dPanel – to innymi słowy panel administracyjny. Jest to swoiste centrum dowodzenia Twoim kontem, gdzie z menu znajdującego się po lewej stronie możesz zarządzać poszczególnymi elementami oraz modułami usługi.
Po zalogowaniu się zwrócisz uwagę, że już część podstawowa jaką jest „Pulpit”, poinformuje Cię o tym czy opcja „elastycznego skalowania” jest aktywna oraz jakie jest obecne wykorzystanie zasobów w ramach Twojego konta.
Dostępne w dPanelu sekcje
„Bugs i nowe funkcje” – tutaj dowiesz się o zmianach, aktualizacjach i nowych funkcjonalnościach wprowadzanych do dPanelu. Warto jest tutaj zaglądać, ponieważ nasi programiści rozwijają cały czas system, dodając opcje pomagające Ci w łatwiejszej obsłudze.
„Zamówienia” – stąd możesz złożyć zamówienie np. na rejestrację nowej domeny lub certyfikat SSL. Nie musisz więc szukać tych opcji. Masz je pod ręką. Podobnie właśnie tutaj możesz sprawdzić status obecnie złożonych zamówień.
„Statystyki i estymacje” – to sekcja, którą lubią analityczne umysły, ale nie tylko. Znajdziesz tutaj wykresy zużycia zasobów oraz estymacje mające na celu przewidzieć koszt utrzymania usługi, przy założeniu, że obecne wykorzystanie usług będzie się utrzymywało na zbliżonym poziomie.
„Zarządzanie limitami” – to tutaj zarządzasz limitami związanymi z „Elastycznym Skalowaniem”. Domyślnie po ich aktywacji nie są one ograniczone. Masz jednak możliwość pełnej kontroli tj. wyboru do jakiego poziomu nasze systemy mogą podbić parametry takie jak CPU, RAM czy przestrzeń dyskowa co pozwoli z kolei dokładniej kontrolować Ci wydatki.
Zarządzanie usługami
„Poczta e-mail” – w tej sekcji możesz zarządzać wszystkim tym co będzie miało związek z pocztą e-mail w Twoich domenach. Tak więc to tutaj tworzysz skrzynki, możesz sprawdzić ich zajętość, zlecić zmianę hasła czy określić na jakim poziomie ma działać filtrowanie antyspamowe.
„Strony WWW” – jak podpowiada nazwa, tutaj dodajesz kolejne strony WWW na swoim koncie. Wybierasz czy ma zostać dodana pusta strona, czy też może chcesz skorzystać z automatycznej instalacji jednego z popularnych systemów zarządzania treścią – CMS. Tutaj również możesz wybrać i zdecydować jakiego typu certyfikat SSL będzie powiązany ze stroną www, którą prowadzisz. bezpłatny Let’s Encrypt lub zamówienie komercyjnego certyfikatu.
„Konta FTP” – nieco podobnie do sekcji gdzie możesz zarządzać skrzynkami e-mail, tak tutaj masz możliwość zarządzania, tworzenia, modyfikacji oraz usuwania kont FTP bądź to ze wskazaniem na katalog główny Twojego hostingu bądź też jeśli zachodzi taka potrzeba ze skierowaniem nowo tworzonego konta na inny katalog tak, aby użytkownik miał dostęp tylko tam, gdzie powinien.
„Bazy danych” – tworzą się automatycznie w tej sekcji, jeśli oznaczysz to podczas dodawania nowej strony WWW w dPanelu, masz jednak możliwość tworzenia zarówno baz danych, jak i użytkowników z nimi związanych samodzielnie w razie takiej potrzeby. Stąd również określisz czy życzysz sobie aby z wybranych przez Ciebie adresów IP była możliwość komunikacji z bazami z zewnątrz.
Jeszcze więcej możliwości
„Zaawansowane” – jak wskazuje nazwa tej sekcji, znajdziesz tutaj dodatkowe możliwości jakie oferujemy. Są to aktywacja serwera cache obiektowego „Redis” oraz możliwość aktywacji dostępu poprzez SSH do Twojego konta.
„Faktury i płatności” – to sekcja, gdzie znajdziesz również swoje zamówienia oraz status ich realizacji. Stąd też możesz pobrać faktury VAT oraz zlecić doładowanie salda księgowego oraz salda elastycznego skalowania.
„Program partnerski” – to sekcja, do odwiedzenia której szczególnie Cię zachęcamy. Tutaj możesz zgłosić swój udział w programie partnerskim i zarabiać na polecaniu dhosting.pl swoim klientom oraz znajomym. Naprawdę warto.
„Helpdeks 24h” – tutaj w razie gdyby zachodziła taka potrzeba, możesz skontaktować się z naszym działem wsparcia. Otworzysz stąd zgłoszenie, gdzie będziesz mógł opisać w jakiem sprawie możemy udzielić Ci pomocy.
dPanel jest naszym autorskim rozwiązaniem, które jest przez nas stale rozwijane. Dzięki temu zarządzanie usługami może być dostosowane do Twoich potrzeb.