Miss Polonia, to konkurs piękności organizowany w Polsce od 1929. Jego laureatki reprezentują Polskę w licznych konkursach międzynarodowych, a samo wydarzenie przyciąga ogromne rzesze widzów. Event cieszy się niezwykłym zainteresowaniem ze strony milionów ludzi, dlatego jego dotychczasowe relacje w telewizji spotykały się ze znaczną popularnością. W dobie Internetu i streamingu coraz większą popularnością cieszy się również strona konkursu, którą szczególnie w czasie finału odwiedzają setki tysięcy internautów.
Wyzwanie
Strona internetowa Miss Polonia cieszy się stałą popularnością w skali roku oraz stopniowym wzrostem ruchu wraz ze zbliżającym się konkursem.
Infrastruktura IT ze względu na konieczność obsługi ogromnego ruchu w dniu konkursu, opierała się na serwerach dedykowanych jednej z popularnych firm hostingowych w Polsce. Takie rozwiązanie teoretycznie zabezpieczało organizatorów przed brakiem mocy obliczeniowej, zapewniało swobodę konfiguracji, natomiast z drugiej strony:
- Zdecydowana większość zasobów przez znaczną większość roku nie była wykorzystywana,
- Usługa wymagała zaangażowania dodatkowej firmy zajmującej się administracją serwerów,
- W standardzie usługi nie było kopii bezpieczeństwa,
- Istniało ryzyko, że zasoby serwera dedykowanego w momencie konkursu również okażą się niewystarczające.
Diagnoza potrzeb
Organizatorzy konkursu Miss Polonia poszukiwali rozwiązania, które będzie posiadało trzy cechy:
- usługa będzie gwarantowała dostępność i szybkość strony WWW w dniu konkursu,
- parametry usługi nie będą z góry zdefiniowane na długi okres, co umożliwi optymalizację finansową przez większość roku, gdzie ruch nie wymagał tak dużych zasobów serwerów,
- usługa będzie w pełni zarządzana przez podmiot, który będzie dostarczał infrastrukturę IT.
Po kilkumiesięcznej analizie rozwiązań dedykowanych oraz chmur obliczeniowych, takich jak Amazon Web Services czy Google Cloud w połączeniu z lokalnymi integratorami, zdecydowano się na niezależne testy obciążeniowe Elastycznego Web Hostingu.
Nawiązanie współpracy
Organizatorzy konkursu Miss Polonia skontaktowali się z Działem Sprzedaży dhosting.pl (sprzedaz@dhosting.pl) w celu nawiązania współpracy i przygotowania całego procesu obsługi na czas ogromnego ruchu, który w założeniach mógł oznaczać nawet setki tysięcy odwiedzin w dniu konkursu.
W ramach przygotowań administratorzy przygotowali dedykowaną instancję Elastycznego Web Hostingu, która posiadała znacznie większe parametry infrastruktury. Jest to standardowy proces powtarzany z wieloma instytucjami, które zakładają ogromny ruch na swoich serwisach (np. podczas kierowania na landing page odbiorców reklam telewizyjnych).
Następnym krokiem było przygotowanie i realizacja testów obciążeniowych na dedykowanym środowisku developerskim oraz wdrożenie cache po stronie serwisu internetowego, który nie tylko znacznie zredukował zapotrzebowanie na zasoby serwera, ale także pozytywnie wpłynął na czas wczytywania strony misspolonia.com.pl.
Dzień konkursu – punkt kulminacyjny
Konkurs Miss Polonia został przeprowadzony w dniu 24.11.2019 r. (niedziela) i był transmitowany w telewizji stacjonarnej oraz poprzez streaming wideo online.
W momencie kulminacyjnym serwis był odwiedzany przez ogromną ilość osób chcących obejrzeć transmisję bezpośrednio na stronie organizatora, co odbyło się bez żadnych zakłóceń dzięki uprzednim przygotowaniom.
W trakcie konkursu dhosting.pl udostępnił dedykowany kontakt do administratorów, którzy poprzez grupę kontaktową na komunikatorze, byli w stałym kontakcie z organizatorami, aby w razie potrzeby dokonać asekuracji. Sama strona była także stale monitorowana pod względem czasów wczytywania z różnych lokalizacji oraz pod względem wykorzystania zasobów.
Konkurs Miss Polonia niezmiennie cieszy się ogromną popularnością w Polsce, jak i na świecie. Mimo ponad 90 lat tradycji wybory Najpiękniejszej Polki idą z duchem czasu, stąd od kilku lat realizowany jest streaming gali finałowej na oficjalnej stronie internetowej Miss Polonia. Finał na tej platformie również cieszy się dużym zainteresowaniem naszych odbiorców i fanów konkursu. Dzięki współpracy z firmą dhosting.pl mogliśmy zapewnić widzom nieprzerwany dostęp do naszej strony, mimo sporego ruchu w trakcie finału Miss Polonia 2019.