Profesjonalizm i klarowne przekazywanie warunków umowy powinny być podstawą w każdej firmie. Niestety często wyjaśnienia danych zagadnień nie są kompletne, a klient nie zawsze jest w stanie dopytać o każdy aspekt oferty. Często powtarzającym się w umowach pojęciem jest „bez limitu” – wydaje się oczywiste, jednak w rzeczywistości kryje się za nim niejedno ograniczenie. Między innymi z takim problemem musiał zmierzyć się nasz klient przed migracją do dhosting.pl.
O firmie
PLUSIT.PL to firma informatyczna założona przez Bartłomieja Jaworskiego w listopadzie 2020 roku. Klientom oferuje profesjonalne usługi w zakresie utrzymania i modernizacji infrastruktury cyfrowej oraz tworzenia i wdrażania oprogramowania. Firma zajmuje się również stronami internetowymi, systemami baz danych i obsługą poczty.
Poprzedni usługodawca
Przed migracją do dhosting.pl firma PLUSIT.PL korzystała z usług dwóch innych usługodawców hostingowych. U pierwszego z nich spotkała się z podziałem pojemności serwera między strony oraz pocztę. Klient kupując serwer o pojemności 500 GB, otrzymywał 250 GB na pocztę oraz drugie tyle na strony WWW. Brak możliwości zmiany tego podziału jest szczególnie kłopotliwy, kiedy np. zapotrzebowanie na powierzchnię pocztową jest większe niż 250 GB, lecz mniejsze niż całkowita dostępna w ramach pakietu powierzchnia 500 GB. Rozwiązaniem jakie zaproponował usługodawca było dokupienie serwera, mimo dużej ilości nieużywanej powierzchni, niestety przeznaczonej na strony WWW.
Kolejnym problemem okazała się narzucona minimalna wielkość skrzynki oraz rezerwacja przestrzeni dyskowej. Usługodawca informował o możliwości utworzenia nielimitowanej liczby skrzynek pocztowych, co w rzeczywistości było ograniczone dwoma czynnikami. Przy podziale serwera między pocztę a strony WWW, klientowi pozostaje jedynie 250 GB na pocztę. Biorąc pod uwagę rezerwację przestrzeni na skrzynki, z której każda blokuje minimalnie 5 GB, klient może stworzyć jedynie 50 skrzynek, nawet jeśli każda z nich pozostawałaby pusta, czyli realnie nie pobierałaby miejsca na dysku. W tym przypadku ponownie polecono, aby dokupić serwer lub zwiększyć pakiet.
Inna firma hostingowa, u której firma PLUSIT.PL posiadała usługi, bardzo nieprofesjonalnie podchodziła do spraw obsługi klienta. Wsparcie w rzeczywistości można było otrzymać od zewnętrznych podwykonawców, którzy bez należytej staranności wykonywali zlecenia. Kontakt z obsługującymi był bardzo mocno ograniczony i bywały przypadki jego utraty w trakcie rozwiązywania problemu.
Specyfikacja | dhosting.pl | Poprzedni usługodawca |
---|---|---|
Minimalna wielkość skrzynki | ||
Rezerwacja przestrzeni dyskowej na skrzynki e-mail | ||
Liczba skrzynek e-mail | ||
Wielkość konta pocztowego | ||
Liczba odbiorców jednej wiadomości | ||
Maksymalny rozmiar wiadomości |
Wybór dhosting.pl i migracja poczty
PLUSIT.PL trafił do dhosting.pl na skutek polecenia przez swoje biuro księgowe, a po przetestowaniu usługi przeniósł swoich klientów. Poczta Biznesowa została uruchomiona ze względu na znaczną liczbę kont pocztowych – niemal 500 skrzynek.
Migrację klient wykonał samodzielnie poprzez wbudowany w dpanelu migrator. Narzędzie to ułatwia samodzielną synchronizację skrzynek pocztowych. Aby rozpocząć import wiadomości na nowo utworzoną skrzynkę wystarczy podać adres pierwotnej skrzynki, hasło oraz nazwę serwera pocztowego. Migrator działa w tle, więc nie ma konieczności czuwania nad całym procesem. Narzędzie na początku sprawiało niewielkie problemy, jednak po kontakcie z działem technicznym zostały one szybko rozwiązane i dalszy ciąg migracji odbywał się bez przeszkód.
W przeciwieństwie do konkurencyjnych rozwiązań Poczta Biznesowa w dhosting.pl nie posiada rezerwacji przestrzeni dyskowej. Dzięki temu ustawiając limit na skrzynce (co nie jest działaniem koniecznym) nie odejmuje ona miejsca z puli dostępnej na dysku. Pozwala to stworzyć nielimitowaną liczbę skrzynek pocztowych, co w przypadku PLUSIT.PL przełożyło się bezpośrednio na zwiększenie liczby klientów na jednym serwerze i tym samym redukcję wydatków. Dzięki przeniesieniu infrastruktury pocztowej do dhosting.pl koszty utrzymania spadły o ok. 40%.
Poza zaletami finansowymi firma PLUSIT.PL bardzo ceni sobie funkcjonalność dotyczącą przypisywania numerów telefonu do skrzynek mailowych użytkowników, dzięki czemu zyskuje znaczną oszczędność czasu przy zmianach haseł wykonywanych przez pracowników. Każdy posiadający skrzynkę może zrobić to indywidualnie, bez konieczności angażowania osoby zarządzającej usługą.
Na Waszą firmę trafiłem przez przypadek u swojego księgowego, który powiedział, że „jest okej, polecam” na próbę skorzystałem i przeniosłem już do tej pory większość klientów. Poczta Biznesowa jest uruchomiona ze względu na znaczną liczbę kont pocztowych.” – Bartłomiej Jaworski, prezes firmy PLUSIT.PL.