dhosting.pldhosting.pl
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Kategorie
    • Hosting
    • Poczta
    • Domeny
    • Faktury i płatności
    • Pozostałe
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
Strona główna/Baza wiedzy/Poczta

Kody błędów SMTP oraz lista kodów z wyjaśnieniem.

1000 wyświetleń 0

Autor: Jan Elastyczny
12.07.2222

Podczas próby wysyłki wiadomości może pojawić się komunikat zwrotny, że wiadomość nie mogła zostać poprawnie dostarczona.

Serwer pocztowy w takiej sytuacji odpowiada kodem zwrotnym. Kod ten składa się z trzech liczb.

Pierwsza z nich ogólnie wskazuje, czy serwer przyjął polecenie i może je wykonać:

1. Serwer przyjął polecenie, ale nie zostały podjęte żadne działania. Wymagana jest wiadomość potwierdzająca. Ten komunikat praktycznie nie jest stosowany.
2. Serwer pomyślnie wykonał powierzone mu zadanie.
3. Serwer zrozumiał żądanie, ale wymaga dalszych informacji, aby je wykonać.
4. Serwer napotkał tymczasową awarię. Jeśli polecenie zostanie powtórzone bez żadnych zmian, może zostać ukończone. Serwery pocztowe mogą wykorzystywać takie tymczasowe niepowodzenia do blokowania niezaufanych nadawców.
5. Serwer napotkał błąd.

Druga podaje nam dokładniejsze informacje:

0. Wystąpił błąd składni.
1. Wskazuje na odpowiedź informacyjną, taką jak żądanie HELP.
2. Odnosi się do stanu połączenia.
3. oraz 4 są niezdefiniowane.
5. Odnosi się do stanu systemu pocztowego jako całości i serwera pocztowego w szczególności.

Ostatnia wskazuje bardziej szczegółowy status.

Popularne błędy 554 5.7.1

Poniżej prezentujemy błędy SMTP 554 5.7.1 , z którymi możesz spotkać się najczęściej korzystając z poczty e-mail.

  • 554 5.7.1 : Delivery not authorized – Dostarczenie wiadomości nie było możliwe z powodu błędnej autoryzacji.
  • 554 5.7.1 : You are not allowed to connect – Serwer odrzucił połączenie.
  • 554 5.7.1 : Client host rejected: Access denied – Host nadawcy został odrzucony. Prawdopodobnie został zablokowany.
  • 554 5.7.1 : Service unavailable; Client host X.X.X.X blocked – Usługa nie jest dostępna, host nadawcy został odrzucony.
  • 554 5.7.1 : Relay access denied – Serwer nie dokona przekazania wiadomości.
  • 554 5.7.1 : Recipient address rejected: Access denied – Adres odbiorcy został odrzucony.
  • 554 5.7.1 : Message cannot be accepted, rules rejection – Wiadomość nie została przyjęta z powodu reguł.
  • 554 5.7.1 : Message refused by Dictionary check – Wiadomość została odrzucona na podstawie kontroli słownikowej.
  • 554 5.7.1 : Relay Access Denied for One Domain – Nastąpiła odmowa przekazania wiadomości na podstawie domeny.
  • 554 5.7.1 : Message cannot be accepted, spam rejection – Wiadomość została odrzucona z podejrzeniem, ze to spam.
  • 554 5.7.1 : Message refused by DNSBL check – Wiadomość została odrzucona z uwagi na obecność nadawcy na czarnych listach.
  • 554 5.7.1 : Sender address rejected: Access denied – Adres nadawcy został odrzucony z brakiem dostępu.

Kody błędów

  • 211 : Komunikat o stanie systemu.
  • 214 : Następuje komunikat pomocy w formie czytelnej dla człowieka.
  • 220 : Usługa SMTP jest gotowa.
  • 221 : Usługa SMTP została zamknięta.
  • 250 : Żądane działanie zostało podjęte i zakończone.
  • 251 : Odbiorca nie jest lokalny dla serwera, ale przyjmie on i przekaże wiadomość.
  • 252 : Odbiorca nie może być zweryfikowany, ale serwer zaakceptował wiadomość i spróbuje ją dostarczyć do serwera zewnętrznego.
  • 354 : Rozpocznij wprowadzanie wiadomości. Wskazuje to, że serwer jest gotowy do przyjęcia wiadomości mając dane skąd jest wysyłana i gdzie ma trafić.
  • 421 : Usługa nie jest dostępna i połączenie zostanie zamknięte.
  • 422 : Odbiorca przekroczył limit swojej skrzynki pocztowej. Może być również tak, że katalog doręczeń na serwerze wirtualnym przekroczył swój limit.
  • 431 : Za mało miejsca na dysku na serwerze doręczeń. Microsoft wskazuje, że ten NDR może być zgłoszony jako błąd braku pamięci.
  • 432 : Problem tymczasowy, Administrator zamroził kolejkę dostarczania wiadomości.
  • 441 : Przerwane połączenie sieciowe. Serwer jeszcze nie odpowiedział. Problem tymczasowy. Jeśli będzie się utrzymywał, pojawi się również błąd kodu statusu 5.4.x.
  • 442 : Serwer podjął próbę dostarczenia wiadomości, ale połączenie zostało przerwane.
  • 446 : Zbyt wiele przeskoków przy próbie dostarczenia. Najprawdopodobniej wiadomość się zapętla.
  • 447 : Problem z timeoutem. Sprawdź łącze serwera odbierającego.
  • 449 : Problem z DNS. Sprawdź ustawienia hosta w złączu SMTP. Na przykład sprawdź poprawność formatu SMTP. Użyj również nawiasów kwadratowych w adresie IP[127.0.0.1] Możesz otrzymać ten sam błąd NDR, jeśli usuwałeś grupy routingu.
  • 450 : Żądane polecenie nie powiodło się, ponieważ skrzynka pocztowa użytkownika była niedostępna.
  • 451 : Polecenie zostało przerwane z powodu błędu serwera. Nie jest to wina użytkownika / nadawcy.
  • 452 : Polecenie zostało przerwane, ponieważ serwer nie ma wystarczającej ilości pamięci.
  • 465 : Sytuacja związana z językami. Twój serwer nie ma zainstalowanej odpowiedniej strony kodowej danego języka.
  • 500 : Serwer nie mógł rozpoznać polecenia z powodu błędu składni.
  • 501 : Napotkano błąd składni w argumentach polecenia.
  • 502 : To polecenie nie jest zaimplementowane.
  • 503 : Serwer napotkał złą sekwencję poleceń.
  • 504 : Parametr polecenia nie jest zaimplementowany.
  • 51x : Problem z adresem e-mail.
  • 510 : Często spotykane w przypadku kontaktów. Sprawdź czy adres odbiorcy jest prawidłowy.
  • 511 : Kolejny problem z adresem odbiorcy. Być może klient programu klienta e-mail np. Outlook odpowiedział na wiadomość będąc w trybie offline.
  • 512 : SMTP; 550 Host unknown. Błąd jest wywoływany, gdy nie można znaleźć nazwy hosta.
  • 513 : Kolejny problem z kontaktami. Pole adresu mogło być puste.
  • 514 : Dwa obiekty mają ten sam adres, co wprowadza w błąd kategoryzator.
  • 515 : Nieprawidłowy adres docelowej skrzynki pocztowej.
  • 516 : Skrzynka mogła zostać przeniesiona.
  • 517 : Problem z atrybutem senders mail.
  • 52x : NDR spowodowany problemem z dużym rozmiarem wiadomości e-mail.
  • 521 : Wiadomość jest zbyt duża. Może to być również problem z uprawnieniami. Sprawdź skrzynkę pocztową odbiorcy.
  • 522 : Odbiorca przekroczył limit skrzynki pocztowej.
  • 523 : Odbiorca nie może odbierać tak dużych wiadomości. Przekroczony limit serwera.
  • 524 : Najprawdopodobniej lista dystrybucyjna lub grupa próbuje wysłać wiadomość e-mail.
  • 530 : Problem z MTA, może ktoś edytował rejestr, aby wyłączyć sterownik MTA / Store.
  • 531 : System pocztowy jest zapełniony.
  • 532 : System nie przyjmuje wiadomości.
  • 533 : Zdalny serwer ma niewystarczającą ilość miejsca na dysku do przechowywania poczty.
  • 534 : Wiadomość jest zbyt duża.
  • 535 : Wiele serwerów wirtualnych używa tego samego adresu IP i portu. Email prawdopodobnie zapętla się.
  • 540 : Problem z DNS. Nie ma serwera DNS, który mógłby rozwiązać ten adres e-mail.
  • 541 : Brak odpowiedzi od hosta.
  • 542 : Złe połączenie.
  • 543 : Awaria serwera routingu. Brak dostępnej trasy.
  • 544 : Nie można znaleźć następnego punktu komunikacji.
  • 546 : Problem z zapętleniem, kontakt ma ten sam adres e-mail co użytkownik Active Directory. Jeden z użytkowników prawdopodobnie używa alternatywnego odbiorcy o tym samym adresie e-mail co kontakt.
  • 547 : Delivery time-out. Dostarczenie wiadomości trwa zbyt długo.
  • 548 : Zła polityka odbiorcy.
  • 550 : Żądane polecenie nie powiodło się, ponieważ skrzynka użytkownika była niedostępna (na przykład dlatego, że nie została znaleziona, lub dlatego, że polecenie zostało odrzucone z powodów polityki serwera). Podstawowy błąd SMTP 500. Nasz serwer próbował wykonać komendę ehlo, serwer odbiorcy jej nie zrozumiał i zwrócił błąd 550 lub 500.
  • 551 : Odbiorca nie jest lokalny w stosunku do serwera. Serwer podaje wtedy adres forward, który należy wypróbować aby dostarczyć wiadomość.
  • 552 : Akcja została przerwana z powodu przekroczenia alokacji pamięci masowej. Możliwe, że dysk przechowujący system operacyjny jest pełny. Albo może to być błąd składni, jeśli wykonujesz SMTP z powłoki telnet.
  • 553 : Polecenie zostało przerwane, ponieważ nazwa skrzynki pocztowej jest nieprawidłowa. Może to być również zbyt duża liczba odbiorców.
  • 554 : Transakcja nie powiodła się.
  • 555 : Nieprawidłowa wersja protokołu.
  • 563 : Zbyt duża ilość załączników.
  • 571 : Problem z uprawnieniami. Z jakiegoś powodu nadawca nie może wysłać wiadomości na to konto. Być może anonimowy użytkownik próbuje wysłać pocztę na listę dystrybucyjną.
  • 572 : Lista dystrybucyjna nie odpowiada i dlatego serwer nie jest w stanie przekazać wiadomości.
  • 573 : Wewnętrzny błąd serwera, związany z adresem IP.
  • 574 : Dodatkowe zabezpieczenia nie są obsługiwane.
  • 575 : Błąd kryptograficzny. Spróbuj wysłać zwykłą wiadomość z szyfrowaniem.
  • 576 : Problem z certyfikatem, poziom szyfrowania może być zbyt wysoki.
  • 577 : Problem z integralnością wiadomości
Tags:błędy smtpkody błędówpoczta kody błędów5715.7.1

Czy ten artykuł był pomocy?

Tak  Nie
Powiązane artykuły
  • Obsługa gestów w dpoczta.pl
  • Jak zaimportować/wyeksportować listę zadań?
  • Jak przenieść zadanie pomiędzy listami?
  • Jak założyć listę zadań?
  • Jak ustawić status zadania?
  • Jak ustawić przypomnienie do zadania?
Elastyczny Web Hosting
Fachowe poradniki
  • Drzewo kategorii i tagi – jak zarządzać strukturą serwisu contentowego
  • Headless CMS – WordPress jako backend Twojego serwisu
  • Jak stworzyć wtyczkę do WordPressa? Poradnik dla początkujących
  • Jak założyć bloga? Kompletny przewodnik instalacji WordPressa dla początkujących
  • Jekyll, generator stron statycznych, alternatywą dla WordPressa
  • Tailwind CSS – utility-first framework alternatywą dla Bootstrap
  • Vue.js jako wtyczka do WordPressa
  • Wielojęzyczna strona w WordPressie bez użycia wtyczek – jak ją stworzyć?
  • WordPress MultiSite – omówienie, instalacja oraz konfiguracja
Poczta
  • Kody błędów SMTP oraz lista kodów z wyjaśnieniem.
  • Obsługa gestów w dpoczta.pl
  • Jak zaimportować/wyeksportować listę zadań?
  • Jak przenieść zadanie pomiędzy listami?
  • Jak założyć listę zadań?
  • Jak ustawić status zadania?
Pokaż wszystko 155  
Najpopularniejsze
  • W jaki sposób skonfigurować program pocztowy?
  • Czym różni się CC od BCC podczas wysyłania wiadomości e-mail?
  • Jak wykonać polecenie traceroute w systemie Windows?
  • Jak skonfigurować pocztę w Outlook 365?
  • Jak odbierać pocztę ze swojej skrzynki na Gmailu?
Kategorie
  • Kalendarz
  • Pozostałe
    • Program Partnerski
    • Bezpieczeństwo
    • Zarządzanie kontem
    • Inne
  • Domeny
    • Registry Lock
    • Rejestracja i odnowienia domen
    • Transfery domen
    • Zarządzanie domenami w dPanelu
  • Faktury i płatności
    • Faktury VAT
    • Inne
    • Metody i płatności
    • Problemy z płatnością
    • RODO
    • Zarządzanie fakturami i płatnościami w dPanelu
  • Hosting
    • Certyfikaty SSL
    • Cloudflare
    • CRON
    • Inne
    • Elastyczny Web Hosting
    • Kooperacja
    • FTP
    • dKonta / dVPS
    • Operacje PHP
    • Problemy z działaniem stron WWW
    • Redis
    • Rodzaje błędów HTTP
    • SSH
    • Strony WWW
    • Zacznij tutaj
    • Aplikacje internetowe (CMS
    • Bazy danych
  • Poczta
    • Gmail
    • Problemy z wysyłką wiadomości
    • Konfiguracja programów pocztowych
    • Webmail dPoczta.pl
    • Zarządzanie pocztą w dPanelu
    • Migracja skrzynek
    • Aliasy pocztowe
    • Filtry antyspamowe
    • Problemy z odbiorem wiadomości
  • Strona główna
  • Zacznij tutaj
  • Status usług
  • Fachowe poradniki
  • Helpdesk 24h
  • Elastyczny Web Hosting →
  • Copyright © 2022 dhosting.pl Sp. z o.o.