Zniżki można stosować nie tylko do produktów fizycznych, ale także do produktów wirtualnych oraz do produktów, które mają różne warianty. Oznacza to, że możesz zorganizować promocję tylko dla wybranego wariantu produktu, np. koszulki z nadrukiem, ale tylko w kolorze zielonym.
Spis treści
Promocja dla jednego produktu
Ustawienie ceny promocyjnej jest bardzo proste. Odpowiednie pole znajdziesz w głównej zakładce ustawień, w oknie pod polem tekstowym służącym do opisu produktu.
Ustawienie to ma swoje odzwierciedlenie w sklepie. Klient widzi nie tylko nową cenę, ale również cenę podstawową, czyli sprzed promocji. Widzi więc, jak duże oszczędności daje zakup.
Promocja dla wielu produktów
W widoku Produkty można także szybko ustawić cenę promocyjną dla kilku produktów w sklepie.
Harmonogram promocji
Ręczne kontrolowanie czasu trwania promocji może być kłopotliwe. Promocja, która trwa zbyt długo, może przynieść straty z powodu niskiej marży na produkcie. Aby uniknąć zamieszania związanego z czasem trwania promocji, WooCommerce dołączył funkcję harmonogramu. Ustawienia harmonogramu znajdują się obok ceny promocyjnej. Zasada działania jest prosta: wystarczy wybrać zakres czasowy, w którym promocja ma być aktywna. Kiedy upłynie data końcowa, promocja wyłączy się automatycznie.
Aby skorzystać z funkcji harmonogramu, wystarczy kliknąć na element Harmonogram obok ceny promocyjnej:
Po kliknięciu w ten link uzyskasz dostęp do zakresu dat. Daty możemy wygodnie ustawić za pomocą kalendarza, który wyświetla się automatycznie:
Promocje dla wariantów
Promocje mogą dotyczyć także wybranych wariantów produktów. Takie możliwości konfiguracji nie znajdują się jednak w zakładce Ogólne, lecz bezpośrednio w zakładce Warianty. Ważne jest, aby warianty zostały wcześniej skonfigurowane, a sam produkt musi być produktem z wariantami.
W ustawieniach wariantów przejdź do danego wariantu produktu. Następnie kliknij na nim, co spowoduje rozwinięcie szczegółów wariantu. Znajdziesz tam dokładnie te same ustawienia, które opisano powyżej dla zwykłego produktu.