Podczas dodawania nowego produktu do sklepu PrestaShop może się zdarzyć, że nie będzie on wyszukiwany na stronie.
Jest to spowodowane tym, że standardowa wyszukiwarka w PrestaShop nie przeszukuje całej bazy produktów, a jedynie indeks, który zawiera krótką listę produktów. Domyślnie, każdy nowy produkt jest automatycznie dodawany do indeksu.
Jednak czasami produkt nie zostanie zapisany w indeksie lub pojawi się w nim ze znacznym opóźnieniem. Aby szybko naprawić ten “błąd”, zaloguj się do Panelu administracyjnego. W menu po lewej stronie wybierz sekcje Konfiguruj, Preferencje i Szukaj.
Na nowo otwartej stronie w sekcji Indeksowanie masz do wyboru dwie opcje:
- Dodaj brakujące produkty do indeksu – system uzupełni indeks o brakujące pozycje,
- Przebuduj cały indeks – system utworzy nowy indeks, zawierający wszystkie produkty ze sklepu PrestaShop.
Aby zminimalizować możliwość wystąpienia rozbieżności między asortymentem w systemie sklepu a produktami wyświetlanymi na front-endzie, dobrze jest skonfigurować zadanie cron. Po stronie serwera, dodaj zadanie harmonogramu używając adresu URL podanego w Panelu Administracyjnym Twojego sklepu PrestaShop i ustaw aktualizację zgodnie z Twoimi preferencjami. Zalecamy ustawianie aktualizacji co 24 godziny, najlepiej w nocy, kiedy w sklepie nie są wprowadzane żadne zmiany.
Włączanie i wyłączanie automatycznego indeksowania produktów w PrestaShop znajduje się poniżej linków ręcznego odbudowywania indeksu. Gdy suwak jest ustawiony w pozycji TAK, oznacza to włączenie automatycznego indeksowania produktów.