne wsparcie przy obsłudze
tak
nie

Wybór usługi Poczty Biznesowej

Na dhosting.pl Spółka Ordynatka trafiła z polecenia innego Klienta. Zdecydowała się na współpracę, jak sama mówi, dzięki kompetentnemu wsparciu Klienta. Konsultanci wsparcia technicznego dysponują wiedzą i możliwościami, aby pomóc od razu, bez przekierowywania zgłoszeń do dalszej analizy. Poprzez migracje do dhosting.pl zostały rozwiązane problemy z dostarczalnością wiadomości, ponieważ serwery pocztowe dhosting.pl szczycą się wysoką reputacją oraz znacznie wyższym limitem bezpieczeństwa dotyczącym wysyłki wiadomości. Ponadto usługa Poczty Biznesowej nie ogranicza liczby skrzynek pocztowych czy ich pojemności zarówno poprzez narzucenie maksymalnej czy minimalnej quoty. Wybór Poczty Biznesowej pozwolił Spółce Ordynatka zmniejszyć koszty utrzymania infrastruktury pocztowej o ok. 1200 zł rocznie.

Migracja infrastruktury pocztowej

Sam proces migracji przebiegł bardzo sprawnie. Konsultanci zespołu migracyjnego omówili kwestie związane z przekierowaniem domen oraz uniknięciem przestojów. Po otrzymaniu od Ordynatki listy kont mailowych do importu, została rozpoczęta migracja. W ciągu kilku godzin utworzono skrzynki pocztowe i przeniesiono wszystkie wiadomości. Zmigrowanie infrastruktury pocztowej Spółki na serwery dhosting.pl pozwoliło jej na większą automatyzację procesów związanych z zarządzaniem skrzynkami pocztowymi. Dzięki API administrator systemu Ordynatka usprawnił m.in. proces aktywacji skrzynek pocztowych – tworzą się one automatycznie przy stawianiu nowego systemu zarządzania dla biura rachunkowego. Dzięki temu firma zyskuje aż kilka godzin przy procesie wdrożenia.

Konfiguracja z zewnętrznym klientem pocztowym

Pracownicy Spółki używają głównie webmaila dpoczta.pl do weryfikacji poprawności działania usług pocztowych. Wszystkie skrzynki pocztowe zostały skonfigurowane z zewnętrznymi Klientami pocztowymi bez najmniejszych komplikacji za pomocą protokołu SMTP.

Do dhosting.pl przeszedłem ok. pół roku temu i zaczynam zapominać, że z dostarczaniem maili mogą być problemy. Wcześniej próbowaliśmy utrzymywać własny serwer pocztowy oraz korzystać z usług dwóch innych dostawców. Pierwsze wymagało zbyt wiele pracy, drugie zbyt wiele nerwów. Firmę polecił mi ktoś, kto przeszedł podobną drogę. Szkoda, że nie rok wcześniej. Wisienką na torcie jest dla mnie możliwość zarządzania kontami poczty za pomocą poleceń z konsoli – sporo zaoszczędzonych godzin. Usługę polecam. Niedługo zaczynam nowy projekt, gdzie wymagania do wiarygodności poczty są wysokie i nie mam żadnych wątpliwości jaką usługę wybrać. – Adam Krywko, twórca systemu do zarządzania biurami rachunkowymi „Ordynatka”.

Zostaw odpowiedź

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wspierajmy środowisko

Jako Partner dhosting.pl możesz dołączyć do grona klientów, którzy wspierają proekologiczne działania sadząc drzewa w całej Polsce. Razem zadbajmy o planetę.

Nasze social media

3,214FaniLubię
124ObserwującyObserwuj
195ObserwującyObserwuj
74SubskrybującySubskrybuj

Ostatnie komentarze

Kontakt z nami

dhosting.pl Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 98
00-807 Warszawa

Infolinia: +48 22 292 01 01
Handlowy: +48 22 292 01 23
E-mail: bok@dhosting.pl

Podobne artykuły