Przyjazne dla SEO adresy URL zawierają słowa kluczowe, które wskazują na zawartość strony i są łatwe do odczytania zarówno przez ludzi, jak i wyszukiwarki.
Oto kilka przykładów przyjaznych dla SEO adresów URL:
https://twojadomena.pl/o-firmie/
https://twojadomena.pl/kontakt/
Zwróciłeś na pewno uwagę, że te adresy są czytelne i sugerują to co znajduje się pod danym linkiem.
Jak więc wygląda adres URL, który nie jest przyjazny dla SEO?
https://twojadomena.pl/?p=1234
http://twojadomena.pl/archiwum/1234
Zauważ, że te adresy zawierają liczby niezwiązane i nie sugerujące treści, która kryje się pod danym linkiem.
Korzystanie z przyjaznej SEO struktury bezpośrednich odnośników (permalinków) zwiększa Twoje szanse na uzyskanie lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Oto, jak możesz sprawdzić i zaktualizować strukturę bezpośrednich linków swojej witryny opartej o CMS „WordPress”.
Po zalogowaniu się do zaplecza, przejdź w menu po lewej stronie do sekcji „Ustawienia” a następnie „Bezpośrednie odnośniki”. Jeśli wcześniej opcja przyjaznych odnośników nie była ustawiona zobaczysz poniższe ustawienie:
Aby zmodyfikować strukturę odnośników, najczęściej używaną opcją jest pozycja „Nazwa wpisu”. Zwróć uwagę, że „WordPress” sugeruje dodatkowe zmienne, z których możesz korzystać, aby utworzyć własną strukturę przyjaznych odnośników. Po wybraniu interesującej Cię opcji kliknij przycisk „Zapisz zmiany”.
Uwaga! Jeśli Twoja strona WWW istnieje już co najmniej kilka miesięcy, jest szansa, że wyszukiwarki zaindeksowały odnośniki w formie nieprzyjaznej SEO i zmiana, którą wykonasz może czasowo odnieść odwrotny skutek powodując spadek w wynikach wyszukiwania.