Jest to bezpłatna usługa Google, która pozwala monitorować status Twojej witryny. Dzięki niej możesz sprawdzić pozycję swojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Upewnisz się również, że nie występują błędy obniżające jej pozycję. Pozwoli Ci to lepiej dbać o widoczność w sieci i użyteczność treści dla użytkowników. Google Search Console (GSC) prezentuje rozbudowane raporty, na podstawie których możesz ulepszyć swoją witrynę – zarówno pod względem technicznym, jak i pod względem dostępnych na niej treści. Ten zestaw potężnych narzędzi jest niezbędny, jeśli chcesz budować swoją markę w sieci lub być rozpoznawalnym w Internecie.
Aby móc korzystać z wszystkich funkcji, należy utworzyć konto. Można to zrobić za pomocą konta Gmail lub innego profilu Google. Konieczne jest zweryfikowanie dodanej witryny (zwanej serwisem), aby móc rozpocząć zbieranie informacji na jej temat. Analizie można poddawać tylko te witryny, do których użytkownik ma uprawnienia. W przeciwnym razie moglibyśmy dodać witryny np. konkurencji, do których nie mamy uprawnień.