Niekiedy niepoprawnie wykonana aktualizacja lub konflikt spowodowany niezgodnością wtyczek lub szablonu, mogą sprawić, że strona WWW oparta o CMS „Wordpress” nie działa prawidłowo. Jednym z pierwszych działań, które możesz podjąć jest deaktywacja wszystkich wtyczek, z szansą, że powodująca problemy również wtedy zostanie wyłączona. Jak to jednak wykonać gdy strona WWW oraz zaplecze nie odpowiadają? Poniżej znajdziesz dwie metody.
Metoda pierwsza – FTP
Zaloguj się na swoje konto FTP (TUTAJ znajdziesz przewodnik jak wykonać to przy pomocy aplikacji WinSCP), po cym przejdź do katalogu gdzie znajduje się Twoja strona WWW oparta o CMS „Wordpress”. Następnie otwórz katalog strony (domyślnie jest to public_html), przejdź do katalogu wp-content i klikając prawym przyciskiem myszy na nazwę katalogu plugins, wybierz opcję Rename / Zmień nazwę.
W naszym przykładzie nazwa została zmieniona z plugins na plugins.deactivate. Takie działanie sprawiło, że „Wordpress” nie może odnaleźć katalogu zawierającego wtyczki i co za tym idzie uznaje je, za nieaktywne. Możesz teraz sprawdzić, czy zalogowanie się do zaplecza strony WWW będzie możliwe.
Uwaga! Pamiętaj, aby po zakończeniu prac bądź to przywrócić pierwotną nazwę lub też utworzyć pusty katalog o nazwie plugins, co umożliwi Ci dokonanie instalacji wtyczek od nowa.
Metoda druga – baza danych – phpMyAdmin
1. Zaloguj się do panelu „phpMyAdmin” do bazy danych powiązanej z Twoją stroną WWW opartą o CMS „Wordpress”. W razie potrzeby TUTAJ znajdziesz informację gdzie znaleźć tę opcję w dPanelu.
2. Po zalogowaniu się znajdź na liście tabel powiązanych z Twoją stroną WWW te o nazwie wp_options i kliknij w jej nazwę aby otworzyć widok zawartości tabeli.
3. W kolumnie określonej jako option_name, znajdź pozycję active_plugins i kliknij link „Edytuj” znajdujący się z lewej strony. Domyślnie w kolumnie value w sekcji option_value zobaczysz listę obecnie aktywnych wtyczek. Zaznacz je, w razie potrzeby zachowaj tę wartość w notatniku, po czym usuń.
4. Wprowadź w pustym obecnie polu wartość a:0:{} i kliknij przycisk „Wykonaj” znajdujący się w prawym dolnym rogu strony.
Wtyczki zostały wyłączone i jeśli to jedna z nich sprawiała, że nie można było zalogować się do zaplecza strony, teraz to działanie powinno być już możliwe.