Kiedy usłudze pocztowej zaczyna brakować dostępnej przestrzeni może wystąpić szereg niedogodności m.in. problemy z odbieraniem poczty elektronicznej. Czy każdy usługodawca stara się w takiej sytuacji zaproponować rozwiązanie, które sprawi, że problem zniknie? Niestety, okazuje się, że nie. To właśnie brak elastyczności ówczesnego usługodawcy oraz brak nastawienia na rozwiązanie pojawiających się problemów sprawił, że firma Nazaruk Service rozpoczęła poszukiwanie firmy, która spełni ich oczekiwania. Spółka, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo oraz możliwość dalszego rozwoju, zdecydowała się przenieść do dhosting.pl infrastrukturę pocztową składającą się z ponad 60 skrzynek e-mail.
O firmie
Nazaruk Service sp. z o.o. to autoryzowany dealer samochodowy Renault i Dacia w Lublinie. Spółka reprezentuje 70 lat tradycji, pasji i ciężkiej pracy, które zaowocowały stworzeniem miejsca zapewniającego Klientom obsługę na najwyższym poziomie oraz dostęp do najnowszych rozwiązań technicznych. Historia firmy sięga 1946 r., kiedy Józef Nazaruk założył zakład naprawy samochodów oraz motocykli. Następnie zakład wspólnie prowadzili Jerzy oraz Bogdan Nazarukowie. Przełomowym momentem w historii firmy był rok 1990, kiedy to prezes Renault Polska zaprosił Spółkę do współpracy przy tworzeniu sieci dealerskiej na terenie kraju.
Dziś jest autoryzowanym dealerem marek Renault i Dacia, a firma jest przekazywana kolejnemu pokoleniu. Dzięki szerokiej gamie samochodów osobowych i byciu jedynym wyspecjalizowanym salonem i serwisem PRO+ na Lubelszczyźnie oraz rozwiniętej sprzedaży sprawdzonych aut używanych wszystkich marek, Spółka może sprostać indywidualnym potrzebom każdego Klienta indywidualnego oraz biznesowego.
Poprzedni usługodawca
Przed migracją do dhosting.pl, spółka Nazaruk Service sp. z o.o. korzystała z usługi Poczta Biznes w innej firmie hostingowej. Utrzymywała tam również domenę i stronę www. Po pewnym czasie, wraz z rozwojem, skrzynki zaczęły się zapełniać, a przestrzeń serwera wyczerpywać. Spółka wystosowała wniosek o jej zwiększenie.
Od przedstawicieli innej firmy hostingowej uzyskała informacje, że nie jest to możliwe. Ponadto regularnie występowały problemy z konfiguracją skrzynek w programach pocztowych typu Outlook czy Mozilla Thunderbird. Powiedziano im, że muszą zmienić pakiet na wyższy (i droższy) i tam przenieść skrzynki. Poprzedni usługodawca życzył sobie wysokiej dopłaty, dlatego w Nazaruk Service zaczęto szukać innych firm.
Koszt roczny | ||
Pojemność pakietu | ||
2FA (webmail) | ||
Wysyłka wiadomości | ||
SLA | ||
Brak rezerwacji przestrzeni | ||
Wielkość konta pocztowego | ||
Maksymalny rozmiar wiadomości | ||
Bezpłatne udostępnianie logów pocztowych | ||
Bezpłatne przywracanie backupów | ||
Bezpłatne wsparcie przy obsłudze (m.in tworzenie skrzynek, aliasów, pomoc z przekierowaniami) |
Wybór usługi Poczty Biznesowej i proces migracji
Przedstawicielom spółki Nazaruk Service sp. z o.o. najbardziej zależało na stabilności usługi pocztowej i serwera stron www oraz na szybkości odpowiedzi i wysokim poziomie obsługi technicznej. Na usługę Poczty Biznesowej trafili z polecenia swojego specjalisty od IT. Na początku współpracy z dhosting.pl zdecydowano się na migrację strony www oraz transfer domeny. Współpraca układała się bardzo dobrze, dlatego spółka Nazaruk Service sp. z o.o. zdecydowała się na przeniesienie swojej infrastruktury pocztowej.
Sam proces migracji przebiegał bardzo sprawnie! Spółka Nazaruk Service sp. z o.o. przekazała obsłudze technicznej dhosting.pl listę skrzynek pocztowych do przeniesienia. Zespół migracyjny usługodawcy hostingowego zweryfikował poprawność przekazanych danych, ustalił z Klientem termin przeniesienia i rozpoczął proces importu wiadomości. Migrowane skrzynki pocztowe zachowały swoją strukturę katalogów oraz wszystkie wiadomości.
Dane przesyłane do dhosting.pl przekazywane są do administratorów szyfrowanym kanałem, co zapewnia bezpieczeństwo. Dodatkowo specjaliści przez 3 dni po migracji sprawują kontrolę nad migrowanymi danymi, aby mieć pewność, że zostały przeniesione prawidłowo.
Webmail dpoczta.pl i konfiguracje z zewnętrznymi Klientami pocztowymi
Spółka Nazaruk Service sp. z o.o. nie narzuca swoim pracownikom formy korzystania z poczty firmowej. Preferencje są różne – niektórzy korzystają z zewnętrznych Klientów pocztowych takich jak: Outlook, czy Thunderbird. Dzięki instrukcjom udostępnianym przez dział techniczny dhosting.pl, nie było najmniejszych problemów z konfiguracją tych programów. Ponadto część pracowników woli korzystać ze skrzynek pocztowych online, poprzez webmail dpoczta.pl. To prosta w obsłudze, dostępna z przeglądarki internetowej aplikacja posiadająca interfejs dostosowany do urządzeń mobilnych.
„dhosting.pl to najlepszy dostawca rozwiązań od początku powstania naszej firmy (ostatnio świętowaliśmy 30-lecie)! Wszystko przejrzyste, brak ukrytych kosztów. Na szczególną uwagę zasługuje niezawodna obsługa techniczna. Jak najbardziej polecamy przenieść hosting, domeny od innych większych operatorów.” – Natalia Nazaruk, Dyrektor Zarządzająca